Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 III MPV

Paweł, 15 lat temu
Silnik 2.2 16V D-4D 136KM 100kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 10 tys. km
Toyota RAV4 III MPV 2.2 16V D-4D 136KM 100kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Ogólnie auto jest fajne. Jednak pragnę zwrócić uwagę ewentualnych zainteresowanych tym samochodem na parę detali które mnie osobiście odrobinę irytują: przelewanie się paliwa w baku słychać chlupanie szczegłonie jak jedzie się po nierównościach z niewielką prędkością, wystająca antena - auto jest wysokie a ta antenka w górę to niedoróbka łatwo się o tym przekonać gdy wieżdza się do garażu a tu standardowe drzwi to 1,90 - 2,00 m (powinna być płetwa), tylny zderzak stanowi jednocześnie stopień jest polakierowany i nie zabezpieczony (łatwo się rysuje) tu powinna być orginalnie osłona (tak już będzie w modelu po liftingu), niedopracowany schowek na belkę (po prostu wszystko w plastiku i się rysuje a poza tym trudno się ją chowa), w bagażniku pokrywa wykonana z plastku zaprzecza funkcjonalności auta ładowność duża a tu stawiasz obciążenie na plastiku i jeszcze wróce do schowka pod tym plastikiem powinien być powlekany gumą wpłynęło by to na wyciszenie jak i trwałość.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik sprawuje się dobrze, 136 KM wystarcza na przyzwoitą jazdę i wydaje mi się że jest to minimum do tak cieżkiego auta 1600 kg. Denerwującym detalem może być odczuwanie drgań podczas pracy silnika na obrotach jałowych. Turbo dziurę da się odczuć. Auto staje się dopiero żwawsze po przekroczeniu 2000 obr.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 6 biegowa zestopniowana ok. Trzeba się przyzwyczaić do bardzo krótkiej jedynki ale jest to konieczne gdyż auto może pociągnąć nawet 2 tonową przyczepę a przy takim obciążeniu byłby problemy z ruszaniem. 6-tka sprawdza się na trasie wpływa korzystnie na spalanie przy prędkości 120 km/h oboty silnika poniżej 2500.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny ok. Choć zastanawiające są odgłosy z zawiszenia jak przejeżdza się przez dziury przy znacznej prędkości (głuchy stukot).
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki ok. Ponieważ siedzi się wysoko nie ma problemu. Za to do tyłu jest mocno ograniczona. Czujniki cofania są konieczne i ratują tu trochę sytuację. Jednak powinny mieć zobrazowanie a nie tylko sygnał dzwiękowy. Myślę że wersja z kamerą cofania jest najlepszym rozwiązaniem.
4,0
Ergonomia
Na dobre 4
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa sprawnie i bez zarzutu. Fajną rzeczą jest dodatkowa nagrzewnica. Urządzenie nie jest może powalające na kolana ale pozwala w zimne dni przy chłodnym silniku uzyskać strumień ciepłego powietrza do wnętrza pojazdu już po kilkudziesięciu sekundach od włączenia. Klimatyzacja spisuje się wzorowo choć uważam że nastawa temperatury powinna być pokrętłem a nie przyciskami.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu kierowaca i pasażer ok. Miejsca jest sporo wsiadanie i wysiadanie też nie najgorzej. Na tylnych sidzeniach już nie jest tak różowo. Drzwi są małe, auto wysokie a przestrzeni na nogi nie za wiele.
4,0
Wyciszenie
Przyzwoite. Osobiście nie narzekam na hałas. Silnik jest disel wiec go słychać ale nie można pwiedzeć że jest uciążliwy. Przetesowałem to na długich trasach jak i przy jeździe w mieście.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Uważam że jest to samochód ekonomiczny. Jeśli chodzi o lato to na trasie spalanie poniżej 5,8 litra w mieście 7,5. Zima (czyli na miękkich zimowy oponach) trasa 6,5 a miasto 8,5. Należy pamietać że bardzo ważny jest tu styl jazdy. Ja nie ścigam się przy ruszaniu ze świateł by przed następnymi gwałtownie hamować a na trasie jadę płynnie (żadko używam hamulca)
3,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze oczekiwać należy trochę wiecej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeszcze nic się nie urodziło oby tak dalej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota RAV4 III MPV