Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Prius II

Marcin Kneć, 13 lat temu
Silnik 1.5 VVT-i 78KM 57kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Prius II 1.5 VVT-i 78KM 57kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Kalkulator ;)
5,0
Całokształt
Minęło już prawie 13 tys km odkąd jeżdżę Priusem. I nie nudzi mi się. Po okresie auforii i poznawania auta teraz czas no normalną jazdę. Kusi jazda zielona tym samochodem. Jestem bardzo zadowolony
Wrażenia
4,0
Silnik
Automaty mają swoją specyfikę, trzeba się do niej przyzwyczaić, Tu są dwa silniki, czuć wyraźnego kopa przy mocnym naciśnięciu gazu - wtedy dołącza się drugi silnik. Ważne - jak w każdym jest to by przy odpowiednim momencie obrotowym wyprzedzać (w manualach redukcja) Jeżdzę ponad pół roku (lipec 10) ale jeszcze nie wiem wszystkiego. Prius nie ma obrotomierza. Plusem elektrycznego jest to że ma od razu cały moment obrotowy dostępny.
4,0
Skrzynia biegów
Jest to automat więc oceniam tu jej pracę automatyczną - szybkość reagowania na naciśnięcie gazu.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi. System ESP i VSC dużo dają. Zimą zdarzyło mi się złapać pobocze. Nic nie zrobiłem - nie zdążyłem - coś zaczeło mrugać pipkać i już jechałem znów na drodze. Samochód trzyma się rewelacyjnie drogi na zakrętach. Porównuję z Fiatem Albea.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest wystarczająca, ale słupki pomimo że mają szybki zasłaniają. Kwestia przyzwyczajenia się i wychylenia gdy potrzeba
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, w moim opisie jest zdjęcie kierownicy - wszystko co potrzebne do jazdy jest. Również wydawanie komend głosem. np \'HOME\' (po wprowadzeniu punktu dom) nie zawiezie do domu (DO DUŻEGO POKOJU! ;) ) ale wyznaczy trasę powrotną. FM ONE zmieni radio na FM1, JAPANESE RESTAURANT - wyświetli na mapie japońskie restauracje itd.. ;)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima automatyczna odszranianie szyby przedniej itd
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z tyłu jest wystarczająco nawet dla wysokiej osoby - prius jest dość garbaty.
4,0
Wyciszenie
Przy jeździe na elektrycznym przy zamkniętych szybach nie słychać nic. Przy wysokich obrotach jest słyszalny - jakby nie było są pod maską dwa silniki. Ale dwa naraz pracują jednocześnie tylko przy wyprzedzaniu. Normalnie do 130 - 140 nie widać wyraźnej różnicy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie średnio patrząc u mnie od grudnia - zima dotarcie, brak umiejętności jazdy - 5,4 l/100 km Jeżdżę do pracy ok 20 km z czego połowa będzie w mieście. Cóż nie ma samochodu palącego mniej (benzyna) przy silniku 1,5l oraz łącznie ok 120 KM. A tylko nowe diesle mogą dorównać ( z tym że w każdym litrze ropy jest dużo więcej energii niż w benzynie..)
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jest niestety dość drogi. Dlatego w Polsce nie jest popularny. Bezpieczeństwo kosztuje - poduszki - 2 z przodu - kierowca pasażer. Boczne w siedzeniach kierowcy i pasażera, kurtyny z tyłu i z przodu. Do tego spalanie miodzio... A widok babci pod tesco jak podjeżdżam do przejścia dla pieszych - BEZCENNY ;)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zero problemów od 7 miesięcy. Nic nie trzeszczy nic nie stuka, wszystko działa jak powinno
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zero problemów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 VVT-i 78KM 57kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Toyota Prius II

Liczba wpisów: 3

Toyota Prius II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Prius II