Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Jetta V

Łukasz, 7 lat temu
Silnik 1.9 TDI 105KM 77kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 238 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volkswagen Jetta V 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Szybko się brudzi, czarny kolor.
5,0
Całokształt
Ogólnie świetne auto. Niczym nie zachwyca, ale też nie jest jakieś najgorsze. Zostanie w domu jako drugi, aż się nie rozleci. 1.9 Tdi to silnik chyba niezniszczalny. Względnie zadowalające osiągi przy śmiesznym spalaniu. Drugi diesel jaki posiadam to 2.0 cdti i nigdy mi się ecodrivingiem nie udało zbliżyć do wartości jakie w Jett'cie moge osiągnąć bez wysiłku. Da się ryzykowanie wyprzedzać, ale silnik jest głośny przy wyższych prędkościach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dość dobry. Na początku wydawał mi sie mocniejszy, ale w końcu to tylko 105km. Moment obrotowy jednak wybacza, silnik zawsze popycha tego kloca do przodu. Wydaję się niezniszczalny, ale czas pokaże. Żadnych awarii jak na razie. Posiada egr, ale da się to przeżyć. Na szczęście nie ma dpf-u, to by popsuło frajde tego klekota.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, Volkswagenowska. Nie ma żadnych zastrzeżeń. Brakuje tylko szóstego biegu, ale i tak jest dobrze. Trójkę można wcześnie wrzucić, samochód nadaję się bardzo do jazdy miejskiej.
5,0
Układ jezdny
Dość dobry. Wymieniona dwumasa ze sprzęgłem, na rozwalonej przejechałem ponad 30000 km, ale to moja taka prywatna głupota. Nie miałem czasu wymienić. Auto cały czas jeździło.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze. Co prawda fotele są twarde, ale jest o niebo lepiej niżeli w bliźniaczej Octavii. Kierownica, lewarek, ręczny w skórze. Miło się prowadzi. Widziałem Jette bez skóry na kierownicy. Nie dotknąłbym jej...
4,0
Ergonomia
Pare schowków jest, ale nie przykuwam do tego dużej uwagi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze, nawet bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest dużo, z tyłu nawet więcej niż w A4 B7 szwagra. Dziwne ze strony VAG-u. Na szerokość jest okej.
2,0
Wyciszenie
I to jest niestety słaby punkt tego auta. Wyciszenie jest mizerne w moim mniemaniu. Odgłos silnika w każdych warunkach. 1.9 Tdi jest silnikiem dobrym, ale brzmi strasznie i czasami to męczy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najlepsza strona tego auta. Jak go kupowałem w 2010, czyli dawno to myślałem że będzie palił 5-6l. W małym zakorkowanym mieście pali jak się rozgrzeje 5l. W trasie gdy się jedzie do 120km/h, max 4,5l. Jazda autostradowa 5,2l. Spalanie z 4000km to 5,0l. Są i anomalie, jak jedziesz 85km/h cały czas z klimą to pali... 3,5l/100km! Druga strona to w zimie krótki dystans w mieście. Jak jedziesz dynamicznie, to wtedy 8-9l potrafi, ale relatywnie jest ze 2 litry mniej. Jazda normalna jak każdy to około 5l i poniżej
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie był tani, ale wart tej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Piedroły typu spalony kierunkowskaz w lusterku z diodą. Koszt 25 zł
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko dwumasa ze sprzęgłem, 1,5k zł

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Jetta V 1.9 TDI 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Jetta V