Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf V Hatchback

w1986@wp.pl, 18 lat temu
Silnik 2.0 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 18 tys. km
Volkswagen Golf V Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Po przeczytaniu mojej oceny szczegółowej chyba bezcelowe jest podsumowanie, ale powiem krótko - POLECAM! Doskonałe właściwości jezdne, dobra ergonomina wnętrza, wygodne fotele, dobra tapicerka i czego brak w wcześniejszym opisie - bezpieczeństwo zapewnione na wysokim poziomie. Jestem bardzo zadowlony.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik doskonale sprawdza się zarówno w mieście, jak i na trasach. Nie trzeba mocno redukować,żeby uzyskać dobre przyśpieszenie. W zupełności starcza do dynamicznej codziennej jazdy, a przy tym jest umiarkowanie oszczędny dla portfela,pod względem zużycia paliwa- spalanie średnie w zimie wyniosło u mnie 6,5 litra, zaś sezon letni to spalanie rzędu 6 litrów ( spalanie średnie ogólne- miasto i trasa). Silnik ten szybko osiąga moment obrotowy-przysiepszenie od 1900 obrotów do 2500 jest bardzo dobre.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów dobra,aczkolwiek cieżko napisać coś więcej-w każdym razie brak krytycznych uwag.
5,0
Układ jezdny
Bardzo wysoko oceniam właściwości jezdne tego auta. Auto klei się do drogi i z łatwością pokonuje wszelkiego rodzaju łuki przy wysokich prędkościach.Ze względu na niezbyt wysoką masę auta, czasmi osnosi się (pozytywne) wrażenie, że prowadzi się gokarta - kierownica chodzi bardzo lekko, auto reaguje szybko na ruchy kierownicą. ( Ostatnio jeżdząc w mieście, coprawda przy niskich prędkościach rzędu 50 km/h, ale potwierdziły się moje wcześniejsze opinie na temat układu jezdnego - agresywny ruch kierownica lewo ( ucieczka przed autem które nie zatrzymało się na znaku STOP) i szybki powrót na prawy pas, nie wyprowadziły auta z równowagi, mimo nie najciekawszej nawierzchni). Na codzień jeżdzę autem lekko obniżonym, jednakże to właściwości jezdne tego auta przekonały mnie do niego ( jazdy próbne miałem w Golfie bez ingerecji w układ jezdny). W porównaniu do mojego wcześniejszego Golfa IV Variant jest to bardzo duży krok do przodu.
Komfort
3,0
Widoczność
Oceniam widoczność przeciętnie i nie chodzi mi tu o widoczność przez przednią czy tylnią szybe, które są bardzo dobre, ale ocena jest zaniżona ze względu na niezbyt dobrą widoczność w tył po skosie, która czasmi jest utrudniona przez dość gruby tylni słupek.
5,0
Ergonomia
Ergonomia wzorowa - wszystko zostalo dobrze zaplanowane. Nie ma najmniejszych problemów z obsługą urządzeń wewnatrz auta nawet podczas jazdy szybkiej,gdyż wszelkie "interesujące" nas przyciski znajdują się na wyciągniećie ręki. Obsługa urządzeń jest prosta i może to w tej prostocie tkwi piękno? Moim zdaniem tak- bez udziwnień, wszystko skrojone na miarę i za to naprawdę ogromny plus.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciężko jest powiedzięc coś o wentylacji auta. Nie mogę jej zbytnio chwalić,bo niby za co.. Nie mogę też przedstawić w złym świetle,bo tym bardziej nie ma powodów. Jeżdzę w aucie z klimatyzacją automatyczną i wszystko jest ok, nie ma najmniejszych problemów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Oczywiście ta ocena jest wyjątkowo subiektywna, gdyż przestrzeń w nowym aucie porównuje się zawsze z tą, która miało się w poprzednim modelu. Jak wcześniej pisałem, poprzednio jeździłem autem GOLF IV Variant i w porówaniu z tamtym autem, znacznie poprawił się komfort jazdy pasażerów z tyłu. Mają oni, moim zdaniem, dość dużo miejsca.A co do przestrzeni kierowcy ? Czy jest wogóle sens to oceniać? Przecież kierowca zawsze znajdzie sobie tyle miejsca, ile jest mu potrzebne :)
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie w kabinie jest bardzo dobre. Prawde mówiąc tylko gwałtowne przyśpieszanie powoduje wzrost hałasu w kabinie, który mimo to nie jest uciążliwy. Diesel to diesel - ma określoną charakterystykę pracy, aczkolwiek w tym modelu, przy niskich obrotach np. na światłach, zachowuje się naprawde zadziwiająco dobrze ( porównuje do silnika 1,9 TDi 130 PS)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na temat zużycia paliwa wypowiedziałem się wcześniej. Auto może palić jeszcze mniej, ale oczywiście wymaga to większego spokoju od kierowcy, a w takiej sytuacji podważana jest już słuszność kupowania własnie tego silnika. Naprawy i przeglądy? Cięzko powiedzieć, gdyż byłem do tej pory na jednym przeglądzie- wiadomo jak to VW -nie jest tani, ale są drożsi. Głównie ze względu na ceny przeglądów taka a nie inna ocena, gdyz co do zużycia paliwa, to naprawde miło mnie to zaskoczyło.
3,0
Stosunek jakość/cena
No niestety to jest tak na dobrą sprawę pierwszy i jedyny minus tego auta. Jest drogie. Jednakże jeśli kogoś stać na zakup tego auta, a jednocześnie nie przesiada się z auta z klasy limuzyn, to naprawde warto dołożyć troszkę w porównaniu do najbliższej konkurencji i zakupić VW GOLF V.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak do tej pory jedynym moim problemem był wkręt w oponie, ale to nie wina auta :) Do tej pory, jak słyszę Volkswagen myśle niezawodność.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf V Hatchback