Nasza strona www używa technologii Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza Twoją zgodę na ich używanie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Ocena kierowcy - Volkswagen Jetta VI Sedan Facelifting

marek_gransicki, ponad rok temu
Silnik 1.4 TSI 125KM 92kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Jetta VI Sedan Facelifting 1.4 TSI 125 KM 92 kW - Oceń swoje auto
4,92
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Samochód super, jak uszyty na miarę! Oczywiście kwestia miary i potrzeb!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
Samochód bardzo przyjemny, aż do przesady taki jak ma być, po niemiecku nudny i normalny. Dla mnie perfekcja w każdym calu, poza wykończeniem drzwi i bagażnika - jak w amerykańskim planie, garnitur od Armaniego, a portki z lumpexu. Wszystko co przed oczami eleganckie i na miarę ceny, wykładzina na drzwiach praktyczna ale trochę mniej estetyczna.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik cichy i wystarczająco dynamiczny, choć teraz kupiłbym mocniejszy. Kultura pracy... może to nie jest szlachetny pomruk sześciocylindrowca, ale jak dla mnie całkowicie wystarczający! W sumie poza jednym oparciem siedzenia, które się nie zatrzaskuje, ale i samo nie otwiera, nie ma się czego czepić. Tego oczekiwałem po VW - bez fajerwerków i o to chodziło - prosto i przyzwoicie.
5,0
Skrzynia biegów
Po przejechaniu kolejnych 5000 tysięcy kilometrów nadal nic się nie dzieje, a początkowe zgrzyty po przyzwyczajeniu zniknęły. Wszystkie biegi są tam gdzie być powinny, a jak się ktoś zgubi to zawsze można sobie przeczytać na wyświetlaczu, który akurat jest. Podpowie jaki wrzucić by jechać jak najoszczędniej... w górę pokazuje całkiem przytomnie, Żona pyta czemu nie robi tego w dół?
5,0
Układ jezdny
Trudno go wyprowadzić z równowagi, nawet podkarpackie dziury go nie rozhuśtały. Zakrętów się nie boi nawet jak się ciut przesadza z prędkością. Ciut to ciut... nie przesadzajmy! Droga z Jaślisk na Czeremchę... jak ktoś ją pokonał to wie o czym mowa - to już szczyt wytrzymałości tego pojazdu więc nie próbujcie takiego safari, po prostu żal tego auta, czułem jak go śrubki bolą! Na oryginalnych oponach przód był trochę za lekki i na suchym asfalcie bez piasku zrywał z nerwową reakcją ESP.
Komfort
5,0
Widoczność
A 6, z wiecznie psującym się zawieszeniem jeździło się trochę przyjemniej, może dlatego, że dłuższy i cięższy, ale w sumie naprawdę wszystko jak należy i rzadko czego się doczepić. Ponarzekałem wcześniej na hałasy, które psuły efekt - po zmianie opon już tego nie ma.
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie ma być i nic się nie zmieniło. Przepastny bagażnik jest extra, ale jak coś leży z tyłu, lub jak kto woli z przodu, to ciężko po to sięgnąć - wtedy przydaje się szybko otwierające się siedzenie i wszystko gra.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Co do ogrzewania, to trzeba się przyzwyczaić do sterowania. Wnętrze rozgrzewa się powoli (jakieś 5 minut). W zimie jest przy naszych mrozach dość sympatycznie, ale co będzie później trudno powiedzieć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma co marudzić, jak na swoją klasę jest bardzo przyzwoity. Nawet jak ktoś sobie siedzi wygodnie z przodu, nie ma problemu z pasażerami z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Wymieniłem oryginalne opony na Michelin Crosclimate i muszę przyznać, że o hałasach zapomniałem. Teraz z kolei lubię słychać jak silnik sobie mruczy... fajna sprawa
Ekonomiczność
5,0
Koszty utrzymania
Serwis przy tak nowym samochodzie to na razie zero złotych i zero minut zmarnowanych. Spalanie póki co zadowalające. nie trzeba wierzyć komputerowi, który wskazuje, że nawet przez te parę zimowych tygodni zużycie paliwa nie przekracza 6,3 l przy jeździe głównie (90%) po małym mieście. W realu jest gdzieś między 7,5 a 8,5 litra na odcinkach koło 8 do 10 km. Wystarczy wyjechać na trasę i już jest lepiej. Jak do tej pory najniższe spalanie na odcinku 70 km z jedną osoba na pokładzie wyszło na poziomie 4,1 l, przy prędkości do 110 km miejscami.
5,0
Stosunek jakość/cena
OK!
Niezawodność
5,0
Drobne usterki
Tak naprawdę nie dzieje się nic, jak w piosence...
5,0
Poważne usterki
Za młody na takie numery, albo po prostu solidny

Zużycie paliwa 1.4 TSI 125KM 92kW [l/100km]

5,6

Minimalne średnie zużycie paliwa

5,4

Maksymalne średnie zużycie paliwa

7,2

Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe

4,1

Fabryczne średnie zużycie paliwa

5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Jetta VI Sedan Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,41 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Jetta VI Sedan Facelifting
Aktualnie przeglądasz Volkswagen Jetta VI Sedan Facelifting