Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf V Kombi

lukrak, 10 lat temu
Silnik 2.0 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 89 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Golf V Kombi 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,31
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Duża i komfortowa przestrzeń w środku. Bardzo dynamiczny silnik
4,0
Całokształt
Autko generalnie bardzo sprawne w jeździe, duży moment obrotowy, dość niskie jak na tą moc zużycie paliwa. Bardzo pakowny i wygodny w środku. Silnik na pompowtryskiwaczach, więc niska kultura pracy, głośny i odczuwalne drgania. Komfortowe i trwałe zawieszenie, jak na razie brak usterek. Auto zdecydowanie godne polecania!
Wrażenia
4,0
Silnik
Odczuwalny wysoki moment obrotowy. Dobre przyspieszenie już od niecałych 2 tys. obrotów. Powyżej 3,5 tys. obrotów auto trochę "gaśnie" traci wigor, ale taka specyfika diesla. Niska kultura pracy i dość głośna praca, zwłaszcza, gdy silnik jest zimny. Żadnych awarii, problemów na razie nie ma. Stosunek momentu obrotowego i mocy do masy pozwala na bardzo sprawne wyprzedzanie.
5,0
Skrzynia biegów
Brak uwag. Skrzynia 6-biegowa. Przełożenia wchodzą bardzo lekko, nie haczą. Niestety żaby sprawnie się poruszać, trzeba trochę się namachać. Dla leniwych polecam DSG.
5,0
Układ jezdny
Mimo, że kombi, to układ jezdny bez zastrzeżeń. Wielowahaczowe zawieszenie z tyłu daje komfort podróży pasażerom z tyłu. Trzyma się drogi w zakrętach, dość trwałe elementy zawieszenia.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak zastrzeżeń. Widoczność bardzo dobra
5,0
Ergonomia
Jak to w VW. Wszystko na swoim miejscu. Bez większych zastrzeżeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mógłby się grzać odrobinkę szybciej. Ale to w końcu diesel. Ponadto dość efektywne ogrzewanie, z wentylacją nie ma problemu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto kompaktowe to bez zastrzeżeń. Mam ponad 190 cm wzrostu i wygodną pozycję za kierownicą. Za mną osoby do 180 cm siedzą dość wygodnie. Na pewno podróż w piątkę, tylko na krótkich dystansach. Za to w 4 pełen komfort.
3,0
Wyciszenie
Niestety słabo. Raz, że diesel, dwa, że jeszcze na pompowtryskiwaczach. Na zimnym silniku jest kiepsko.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co brak niespodziewanych awarii. Tylko wymieniać olej i jechać. Do tej pory na oryginalnych klockach hamulcowych. Spalanie średnio ok. 6,5 l/100
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest i nie był tani. Zarówno jako nowy jak i na rynku wtórnym. Co do jakości, to póki co, warty ceny zakupu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza pojawiającą się wskazówką zbyt niskiego poziomu płynu chłodniczego w mroźne dni, nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf V Kombi