Szukaj

Lista ocen Toyota RAV4 IV (77) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 42 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~38 letni użytkownik RAV-ki
Toyota RAV4 IV
MPV D-4D 150 150KM 110kW
Automat przełącza biegi sprawnie i szybko. Poprzednio jeździłem Touranem DSG to wiem co znaczy skrzynia z górnej półki. Ta w RAV jest dobra. Działa naprawdę szybko. Zmiana biegu z 1 na 2 przy zdrowym "depnięciu" jest bardzo wyczuwalna. Przy zachowawczym, normalnym powiedzmy przyspieszaniu niezauważalna. Jak depnę do oporu to zmiana z 1 na 2 sprawia wrażanie jakby samochód dostawał kopa w kufer. Przy jeździe autostradą, jeździe...
4,0
~Vomer
Toyota RAV4 IV
MPV Valvematic 150 152KM 112kW
Wbrew obiegowym opiniom uważam, że CVT jest bardzo dobrym rodzajem skrzyni. O ile w hybrydach "wycie" daje się we znaki to w RAV4 się sprawdza. Przy spokojnej jeździe obroty są w okolicy 1800obr/min, a silnik jest praktycznie niesłyszalny. Przy wyprzedzaniu słychać go bardzo wyraźnie, ale ze względu na pojemność 2 litrów nie brzmi jak kosiarka. Na plus zaliczam bezkonkurencyjną płynność pracy. Jest jedna obiektywna wada, która dla...
5,0
~adam_harold
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Pojawiły się opinie że silnik wyje jak się wciśnie pedał gazu do podłogi. A co ma robić ? Mi wył bardziej w dieslu, poza tym można przyspieszać delikatnie wciskając gaz, podobne przyspieszenie zero wycia. Tu jest tak że jadać 160 km/h jest cicho a w dieslu przy 140km/h trzeba było już podnosić głos do ludzi siedzących z tyłu. Fajne rozwiązanie ze zmianą w sekwencji, biegów, intuicyjnie ułożenie D, P, R po paru razach można się przyzwyczaić....
5,0
~alpinus6
Toyota RAV4 IV
MPV Valvematic 150 152KM 112kW
Na początku było idealnie, teraz czasami haczy przy wrzucaniu 1 przy ruszaniu z postoju na światłach lub z 2 na 1 w korku. Długości poszczególnych biegów bardzo dobrze dobrane (idealnie), w mieście ronda można pokonywać na 3 biegu, w trasie po osiągnięciu 80 km/h na 4 biegu można wrzucić 6 z pominięciem 5. Na 6 biegu przy 80 km/h jest 2000 obr/min, przy 100 km ma 2200 obr/min, przy 130 km/h jest ok. 3000 obr.
5,0
~alpinus6
Toyota RAV4 IV
MPV Valvematic 150 152KM 112kW
Na początku było idealnie, teraz czasami haczy przy wrzucaniu 1 przy ruszaniu z postoju na światłach lub z 2 na 1 w korku. Długości poszczególnych biegów bardzo dobrze dobrane (idealnie), w mieście ronda można pokonywać na 3 biegu, w trasie po osiągnięciu 80 km/h na 4 biegu można wrzucić 6 z pominięciem 5. Na 6 biegu przy 80 km/h jest 2000 obr/min, przy 100 km ma 2200 obr/min, przy 130 km/h jest ok. 3000 obr.
5,0
~Dariusz elpodlako
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Świetny automat - dość szybki i nie odczuwam żadnych opóźnień w reakcji na naciśnięcie gazu. Czasami podczas jazdy na autostradach w trybie automatycznego utrzymywania jednej prędkości ( tempomat ) hamuje silnikiem co mnie zdziwiło. Wsteczny bieg działa również szybko bez opóźnień. Skrzynia w moim odczuciu idealna. Biegi wchodzą tak jak sobie to wymarzyłem. Polecam.
4,0
~GaryField
Toyota RAV4 IV
MPV Valvematic 150 152KM 112kW
Troszkę haczy przy 6. Ze dwa razy na światłach nie chciała wskoczyć 1. Może się wyrobi. Generalnie biegi wchodzą bardzo łagodnie. W Oplu wyrabiały się ze 3 lata. Ale w Oplu zestopniowanie chyba wciąż lepsze. Auto samo się rwie do przyspieszania. W Ravce trzeba przygazować. Prawdopodobnie masa robi swoje.
5,0
~KW
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Wczesniej przez 5 lat jezdziłem lexusem ct200h, który jest dosyć głośny przy bardziej dynamicznym przyspieszaniu. Ku mojemu zaskoczeniu znana ze swoich wad skrzynia CVT w RAV4 w praktyce odzywa się znacznie rzadziej niz np. w CT200h dzięki większej mocy silnika.
5,0
~Jasiek
Toyota RAV4 IV
MPV Valvematic 150 152KM 112kW
Skrzynia biegów z preferencjami do użytku miejskiego i raczej spokojnej jazdy, wtedy zużycie paliwa jest naprawdę rewelacyjnie niskie. Fajny tryb zmiany biegów łopatkami, działa to błyskawicznie i bez szarpnięć, przydaje się czasem do wyprzedania i hamowania silnikiem.
Dziennik kosztów dla Toyota RAV4 IV
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
6,4
l/100km
8,4
l/100km
10,2
l/100km
Zobacz dzienniki
3,0
~Chris
Toyota RAV4 IV
MPV D-4D 125 124KM 91kW
Skrzynia biegów jest jednym ze słabych punktów samochodu, wsteczny łatwo pomylić z jedynką bo z pospiechu przyciśniemy przycisk blokady wstecznego do góry i nie raz mało nie wjechałem komuś w zderzak. Po krótkim zastanowieniu wybrałbym drugim razem automat.
Toyota RAV4 IV