Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf IV Hatchback

Bonzo, 11 lat temu
Silnik 1.9 TDI 90KM 66kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 208 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
3,62
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Brak rdzy. Mercedesy z tych lat mogłyby się dużo nauczyć.
3,0
Całokształt
Całokształt oceniam przeciętnie, a w zasadzie miałem ochotę wskazać, że \"źle\". Co oszczędzisz na paliwie to włożysz w samochód w formie napraw. Auto w sumie bardzo problematyczne jak na mit \"niezawodnego diesla VW\". Z zalet na pewno dostępność i ceny części (no poza niektórymi jeśli chodzi o cenę), jak również to, iż małym nakładem finansowym można podnieść niemal dwukrotnie moc i nic się z tym silnikiem nie dzieje gorszego niż przy seryjnej mocy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dobrze jak na swoją moc zbierał się z dolnych obrotów. W miarę dynamiczny, nieco głośny w pracy. Wersja ALH - na pompie wtryskowej - dożywotnia praktycznie.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna jak to w VW. Mimo wieku biegi dało się wybierać precyzyjnie i bez większych zgrzytów. Brakowało nieco 6-go biegu, w tym roczniku, przy tej wersji silnikowej po prostu dostępna była tylko skrzynia 5 biegowa
3,0
Układ jezdny
Przeciętnie - ale nie można czegoś więcej wymagać, zawieszenie proste, nieskomplikowane - przez co dziur nie wybiera jak auto klasy premium ale i zepsuć nie ma się specjalnie co. Dość precyzyjne jak przystało na VW prowadzenie.
Komfort
5,0
Widoczność
W hatchbacku widoczność super, to nie sedan i parkowanie czy \"kręcenie się\" tym autkiem w ciasnych warunkach nie stwarza większych problemów.
4,0
Ergonomia
To też norma jeśli chodzi o VW wszystko w zasięgu ręki bez zbędnych \"udziwnień\" czy też \"udoskonaleń\", które to często bardziej psują nerwy niż pomagają. Obsługa intuicyjna.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj zupełnie przeciętnie trzeba było przejechać zimą niekiedy kilka ładnych km żeby auto odparowało szyby, a we wnętrzu nie leciała para z ust. To wszystko przy sprawnym klimatroniku więc trochę słabo.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przeciętnie ale na wygodę jak w aucie klasy wyższej czy jakiejkolwiek 5m limuzynie chyba nikt nie liczy więc zależy od punktu widzenia.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie przeciętne. O tyle o ile w mieście nie dokucza klekot silnika, o tyle na trasie przy wyższych prędkościach trochę irytuje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Generalnie aż miło przypatrzeć się wskazaniom komputera pokładowego. W mieście to auto spokojnie pali okolice 5-6 litrów jeśli jeździmy normalnie - czyli bez przesady ani w jedną ani w drugą stronę. Trasa to zwykle okolice 5 litrów i wcale nie oznacza to wleczenia się prawym pasem.
4,0
Stosunek jakość/cena
W zasadzie stosunek jakość cena nie wypada najgorzej za okolice 10 000pln można kupić w miarę solidne autko, które ciągle ma przyjemną stylistykę nadwozia i pali niewiele. Uważajmy jednak aby egzemplarz, który kupimy nie był bardzo wymęczony.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słabo, problemy z zawieszeniem (ciągle coś), problemy też z turbiną, zaworem N75, wężyki podciśnienia szwankują, dwumas i wiele innych, które nie do końca pamiętam. Generalnie nie masz co liczyć, że będzie to tani w utrzymaniu VW w dieslu. Co oszczędzisz na paliwie w 80% włożysz w samochód, chyba, że robisz naprawdę potężne przebiegi... . Mój pierwszy i ostatni silnik wysokoprężny.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W zasadzie tak jak wyżej, z poważniejszych rzeczy to właśnie, sprzęgło z kołem dwumasowym, turbina, intercooler. Generalnie za sam dwumas i turbo z robocizną można zapłacić około 4 000pln.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf IV Hatchback