Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VI Hatchback 5d

Aleksander, 7 lat temu
Silnik 1.4 TSI 122KM 90kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 165 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.4 TSI 122KM 90kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wnętrze porządnie wykonane z dobrych materiałów + wyciszenie- czujesz się jak w autku z wyższego segmentu.
5,0
Całokształt
Auto kupione nowe w salonie, cały czas w 1 rękach. Średnio ekonomiczne ale chyba nikt się nie spodziewa spalania 7 czy 8l w mieście w autku z turbo przyśpieszającym w 9,5s do 100km/h. Wnętrze na plus, dynamika na plus, bezawaryjność- tu też plusik. Za te pieniądze to na prawdę dobry wybór.
Wrażenia
4,0
Silnik
Po kilku latach i ponad 160tys km nadal nie wiem jaki jest zamysł tzw. downsizingu- auto pali dużo (miasto ok 10l), na trasie z kolei czuć, że mimo turbiny to tylko 1400cm3 i przy wyższej prędkości gdy mamy już 3os na pokładzie to na autostradzie ma problemy z dynamiką. Choć trzeba pamiętać, że to tylko 122km. Przyśpieszenie poniżej 10s na krajówki absolutnie wystarczające- nie ma problemów z wyprzedzaniem (gdy załoga max 2 osoby). Tak więc jak dla mnie jedyny plus małych pojemności to tańsze OC ;).
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestrojona, 6 bieg przydaje się trasie. Zmiana biegów bez problemów, żadnych awarii ani usterek. (manual)
5,0
Układ jezdny
Bardzo pewnie się prowadzi nawet w zimie. Sztywno zestrojone zawieszenie. Auto sprawia wrażenie bardzo stabilnego nawet przy wyższych prędkościach nie ma problemów.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie wiem co tu napisać widoczność jak widoczność, jak ktoś potrafi korzystać z lusterek to i w dostawczaku furgonie sobie poradzi. W golfie tymbardziej, pomijając, że są czujniki i z przodu i z tyłu + wizualizacja.
5,0
Ergonomia
Tutaj też super, dużo schowków, schowek pasażera klimatyzowany. Przydatny schowek na okulary, kieszenie w drzwiach spokojnie mieszczą dużą butelkę wody. Przyciski jak to w VW czytelne i dobrze rozmieszczone. Widać, że to już kolejna generacja, wszystko dopracowane. Super rozwiązanie z podłokietnikiem tylnim- można przewozić długie przedmioty np narty bez boxa bo jest odpowiedni otwór.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko OK, nie mam klimatronika tylko klimę manualną, ale dobrze sobie radzi nawet w największe sierpniowe upały. Dodam, że kiedyś padł nawiew na przednią szybę, ale szybka interwencja w ASO i naprawione, tak więc żaden problem. Polecam podgrzewane fotele- super komfort w mroźne dni, gdy jeszcze wnętrze się nie nagrzeje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
U nas z golfa korzystają osoby o wzroście do 180cm i w zasadzie i z przodu i z tyłu jest mega wygodnie. Wiadomo trasa to wygodnie 4os, jest z tyłu duży podłokietnik, bardzo miekko wyłożony. Kierowca dodatkowo ma regulację odcinka lędźwiowego.
5,0
Wyciszenie
Doskonałe. Autko ma już ponad 160tys a nadal jest super wyciszone. Do tego bardzo cichy silnik i efekt jest taki, że póki się nie przyzwyczaimy to można odnieść wrażenie, że na światłach silnik jest wyłączony. Podczas jazdy jest komfortowo do ok 130-140, potem już wiadomo, że jest gorzej. Przy 100-110km/h czyli typowych przelotach po krajówkach na 6tym biegu jest wręcz bajecznie biorąc pod uwagę segment auta- można po cichutku rozmawiać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nie jest ekonomiczne jeśli chodzi o zużycie paliwa. Duże zakorkowane miasto w lecie 9,5, w zimie spokojnie 10l. Jazda normalna, dynamiczna bez przesadnej oszczędności ale tez bez szaleństw (do 3-4tys obrotów). Trasa: autostrada tempomat 120- ok 7l, 150- ok 9l. Trasa krajówka: prędkość 100km/h (licznik) zapięta na tempomacie, mały ruch- ok 5.8-6l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przed kupnem oglądałem kilka modeli z tego segmentu, golf w zasadzie pobił konkurencję jeśli chodzi o wnętrze - jakość wykonania, miękkość materiałów (szczególnie widoczna przepaść była między hondą civic- plastikowa porażka). Prócz tego dzięki silnikowi TSI gwarantuje bardzo dobre przyśpieszenie poniżej 10s, co przyda się na trasie. Wiadomo, mógłby mniej palić ale coś za coś- diesle w zakupie były o kilka tys droższe. Poza tym przez 7 lat praktycznie bez żadnych usterek czy awarii. Uważam, że w tym segmencie to najlepszy wybór.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z tego co pamiętam to: usterka nawiewu przedniej szyby- sprawa bardzo sprawnie załatwiona przez ASO. Oprócz tego przepaliły się pojedyncze diody w świetle stop- dlatego pali się kontrolka świateł. Trzeba będzie kupić cały moduł i wymienić. Jak na bardzo intensywną eksploatację przez 7 lat to praktycznie nic.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana rozrządu przy 160tys, aktualnie zepsuła się turbina tak więc na pewno będą jakieś koszty i elementy do wymiany ale jeszcze jestem przed wizytą w serwisie. Na regenerację/wymianę jestem od dawna przygotowany, straszono mnie, że po 150tys autka wysiadają. Rozrząd za mną, teraz turbina i pewnie kolejne 160tys przed golfem ;).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.4 TSI 122KM 90kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d