Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VII Variant Facelifting

Witek, 4 lata temu
Silnik 1.5 TSI BMT 130KM 96kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 21 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Golf VII Variant Facelifting 1.5 TSI BMT 130KM 96kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Golf to Golf. Od lat produkowany i modernizowany. Samochód ten kupuje się nie dla spektakularnego wyglądu, prestiżu czy dynamiki jazdy. Golfa kupuje się "zdroworozsądkowo" dla przewidywalnej jakości, niskich kosztów eksploatacji i świętego spokoju.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie powala mocą ale do codziennej jazdy po mieście i sporadycznej w trasie wystarcza. Trzeba pamiętać tylko o "przymuleniu" w dolnych wartościach obrotów. Żeby energicznie ruszyć lub rozpędzić auto na drugim i trzecim biegu trzeba podciągnąć obroty ok 2 tyś.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń. Precyzyjnie wybiera.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się dobrze. Jest stabilniejszy niż można przypuszczać. W sytuacjach gdy podejrzewałem, że już przesadziłem auto wybaczyło błędy.
5,0
Karoseria
Nie mam zastrzeżeń.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność. Golf pod tym względem jest chyba w czołówce. Na pochwałę zasługuje na pewno automatyczne obniżanie lusterka prawego podczas manewru cofania.
5,0
Ergonomia
Golf - wszystko na swoim miejscu. Ręka sama sięga tam gdzie dana funkcja powinna się znajdować. Mały minus ale bez odejmowania gwiazdek za dotykowy wyświetlacz systemu audio. Tam podczas jazdy trudno precyzyjnie obsłużyć "wirtualne" przyciski. Oczywiście najważniejsze funkcje są na kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja OK. Ogrzewanie OK. Gwiazdka mniej za połączony przycisk AC-max i ogrzewania przedniej szyby. Ogrzewanie przedniej szyby można włączyć oddzielnie tylko po wejściu do graficznych ustawień wentylacji. Trochę to nie wygodne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażerowie o wzroście ok. 180 cm nie będą narzekać na brak miejsca. Opinii wyższych osobiście nie słyszałem.
4,0
Wyciszenie
Nie jest źle ale może być lepiej. Przy wyższej prędkości z okolicy lusterka dobiegają szumy. Mogłoby być lepiej również ze strony grodzi pomiędzy przestrzenią silnika a kabiną.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy zakupie auta warto dokupić pakiet serwisowy. Obniży to znacznie koszty serwisu. Opony i felgi w standardowych rozmiarach w rozsądnych cenach. Akcesoria dostępne na rynku w bardzo wielu wariantach jakości i ceny. W każdej jakości i przedziale cenowym można coś zawsze dla siebie znaleźć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że jakość bardzo dobra w porównaniu do ceny. W chwili zakupu Skoda Octavia w podobnej konfiguracji była droższa. Mit o budżetowej Skodzie chyba już dawno został obalony. Skoda w podstawie jest pewnie tańsza ale po wybraniu jakiejś lepszej konfiguracji i wybraniu dodatkowych opcji z bardzo długiej listy "opcji za dopłatą" okazuje się, że tańsza nie jest. Golf ma mniej opcji dodatkowych ale za to bogatsze wyposażanie w wersjach konfiguracji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po roku eksploatacji nie maiłem sytuacji, że "coś się złamało" czy "urwało się"mnie, a przede wszystkim moim dzieciom w aucie. Więc chyba OK.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 21.000 km trudno mówić "niezawodny" czy "zawodny". To pokaże czas i kolejne kilometry. Obecnie wsiadam, odpalam i jadę.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI BMT 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf VII Variant Facelifting 1.5 TSI BMT 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
5,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf VII Variant Facelifting