Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017

mariusz, 4 lata temu
Silnik 1.5 Hybrid 100KM 74kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Hybrid 100KM 74kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
3,36
16% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : bardzo duża w środku.
3,0
Całokształt
Jest przeciętnie. Jeździłem tym autem jako zastępczym za moją fiestę. Samochód w środku na pewno duży i sprawia wrażenie wysokiego. Plastiki są twarde ale dobrej jakości. Niestety Toyota zrobiła pewne nieuzasadnione oszczędności, za które musze odjąć gwiazdki: - Brak podświetlanych przycisków na kierownicy, w nocy nic nie widać - przyciski otwierania szyb nie mają auto (oprócz kierowcy). - w bagażniku wykładziny zrobione po taniości. Niby samochód za 70 tyś zł, super napęd ale szczegóły po prostu czynią ten samochód przeciętnym. W porównaniu z moją fiestą detale zaniżają całokształt yarisa. Rozważałem zamianę fiesty na coś w automacie. Yaris był brany pod uwagę ale niczym mnie do siebie nie przekonuje. Układ hybrydowy może i jest rewelacyjny ale nie jest aż tak oszczędny jak diesel. Niestety jest bardzo drogi i czyni yarisa średnio atrakcyjnym.
Wrażenia
3,0
Silnik
100KM daje radę. Ale ma mało monentu. Fiesta która mam na codzień ma podobną moc i daje o wiele więcej wrażeń z jazdy. Mam też wrażenie że silnik spalinowy bardzo często się włącza i cały układ hybrydowy jest mało wydajny. Jeździłem sporo Rav4 i CHR i tam ten układ działał lepiej. Najbardziej rozczarowało mnie spalanie. hybryda ma być oszczędna. Na tej samej trasie Yaris spalił 6,4 l/100km a fiesta (1.5 diesel) mi spala 5,2. byłem tak zaskoczony iż specjalnie przejechałem tą trasę tymi dwoma samochodami w celu porównania.
5,0
Skrzynia biegów
eCVT. Ciekawa skrzynia (nie jest to CVT na łańcuchu). Jest to technologicznie bardzo zaawansowany napęd. Czasem zawyje jednak da się do tego przyzwyczaić i jest to akceptowalne. Na plus opcja "B" - hamowanie silnikiem. Działa to gorzej niż w CHR ale zawsze coś.
2,0
Układ jezdny
Nudno. Jazda jest przeciętna ale bardzo poprawna. Układ kierowniczy lekko gumowaty. Siedzi się dość wysoko.
4,0
Karoseria
Nie ma się do czego przyczepić. Auto duże w środku.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra + kamera cofania.
2,0
Ergonomia
Brak podświetlenia przycisków na kierownicy to wpadka Toyoty. Dodatkowo przycisk od automatycaji przełączania świateł drogowych schowany gdzieś za kolanem.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przeciętnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto bardzo duże w środku.
3,0
Wyciszenie
przeciętnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Samochó∂ bardzo drogi w porównaniu z konkurencją. Niestety nie jest od niej dużo lepszy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Adje plus awandem, bo hybrydy są praktycznie bezobsługowe. dodatkowo nie ma dwumasy, sprzędła, turbo, FAP/DPF itp.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 Hybrid 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017