Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris IV Cross

Kamil, ponad rok temu
Silnik 1.5 Hybrid 116KM 85kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Yaris IV Cross 1.5 Hybrid 116KM 85kW 2020-2024 - Oceń swoje auto
2,29
42% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ładna sylwetka
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Fatalna, szybko odpryskuje.
Silnik : Silnik + Skrzynia nie dają rady temu autu.
Inne : Twarde plastiki, mulące multimedia.
2,0
Całokształt
Kupiłem w przedsprzedaży dwie sztuki do firmy - jeden dla siebie, w wersji Adventure i jeden dla pracowników w wersji Comfort + Tech. Oba hybrydowe, oba mocno zawodzą. Wcześniej jeździłem m.in. Yaris, CH-R i Aurisem i muszę przyznać, że to najgorsza Toyota, do której wsiadałem. Łącznie samochody po roku zrobiły prawie 30.000 km, w serwisie były kilka razy. Psują się drobne rzeczy, ale naprawa poza gwarancją byłaby bardzo kosztowna. Polecam przedłużoną gwarancję tym, którzy Yarisa Cross planują na dłużej. Ja za rok pozbywam się obu, a do Toyoty nie wracam.
Wrażenia
3,0
Silnik
Hybryda jest w założeniu świetna. Moc trochę mała, więc przyspieszenie niestety bardzo powolne. Szczególnie widoczne, gdy potrzebuję wyprzedzić na drogach krajowych. Od 80 do 120 rozpędza się fatalnie. W mieście silnik świetny. Ładnie (choć głośno) zbiera się spod świateł. Toyota poskąpiła silnika 4-cylindrowego 2.0 jak w CHR czy Corolli i to widać na każdym kroku. Mała moc jest szczególnie widoczna, gdy samochodem jedzie czterech facetów z bagażem - czuję wtedy jakbym ciągnął przyczepę.
2,0
Skrzynia biegów
Odpowiedź skrzyni na ruch gazem jest bardzo opóźniona, w dodatku zawsze bardzo głośna. Samo e-cvt znałem wcześniej i nie narzekałem bardzo, ale w połączeniu z tym silnikiem, jest słabo.
4,0
Układ jezdny
Przechyla się dość mocno w zakrętach. Poza tym OK. Przez felgi 18 jest bardzo twardy na dziurach.
1,0
Karoseria
Bardzo cienka warstwa lakieru. W swoim położyłem ochronę na lakier, więc jest jeszcze nienajgorzej. W drugim egzemplarzu tego nie zrobiłem i lakier odpryskuje jak szalony. To chyba najgorsza część Yarisa.
Komfort
3,0
Widoczność
Słabo, ale tak jest w crossoverach. Plus za kamery, chociaż jakość obrazu słaba.
1,0
Ergonomia
Wsiadanie do tyłu to tragedia, drzwi otwierają się bardzo wąsko. Nie polecam jazdy z fotelikami, bardzo ciężko wsiąść dziecku. Pozycja za kierownicą dość dobra. Fotele w wyższych wersjach OK, ale w wersji Comfort fotele są niesamowicie niewygodne. Duży minus za twarde podłokietniki i niewygodne klamki.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wieje dość głośno, ale działa. Ogrzewanie kierownicy działa tylko na godzinach 2 i 10. Ogrzewanie foteli całkiem przyzwoite.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu nie jest źle. Podłokietniki bardzo twarde i niepraktyczne, ale przestrzeń jest. Z tyłu ciężko się wchodzi, ale miejsce jest nienajgorsze.
1,0
Wyciszenie
Chyba największa wada auta - przy 90km/h jest BARDZO głośno. Hałas dobiega głównie od drogi i uszczelek szyb bocznych. Przy 110km/h hałasuje już wszystko. Na autostradzie trzeba do siebie krzyczeć. Przy mocnym deszczu odgłos kropli o dach jest tak głośny, jak w trakcie gradobicia. Przez słabe wygłuszenie drzwi, dźwięk brzmi nijako, a rozmowy bluetooth słychać równie dobrze na zewnątrz co w środku. W ASO zaproponowali wyciszenie nadkoli, sufitu, drzwi i bagażnika za grube tysiące i przy utracie gwarancji na te części. Podziękowałem.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Drogie opony (18 w bogatszych wersjach), obowiązkowe powłoki ochronne na lakier i wiele drobnych usterek. To auto nie jest tanie.
1,0
Stosunek jakość/cena
Za 130.000 brutto samochód jest żartem. Wiedziałem, ze nigdy się nie zwróci, myślałem że płacę za komfort, a tu go nie ma. Przerażają potencjalne koszty napraw po gwarancji.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W moim egzemplarzu dwa razy padły światła LED (przednie dzienne, tylne), radio ciągle gubiło sygnał, silnik tylnej wycieraczki padł. W drugim (Comfort+Tech) fotel trzeszczał przy zmianie ustawienia, padło jedno swiatło LED (przednie dzienne), stukało w zawieszeniu. Wszystko robione w ASO na gwarancji, więc dokąd starcza gwarancji nie jest źle. Nawigacja ciągle się zawiesza, w obu samochodach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic - czekam.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 Hybrid 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Yaris IV Cross