Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 IV MPV Facelifting

Pawielus, 6 lat temu
Silnik 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Jazda układem hybrydowym sprawia dużo frajdy w mieście.
Układ hamulcowy : Ciekawy i sprawny system hamowania generatorem rekuperacyjnym.
5,0
Całokształt
Ogólna ocena bardzo dobra za komfort jazdy w mieście , zużycie paliwa i ciszę wewnąrz pojazdu. Cena jednak którą nam przyjdzie zapłacić jest wygórowana i co do wyposażenia w szczegóły będziemy zawiedzeni. Zabraknie naprawdę tanich dodatków i detali które tylko powodują niepotrzebny niesmak przy tak dobrej konstrukcji mechanicznej. Szczególy postaram sie opisać przy każdym podpunkcie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Oszczędna jednostka hałaśliwa jedynie przy zapotrzebowaniu na pełną moc ale wcale nie przwyższa standardowych układów napędowych. Apetyt na paliwo na razie umiarkowany ale dużo wyższy niż to zapowiada producent a co gorsze wynik taki można tylko uzyskać jadąc jak emeryt wózkiem w biedronce i to nie zawsze się uda. Moc wystarczająca w połączeniu z elektrykiem potrafi dać sporo farajdy z jazdy.
5,0
Skrzynia biegów
Pierwszy mój kontakt ze sktrzynią e-CVT, przypomina troche skutery ale bardzo szybko ją polubiłem i jeśli nie będzie jakiś niespodzianek z układem przeniesienia napędu to myślę że można być zadowolonym.
5,0
Układ jezdny
Dobra amortyzacja i praca na nierównościach, dużo gożej na szybkiej i krętej drodze gdzie zaczyna się odczuwać masę i wysokość.
5,0
Karoseria
Piękne lakiery metalik zmieniające swoje zabarwienie w słońcu potrafja zachwycać ale grubość blachy przy dotyku jakoś mnie rozśmiesza gdyż na drzwiach, błotnikach można ją uginać jak by miała grugość puszki po napoju, przynajmniej ma się takie odczucie.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj nastąpiła spora zmiana w stosunku do mojego poprzedniego bardzo podobnego auta ale nic na minus. Jest się trochę w innej pozycji w środku, widok bardzo dobry do przodu trochę ograniczony do tyłu ale OK.
3,0
Ergonomia
Część przełączników za bardzo odciąga uwagę od prowadzenia pojazdu i nie jest położona ergonomicznie, duży minus za ustawianie lusterek które nie są pod ręką obok przycisków szyb tylko gdzieś pod kolanem a do tego nie podświetlone (wstyd w tej klasie auta!!!)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu przynajmniej bardzo miłe zaskoczenie że klimatyzacja działa w trybie EV kiedy samochód jest zasilany tylko z baterii trakcyjnej co daje ogromy komfort w trakcie stania w korkach. Reszta standard bez wodotrysków.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogólnie dobrze morze wkurzać tylko klamka drzwi ugniatająca duże osoby w nogę twardą krawędzią ale to domena wielu marek.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie na bardzo dobrym poziomie będziecie mile zaskoczeni.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W serwisie jeszcze nie byłem ale powinno być na przeciętnym poziomie około 800zł. Na razie wszystkie płyny eksploatacyjny trzymają poziom i mam nadzieje że tylko zostanie lanie benzyny :)
3,0
Stosunek jakość/cena
Po mimo bardzo dobrej mechaniki uważam że w tej cenie auto jest biedne w środku i co gorsza odczuwa się to na tanich dodatkach. Nie zrozumiałe jest brak podświetlenia wszystkich przycisków, brak ledowych kierunkowskazów pomimo że cała reszta jest typu LED. Nie można podłączyć smartfona w trybie udostępnienia w systemie multimedialnym, brak ładowarki indukcyjnej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jak do tej pory.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jak do tej pory.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid 197KM 145kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota RAV4 IV MPV Facelifting