Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Jetta VI Sedan Facelifting

paweł, 6 lat temu
Silnik 1.2 TSI 105KM 77kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Jetta VI Sedan Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,92
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mimo niedużej mocy, żwawy, dynamiczny i stosunkowo oszczędny. Średnie spalanie wynosi przeciętnie 6,5-6,7 litra/100km, nie przekroczyłem nigdy 7,0 l/100km. Uważam to za doskonały wynik, zważywszy że jakieś 40% stanowi ruch miejski, a i zdarza się jechać autem dynamicznie czy tez chwilami dobić do 180km/h.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : trzaski
5,0
Całokształt
Kolejna opinia po przejechaniu 10 tyś km Auto spisuje się rewelacyjnie, pojawiły się jedynie drobne trzaski na większych nierównościach w okolicy słupków między drzwiami. Podejrzewam, że kwestia przesmarowania zamków. Poza tym auto jeździ tak poprawnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Po dłuższym użytkowaniu trochę mocy zawsze by się przydało, ale oczywiście apetyt rośnie w miarę jedzenia. Pełny moment obrotowy przy 1,4 tyś obr. auto rwie do przodu dzięki turbinie podobnie jak w dieslu.
5,0
Skrzynia biegów
Idealnie zestrojona z silnikiem... Na 6tym biegu przy 100km/h silnik ma ok 2000obr/min. i żwawo przyśpiesza.
5,0
Układ jezdny
Wersja 1,2 ma z tyłu belkę skrętną (wersja 1,4 ma zawieszenie wielowahaczowe). Mimo tego auto ładnie trzyma się jezdni, nawet przy wyższych prędkościach.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest ok, czujniki przód tył załatwiają temat z manewrowaniem po placach.
5,0
Ergonomia
Jak w VW - wszystko tam gdzie być powinno.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok, jedyny mankament to w po wyłączeniu auta na skrzyżowaniu (system start&stop) wyłącza się również klima/ogrzewanie. Przy postojach chwilowych się nie odczuwa, ale dłuższy postój np. na przejeździe kolejowym już jest odczuwalny - auto się nagrzewa/ochładza. Oczywiście można START&STOP wyłączyć, wtedy temat znika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca na nogi. Przy zamontowanym foteliku dziecięcym na tylnej kanapie dwójce dorosłym będzie ciasno. Dwie osoby z tyłu jadą komfortowo, w 3kę jest już gorzej. Ale to wynika z klasy auta. By podróżować wygodnie w 3kę z tyłu lepiej wybrać segment D.
5,0
Wyciszenie
w środku jest cicho, nawet przy prędkości rzędy 150 km/h cisza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jedyne koszty jakie ponoszę obecnie to zakup paliwa oraz myjnia. No i doszła wymiana opon na letnie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie żałuję zakupu. Zawsze mogłoby być taniej, ale oceniam pozytywnie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jedynie drobne skrzypienie słupków na większych nierównościach. Zgłoszę to przy najbliższym przeglądzie. Pewnie smarowanie zamka, ewentualnie drobna regulacja załatwi temat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i oby tak zostało.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Jetta VI Sedan Facelifting