Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Verso Minivan

Buczo, 14 lat temu
Silnik 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 2 tys. km
Toyota Verso Minivan 1.8 Valvematic 147KM 108kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,38
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Design wewnętrzny auta.Niby zupełnie inny,ale wszystko jest intuicyjnie proste w obsłudze.Początkowo użytkownika może denerwować ilość wyświetlanych informacji,ale z biegiem czasu przekonuje się jak bardzo one mogą usprawnić prowadzenie auta i poprawić funkcjonalność i bezpieczeństwo
4,0
Całokształt
Należy wysoko ocenić Toyotę Verso.Biorąc pod uwagę główne elementy auta,to nawet bardzo wysoko.Detale,wiadomo nie zawsze zadowalają.Jak na samochód rodzinny na pewno jest on bardzo trafiony.Duży bagażnik(oczywiście nie taki jak w kombiaczu),ale sporo pakunów się pomieści,łącznie z wózkiem i łóżeczkiem turystycznym,przestronne wnętrze dobrze dopracowane i rozplanowane nie budzi zastrzeżeń.Sporo różnorodnych funkcji ułatwiających życie,np. kluczykowy wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na tak duże i masywne auto, wręcz idealnie. Nie jest to Porsche Boxster, ale nie ma kłopotów przy wyprzedzaniu i na światłach tez można niejednego zadziwić dynamiką, zawsze jest jeszcze duży zapas mocy.
5,0
Skrzynia biegów
Doskonale dopracowana. Biegi wchodzą wręcz na tzw. \"dotyk\".Drążek jest zawsze pod ręką i jednocześnie nie przeszkadza.Sprzęgło o średnim skoku powoduje, że łatwo się do niego przyzwyczaić przesiadając się z innego auta.Przydatne rozwiązanie wrzucania wstecznego biegu(podnoszony ręcznie na drążku kołnierz)-brak pomyłek przy wrzucaniu, szczególnie dla roztargnionych i śpieszących się.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze dopracowany.Nic nie tłucze,nie stuka.Samochód bardzo dobrze trzyma się drogi.Doskonałe serwo na kierownicy powoduje,że nawet duże drgania nie są tak odczuwalne.Układ bardzo dobrze reaguje na zmiany położenia kierownicy.Faktem są niewielkie przechyły na ostrych zakrętach-środek ciężkości auta jest niestety trochę wyżej.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki idealna.Troszkę gorzej jest z widocznością do tyłu z użyciem wewnętrznego lusterka. Lusterka boczne, duże a jednocześnie zgrabne-doskonale oddają przestrzeń wokół samochodu.Gorzej jest przy parkowaniu,przód i tył auta zupełnie niewidoczny i trudno ocenić sytuację bez choćby czujników parkowania,również z przodu.
4,0
Ergonomia
Nie budzi moich zastrzeżeń.Może dlatego że przesiadłem się z auta mniejszego,choć tam też nie narzekałem.Wszędzie sporo miejsca.Od strony kierowcy wszystko jest pod ręką.Wg mnie niepraktyczne(z wyjmowaną półeczką) rozwiązany schowek w podłokietniku z przodu pomiędzy fotelami oraz w podłodze za pierwszym rzędem siedzeń.Jak się ma dywaniki z tyłu to schowki trudno wykorzystać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja-na razie bez zastrzeżeń. podobnie ogrzewanie-sporo różnych nawiewów,więc ciało ogrzewa się równomiernie.Przełączanie funkcji nawiewu też jest logicznie przemyślane.Odparowanie szyb też niczego sobie.Bardzo wydajna funkcja odparowania przedniej szyby,a dodatkowe nawiewy na boki zapobiegają parowaniu bocznych szyb przodu.Niestety standardem jest zaparowana szyba tylna(bez włączonego ogrzewania tylnej szyby).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jestem mile zaskoczony.Nie należę do mikrusów 180cm/100kg, ale nie mam kolan pod brodą, nawet przy w pełni obsadzonych fotelach,zarówno z przodu jak i z tyłu.Nawet przy założonym foteliku z tyłu nie ma większych problemów z miejscem dla pasażerów.Gorzej jest w trzecim rzędzie siedzeń.Te dwie osoby nie mogą być \"pełnowymiarowe\", bo uszy będą mieć zasłonięte kolanami.
5,0
Wyciszenie
Doskonałe.Nawet przy szybkiej jeździe po naszych wspaniałych drogach można rozmawiać nie podnosząc głosu.Niejednokrotnie można się złapać,że auto nam zgasło bo oprócz pulpitu i kontrolek nic nie wskazuje na pracę silnika. Cisza jest pewnie też kwestią opon, ale te oryginalne dane przez producenta auta doskonale tłumią hałas.Ale jeśli ktoś liczy na ciszę w czasie jazdy przy otwartym oknie to niech zapomni. Radio z funkcja automatycznego podgłaszania w zależności od prędkości jazdy też się dobrze sprawdza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zważając,że jest to auto duże i ciężkie,nie ma co liczyć na osiągi takie jak Honda Insight.Te 7.9 litra średniego zużycia trzeba liczyć,w mieście prawie 9.Przeglądy w Toyocie nigdy nie należały do tanich,ale marka pociąga za sobą koszty.Podobnie jest z częściami,mówimy o oryginalnych.Ale trzeba zaznaczyć, że wg mnie są to auta,w których nader rzadko słyszy się aby coś poważnego się popsuło.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena jest zdecydowanie wysoka,a jakość detali może budzić zastrzeżenia.Wg mnie za podstawowe elementy auta płaci się trochę wygórowaną cenę,ale biorąc pod uwagę nowoczesne rozwiązania i wprowadzone technologie przez Toyotę,to trzeba zapłacić.Być może wygórowana cena jest efektem obecnego kryzysu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie narzekam,ale trzeba uważać na pleksiglasowe wyświetlacze, bardzo się rysują.W salonie nie mają na to rady,najwyżej przykleić folię ochronną.Ale nie powiedzą jak usunąć rysy już istniejące,a nie polecają robić nic na własną rękę.Gratulację za pomysł Toyoty na zestaw samonaprawczy do niewielkich powierzchniowo rys na lakierze.Są to adhezyjne naklejki dokładnie w kolorze nadwozia,różnych rozmiarów i kształtów.Po naklejeniu kompletnie nie widać miejsca zarysowania i naprawy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jest to auto zbyt nowe aby coś mogło się popsuć.Wszystkie elementy oryginalnie zamontowane przez producenta auta (nie przez salon) nie mają prawa się popsuć.Nie polecam brania za dopłatą przyciemnianych szyb-koszty ogromne,a jest to ciemna folia nakładana termicznie na oryginalne szyby.Natomiast polecam listwy ochronno-ozdobne i nie lakierowane,ale czarne.Wyglądają doskonale i mogą uratować lakier przy otarciach i stuknięciach,szczególnie na parkingu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Valvematic 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Verso Minivan 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
8,0
l/100km
9,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Verso Minivan