Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VII Variant

Bartek - Bill Cllinton, 6 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF BlueMotion Technology 150KM 110kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Golf VII Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion Technology 150KM 110kW 2013-2017 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Silnik, skrzynia biegów, jakość wykonania.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Stukanie tylnego zawieszenia
4,0
Całokształt
Wersja Highline. Osobom czytającym oceny tego konkretnego modelu chciałbym zwrócić uwagę, że oceniam to auto po raz trzeci. Wcześniej pod nickami Bartek i Bill Cllinton podzieliłem się swoimi spostrzeżeniami po 8.000 i 20.000 km przebiegu. Teraz nadszedł czas na doświadczenia po 50.000 km
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest mocną stroną tego samochodu. Jeżeli mógłbym mu coś zarzucić to jedynie tzw "turbo-dziurę", może być ona nawet irytująca póki kierowca się do niej nie przyzwyczai lub/i nauczy/wjeździ się w samochód. Ja się trochę przyzwyczaiłem/nauczyłem. Bardzo dużym plusem jest jego wyciszenie, w środku ma się wrażenie jakby się jechało cichą benzyną. Mocy, przyspieszenia od chwili osiągnięcia momentu obrotowego nie brakuje. Nawet przy dużych prędkościach powyżej 140 km/h silnik przyspiesza bardzo żwawo. Polecam.
5,0
Skrzynia biegów
Do bólu precyzyjna, bardzo przyjemna, długość skoku lewarka dla mnie idealna/w sam raz. Nie chciałem DSG i nie żałuję. Drugi raz również kupiłbym ze skrzynią manualną.
4,0
Układ jezdny
Jest to auto typu kombi więc trudno tu oceniać, bo kryteria przy wyborze samochodu z takim nadwoziem są inne. Ogólnie trzyma się drogi bardzo dobrze i przy dużych prędkościach, i w zakrętach. Zawieszenie bardziej twarde niż komfortowe, w takiej proporcji 7:3, nawet 8:2.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki doskonale, do tyłu przeciętnie/źle. Czujniki parkowania tyłem, szczególnie w ciasnych miejscach, są niezbędne w moim odczuciu.
5,0
Ergonomia
Ergonomia doskonała. Całe szczęście większość funkcji uruchamia się przyciskami i pokrętłami, a nie przez panel dotykowy. Może też przez to wnętrze jest trochę nudnawe ale za to bardzo ergonomiczne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Oj szyby, szczególnie przednia, lubią parować. Oczywiście wentylacja sobie z tym radzi bez problemu. Osobiście praktycznie w ogóle nie używam klimatyzacji bo nie lubię. Z tego też powodu kupiłem auto białe, żeby się aż tak bardzo nie nagrzewało latem. Także założyłem owiewki w przednich szybach bocznych, żeby mieć je uchylone. Bez owiewek w trakcie deszczu przy uchylonej szybie woda kapie idealnie na podłokietnik w drzwiach w miejscu gdzie są przyciski do otwierania okien i to było irytujące. Niestety przez te owiewki przy dużych prędkościach autostradowych jest dużo głośniej wewnątrz. No ale coś za coś.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę klasę samochodu jest naprawdę bardzo dobrze. Zarówno z przodu jak i z tyłu miejsca na szerokość/wysokość/długość jest wystarczająco. Piąta osoba na tylnym siedzeniu po środku może mieć problem ze stopami ze względu na środkowy tunel. Jak dobrze sobie przypominam w ciągu 3 lat eksploatacji przydarzyło mi się tylko raz jechać w 5 dorosłych osób. Bagażnik jest bardzo duży, ponad 600 litrów. Od samego początku zlikwidowałem podwójną podłogę, przez co bagażnik jest jeszcze większy. Dla mnie jest to zbędne rozwiązanie ale czytałem tu w innych komentarzach, że są entuzjaści tego wynalazku.
5,0
Wyciszenie
Nie ma się w ogóle wrażenia, że jedzie się dieslem. Jedynie na postoju i to dopiero jak wysiądzie się z auta to można podejrzewać, że może to być diesel. Przy dużych prędkościach w środku również jest bardzo cicho. U mnie ciszę tę trochę zakłóca szum z opisanych powyżej owiewek. Różnica po założeniu była znaczna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co leję tylko ON, a pali niewiele. Z dodatkowych kosztów to zmieniam jedynie olej silnikowy częściej, co 15 tys km, a nie jak zaleca producent co 30 tys. Koszt wymiany takiego oleju w ASO to 500 PLN, przy moim przebiegu wychodzi mi raz na rok więc da się przeżyć.
4,0
Stosunek jakość/cena
Pisałem już o tym w poprzednich moich ocenach. VW Golf jest trochę droższy od konkurencji ale moje subiektywne wrażenie jest też takie, że pod względem jakości wykonania jest o ćwierć półki wyżej. Ja tę różnicę akceptuję.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W pierwszej ocenie przy 8 tys pisałem, że ubywało mi płynu chłodzącego. Wymienili mi płyn w ramach gwarancji i problem więcej się nie pojawił. Niestety, chociaż myślałem przez moment że się z tym uporałem, pozostał problem stukającego od nowości tylnego zawieszenia. Wymieniali mi amortyzatory tylne w ASO ale jak stukało tak stuka. Ostatecznie trochę uspokoił mnie fakt, że jest to wada fabryczna tych aut, a nie mój indywidualny feler. Także w tym serwisie inni użytkownicy tych samochodów zwracali uwagę na ten problem. Podobnie w testach motoryzacyjnych testujący wspominają o tej niedogodności. Minusem, o którym wspominałem, jest woda idealnie kapiąca w panel do otwierania szyb w podłokietniku w przednich drzwiach przy uchylonym oknie w trakcie najmniejszego nawet deszczu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Absolutnie nic się nie dzieje!

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF BlueMotion Technology 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf VII Variant