Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen New Beetle Hatchback

Łukasz, 6 lat temu
Silnik 1.9 TDI 90KM 66kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 291 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen New Beetle Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW od 1998 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Mimo zaledwie 90KM, silnik ma spory moment i świetnie się zbiera.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Zacinający się zimą zamek bagażnika
Układ elektryczny : Często przepalające się żarówki
Układ hamulcowy : Zamienniki tarcz hamulcowych z racji dużych felg są bardzo narażone na procesy wybaczania.
4,0
Całokształt
Gorąco polecam. Wbrew pozorom nie jest to auto kobiece, ale niezawodna i tania w eksploatacji "zabawka" dająca dużo frajdy z jazdy...do pracy i z pracy. Dłuższe wyjazdy możliwe wyłacznie we dwoje - bagażnik kolosem nie jest. Upchasz tam dużą torbę podróżną, duży górski plecak...i torbę na laptopa.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik żwawy i dynamiczny choć przyznam szczerze, że liczyłem na ciut niższe spalanie. Nie ma jednak co narzekać - wszak auto ma już swoje lata, a wydatki na ropę (jeżdżę rocznie ok. 20000 km) nie przyprawiają mnie jak dotychczas o myśli samobójcze.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą stosunkowo dobrze i intucyjnie. Należy jednak pamiętać, żeby sprzęgło wciskać do końca. W przeciwnym razie Garbus lubi sobie poskrzypieć.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest sztywne. Czuć nierówności jezdni. Nie mniej jednak na równej, dobrej nawierzchni auto prowadzi się pewnie. Swoje robią systemy ABS, ASR i ESP, które Beetle ma w standardzie. Trzeba być jednak czujnym podczas silnego wiatru - Beetle jest na niego bardzo podatny. Pamiętajmy też, że hamulce nie należą do ekstraklasy - zawsze należy zachowywać rozsądny odstęp.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu świetna, choć trzeba się przyzwyczaić do nienaturalnie długiej deski rozdzielczej. Boczna ok, kwestia ustawienia lusterek. Do tyłu słaba. Należy pamiętać, że auto z tyłu jest realnie ok. 20 cm bliżej przeszkody niż wynika to z obrazu w tylnej szybie. Nie mniej jednak żeby walnąć tyłem w słupek trzeba mieć nie lada "umiejętności"
4,0
Ergonomia
Po prostu świetna. Obsługa wszystkich przycisków jest intuicyjna. Mimo upływu lat, auto może być wzorcem dla niektórych, zwłaszcza japońskich współczesnych odpowiedników. Jedyna irytująca rzecz to nieco niewygodna lokalizacja przycisków do elektrycznego sterowania szybami.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto lubi parować w chłodne dni. Klima dość ładnie działa zarówno zimą jak i latem, ale lepiej mieć w zapasie starą gąbkę na "czarną godzinę". Powyżej 28 stopni na dworze, mimo dbania o ilość
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest bardzo dużo. Mam ponad 180 cm, a nigdy nie narzekałem. Za mną bez problemu mieściło się albo kilkuletnie dziecko, albo teściowa - żadne z nich nie narzekało. Nie mniej jednak jeśli chcecie jechać dynamicznie i macie z tyłu pasażerów - to lepiej tego nie róbcie. Z racji kształtu bardzo łatwo można im na zakrętach nabić guza.
3,0
Wyciszenie
Z pewnością nie jest to Mercedes ani Narodowe Forum Muzyki. Po prostu go słychać. Do 120 km/h można śmiało prowadzić rozmowy. Powyżej tej prędkości możesz śmiało puścić radio na cały regulator - nie będzie za głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Użytkuję mojego nastoletniego Beetla ponad 2 lata, każdorazowo tankując do pełna i przeliczając każde tankowanie w Excelu. Przy jeździe poza obszarem zabudowanym na bocznych drogach spalanie sięga ok. 5,3-5,5 l/100 km. Przy jeździe autostradowej ok. 140 km/h spalanie waha się między 6,0-6,4l/100 km. Maxymalne spalanie w mieście (zdarzyło się raz zimą) przy częstych rozruchach wyniosło 7,15 l/100 km. Myślę, że śmiało można polecić :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Z perspektywy czasu zakup Beetla był dobrym wyborem. Uważam go za dobrą opcję dla początkujących kierowców, którzy szukają niezbyt dużego auta, które zarazem jest i dynamiczne i tanie w użytkowaniu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Beetle cierpi na szereg drobnych, upierdliwych, ale łatwych do osiągnięcia usterek. Głóownie chodzi o kwestie związane z oświetleniem, bądź słabym spasowaniem wnętrza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać, jak do tej pory nie było.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen New Beetle Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen New Beetle Hatchback