Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VII Hatchback 5d

Nowa, 7 lat temu
Silnik 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf VII Hatchback 5d 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW 2015-2016 - Oceń swoje auto
3,62
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Szybki, zrywny a przy tym nieźle wyciszony - tak do 120 km.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : problemy z ergonomią - pedały i fotel kierowcy
Inne : problem z włączaniem jedynki i wstecznego
Układ hamulcowy : ten elektryczny hamulec - trudno się do niego przyzwyczaić
2,0
Całokształt
Przebieg mały, więc trudno tu się wymądrzać, ale problemy z ergonomią przesłaniają mi niewątpliwe zalety samochodu (silnik, zrywność, wykończenie) . A mianowicie jako kobieta zupełnie przeciętnego wzrostu i wagi mam wrażenie jazdy w czołgu. Sprzęgło i hamulec są usadowione zbyt wysoko jak na moje fizyczne możliwości, więc stopy przy tych pedałach mam mocno wygięte do góry i żeby nacisnąć pedał sprzęgła lub hamulca nie wystarczy mi przesunąć samą stopę, muszę podnosić całą nogę. Po dłuższej jeździe w korku miejskim mam ogromne bóle w piszczelach. Również nie mogę ustawić sobie fotela (wersja Comfortline), część siedziska pod udami zadarta jest do góry, zamiast do dołu, więc mam uczucie siedzenia z kolanami za uszami. W porównaniu z moją leciwą Corollą, gdzie siedziałam nisko z wyciągniętymi nogami, jak na leżaku (w Golfie siedzę wysoko, jak na krześle, z kantem siedziska uciskającym uda), gdzie pedały były na idealnej wysokości, wchodzące leciutko (w Golfie, sprzęgło ciężkie jak w traktorze) - nie wiem, czy długo wytrzymam w tym samochodzie. Pewno mężczyznom większym, z "cięższą" dłuższą nogą to nie przeszkadza - mnie przesłania wszystkie zalety tego auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na razie mały przebieg, więc wszystko pracuje ok. Samochód zrywny (jeżdżę bez większych szaleństw) i cichy.
3,0
Skrzynia biegów
Źle wchodzi jedynka i wsteczny, czyli "lewy górny róg". Często muszę ponawiać próbę załączenia jedynki, albo startować z dwójki. Toyota miała problem "tylko" ze wstecznym.
5,0
Układ jezdny
Samochód świetnie trzyma się jezdni. Kierownica leciutko kręci przy niskich prędkościach, twardnieje przy dużych prędkościach - czyli tak jak trzeba.
Komfort
4,0
Widoczność
Chyba jestem trochę za mała (164cm) do tego samochodu, ale co trzeba, widzę.
1,0
Ergonomia
Jak wcześniej pisałam w "całokształcie" - jak dla mnie ustawienie pedałów i fotela są zmorą, szczególnie przy jeździe miejskiej, gdy często trzeba zmieniać biegi, a przecież do takiej jazdy właśnie stworzony był ten samochód.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu nie mam na razie żadnych zastrzeżeń.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie ok. Aczkolwiek z tytułu wożenia piątego pełnego koła w bagażniku, bagażnik zrobił się naprawdę niewielki. Chyba jednak lepsza byłaby dojazdówka.
4,0
Wyciszenie
Z toyotą nie ma porównania, no ale toyota zawsze słynęła ze świetnego wyciszenia, no i tam był silnik wolnossący, tutaj turbo, więc, jak na "terkotkę" nie jest źle, przynajmniej tak do 120 km.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest mniejsze niż w toyocie, więc tutaj jest taniej. Jeśli chodzi o serwis - nie mam jeszcze porównania.
3,0
Stosunek jakość/cena
Wiadomo, że zawsze jest za drogo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak - bo oczywiście trudności z wchodzeniem biegów nie da się rozwiązać.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf VII Hatchback 5d 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf VII Hatchback 5d