Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf IV Hatchback

calibuster, 9 lat temu
Silnik 1.9 SDI 68KM 50kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 378 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 SDI 68KM 50kW 1997-2003 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : mega oszczędny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Golfa kupiłem sprowadzanego z Holandii za bardzo atrakcyją cene jak na tamte czasy, bo 14tys zł z przebiegiem 193tys km Autem zrobiłem 190tys km. 90% miasto, a 10% trasa. Samochód albo do jazdy po mieście albo dla bardzo cierpliwych w trase. Temu silnikowi nic nie można zarzucić bo spalanie współmierne do osiągów. Żeby po mieście w centrum auto spaliło więcej jak 6,5l trzeba sie postarać naprawdę bardzo. Po trasie 100-120 km/h 3,5 - 4 litry. Co prawda zawsze zalewałem auto orlenem vervą albo shellem vpower. Brak turbiny egra, dwumasy, dpfu i innych wynalazków czyni ten silnik naprawde bezawaryjnym. Przez cały okres eksploatacji w silniku kompletnie nic nie wymieniłem, poza wymianami eksploatacyjnymi, o czym dalej napiszę. Jak na taki przebieg i stan Polskich dróg auto spisało się znakomicie. Zaraz po zakupie w 2008roku wymieniłem zamki (standard - awarie mikrowłączników) - koszt 100zł za wszystkie zamki drzwi. Wymieniłem takżę tarcze, klocki i płyn hamulcowy oraz linke ręcznego. Po 3 latach jazdy po Warszawskich ulicach przyszedł czas na wymiane zawieszenia przedniego (amortyzatory, łożyska amortyzatorów, poduszki amorów, sworznie, silentblocki - wszystko FEBI bilstein i LEMFOERDER) - całkowity koszt 420zł Przy trzeciej wymianie rozrządu wymieniłem wszystkie trzy uszczelniacze wałków, bo już z nich ciekło. Silnik to pancerna i niezniszczalna jednostka napędowa, której konstrukcja sięga końca lat 80tych. Jeżeli ktoś jeżdzi w miarę normalnie i nie ma zamaru z każdych świateł ruszać z piskiem opon, to ten samochód jest idealny. Szczerze polecam, bo jednak niemiecki diesel to niemiecki diesel. W końcu nie bez przyczyny Rudolf Diesel był Niemcem :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Bezobsługowa jednostka napędowa. Konstrukcja sięga końca lat 80tych, ale dzięki temu jest dopracowany do granic możliwośći. Znajomy ma ten sam silnik i ma już 800tys przebiegu i odpala od strzała. Motor charakteryzuje to że moment i moc rozłożona jest w całym zakresie obrotów. A że ma prawie 20 sekund do setki to już inna sprawa. Jak na te osiągi silnik spala wspólmierną ilośc paliwa.
4,0
Skrzynia biegów
W miarę precyzyjna, brak dwumasy. Podobno ścina nity, ale ja osobiście nic o tym nie słyszałem w praktyce. Porządna niemiecka jakość. Nic dodać nic ująć.
5,0
Układ jezdny
McPherson i belka skrętna - tanie i komfortowe zawieszenie. Amory z przodu, sworznie, silentblocki i poduszke z łożyskiem amoryzatorów wymieniłem przy przebiegu ok 300tys km. Wczesniej nie było wymieniane. Koszt w/w to było 420zł i jedno popołudnie (wymieniłem ze szwagrem)
Komfort
5,0
Widoczność
Wcześniej jeździłem clio, bez różnicy przy parkowaniu. Może tylko promień skrętu większy. Widoczność dobra. Lusterka asymetryczne dają rade :)
5,0
Ergonomia
Niemiecka szkoła - chyba wszystko jasne :) Jakość wykonania bez porównania z megankami czy astrami :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko w najlepszym porządku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie 185cm i 90 troche ciasno z tyłu, ale da rade, w końcu to kompakt :P
3,0
Wyciszenie
Klekot niestety słychać
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanio to mało powiedziane, 3razy rozrząd, zawieszenie przednie, zamki. Przez 180tys km włożyłem w niego może 2500zł
5,0
Stosunek jakość/cena
Pod tym względem nie znam lepszego diesla
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Same drobiazgi jak zamki czujnik położenia pedału stopu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. W tym aucie nie ma co się poważnego zepsuć :)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 SDI 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 SDI 68KM 50kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
5,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf IV Hatchback