Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Bora Sedan

Also, 11 lat temu
Silnik 1.9 TDI 101KM 74kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 286 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Bora Sedan 1.9 TDI 101KM 74kW 2000-2005 - Oceń swoje auto
4,31
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : uparcie sprzeciwia się obiegowym opiniom o tendencji do kosztownych napraw
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : zamki !
5,0
Całokształt
Człowiek się naczytał o wtryskach za 1500 zł jeden, o padających jak muchy dwumasach, o turbo wymienialnym co 100tys, o częściach droższych od bentleya, że 250tys przebiegu to lepiej na złom oddać itd. Do miejskich legend należy też niestety spalanie rzędu 4 litrów na trasie - chyba że przy 70km/h z górki. Najniższe średnie to 5,5 - niżej nie zszedłem nie blokując ludziom autostrady. Trubina działa do dziś (ważne żeby czasem przegonić na trasie!!! - zmienna geometria lubi się zapiekać), i to po chipie. Wtryski leją książkowo, z usterek wymieniłem tylko zamek od pasażera (trochę mocowania było). Jednak auta nie kupuje się tylko dla bezawaryjności. Bora ma to szczęście, że młodzi i gniewni wolą golfa, a firmy wolą passata - nietrudno więc trafić zadbaną Borę, która była serwisowana do końca, przez spokojnego jegomościa. Jest wykonana zaskakująco dobrze, świetnie znosi polskie drogi (dla mnie zaskoczenie), ma to czego potrzebuję bez bajerów. Wystarczy posilać małą dobrym olejem co rok (Motul) i pilnować wymian filtrów i rozrządu. Do minusów można zaliczyć słabe wyciszenie przy szybszej jeździe, tylną kanapę o wygodzie deski z gwoździami, słabe światła co przeszkadza w nocy, kiepską widoczność z tyłu. Reszta to jeden wielki strzał w 10 od VW.
Wrażenia
5,0
Silnik
Legenda. 280tys nie zrobiło na nim wrażenia. Turbo i pompowtryski radośnie śmigają od nowości, diagnoza WAGiem była jednoznaczna - wszystko trzyma normę. Chip na 130KM? Silnik aż mruczy z zadowolenia i od 30tys bezawaryjnie wyciska siódme poty.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, choć czasami wsteczny lubi nie wejść
5,0
Układ jezdny
Ładnie pokonuje nierówności, nic się nie tłucze, okazuje się bardzo odporny na nasze drogi
Komfort
3,0
Widoczność
Tu jest klapa - tylna półka wznosi się zasłaniając pół szyby. Słupki czasem sprawiają problemy na rondach - siedzę dość daleko od kierownicy i czasem skutecznie zasłaniają.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przednia szyba mogłaby mieć lepszy nadmuch, tylna ma skłonność do parowania
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo wygodnie, z tyłu osoba dorosła 180cm będzie cierpiała katusze podczas dłuższej jazdy - kanapa koszmarnie niewygodna. Choć miejsca na nogi starczy.
3,0
Wyciszenie
Mogło być lepiej - choć to nie S klasa
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Uparcie nie chce się od 2 lat popsuć :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Za dobry, sprawdzony egzemplarz trzeba swoje zapłacić w zamian otrzymujemy bezproblemowe auto na lata
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wrażliwe zamki - zdążyłem wymienić w drzwiach od pasażera oraz w bagażniku, reszta działa w najlepsze
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze nie było

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Bora Sedan 1.9 TDI 101KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Bora Sedan