Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf IV Hatchback

kszeliga@gmail.com, 15 lat temu
Silnik 1.9 TDI 115KM 85kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 177 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 115KM 85kW 1998-2000 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z auta i nie myślę o zamianie jak przy poprzednich. W Polo wpadłem w szajs od handlarza i bardzo dużo rzeczy musiałem naprawić, a później doszedł wyjazd i spostrzeżenie, że auto jest ciut za małe. Teraz jeżdżę autem dynamicznym, eksploatacja mało mnie kosztuje, a robię dobre przebiegi. Mam wersję Generation, więc materiały w środku bardzo dobrej jakości. A że auto nie wyróżnia się z tłumu...Trudno, spojlerów nie będę zakładał, a na auto hobbystyczne przyjdzie czas (może jakiś starszy sportowy...)
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na diesla TDi to kultura pracy lepsza aniżeli w VP (z pompą czyli 90km i 110km). Elastyczność rewelacja, wciśnięcie gazu zawsze spotyka sie z wciśnięciem kierowcy w fotel. Wymieniłem turbinę na 130KM (ASZ) i zrobiłem program u profesjonalnego tunera. Wyszło 159 KM i 350 Nm, jeżdzi się pięknie.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą leciutko, nawet teraz przy dużych mrozach. Na trasie wrzucasz 6 bieg i jest cichutko jak na diesla, oszczędnie i szybko. Skrzynia DRW
3,0
Układ jezdny
Jeździłem Focusem więc wiem co to jest bardzo dobry układ jezdny. Tu jest przeciętnie. Autem ciut buja (wolę trochę twardsze), w zakrętach przy większych prędkościach czuje się niepewnie. na letnich kołach 17\" 225 jest lepiej, ale i tak dużo mu brakuje do doskonałości. Aczkolwiek panowie koło 40 nie będą narzekać
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, zarówno z przodu jak i z tyłu
4,0
Ergonomia
To samochód dla mas, więc wszystko na swoim miejscu ale bez fajerwerków.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic działa super, ale to diesel, więc w zimie zanim zacznie grzać to musi trochę potrwać. Takie uroki. Dodatkowo spotkała mnie typowa usterka samochodów ze stajni VAG w tych rocznikach, uskodzenie płetwy sterującej obiegiem wewnętrznym i zewnętrznym. Najlepiej ustawić płetwę na obieg zewnętrzny i wyłączyć wtyczkę sterowania. Bo po paru tysiącach i tak się znów zepsuje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 3d hatchbacka, więc auto głównie dla 2 i tu nie mogę narzekać. Dla pasażerów z tyłu mniej, ale się tym nie przejmuję. Bagażnik bardzo pojemny!
2,0
Wyciszenie
To diesel. Jest głośny i tak ma, wiedziałem co kupowałem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spala malutko (ale nie wierzcie w bajki typu 4,5l/100), średnio mi 5,8-6 l w cyklu mieszanym, daje czasem popracować turbinie :), ceny napraw i przeglądów super, części dużo i tanie, speca od diesli mam i ceny ma dobre. Na szczęście przed kupnem bardzo sprawdziłem auto, zrobiłem 20 tys i nic się nie psuje poważnego. O TDI trzeba dbać!
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto trzyma cenę ze względu na znaczek VW, dlatego dość drogi w zakupie, ale dałem więcej niż inne na allegro, za to nie zawiodłem się przy sprawdzaniu historii w ASO i w eksploatacji. Nie wierzcie ludzie w okazje
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psują się pierdółki, teraz mam łożysko do wymiany, zaraz po kupnie powymieniałem elementy gumowe zawieszenia, zepsuł mi się sterownik obiegu zewn. i wewn., no i na mrozie poszła mi rureczka prowadząca płyn ze spryskiwacza na tylną wycieraczkę
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poszła mi sprężarka klimatyzacji. Wymieniłem na używaną z rozbitego samochodu. Hula. O turbinę dbam i trzymam się zasad TDI. Więc NIC się nie psuje. Wymiana oleju co 10 tys.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf IV Hatchback