Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B6 Variant

Rademenes, 7 lat temu
Silnik 2.0 i 16V FSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 i 16V FSI 150KM 110kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : ilość miejsca dla pasażerów i bagażu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdza
Silnik : wysokie spalanie i nagar w silniku
Układ elektryczny : masa drobnych usterek elektroniki
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Pokonuję mało kilometrów w roku, raptem 8-10 tys, przez 3 lata zrobiłem około 30tys km - w zasadzie bezawaryjnie. Jedyne co zawiodło to czujnik temperatury w termostacie, który sam w obie był sprawny ale z uwagi na zintegrowaną obudowę musiał zostać wymieniony na nowy - koszt 500 pln !
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia Tiptronic - po przebiegu 120 tys km przeszła remont, przy przebiegu 180 tys nadal działała sprawnie, ale potrafiła czasem przeciągnąć bieg z 3 na 4. Biegi zmienia płynnie, ale demonem prędkości nie jest - jest dość ospała ale wygoda użytkowania jest na wysokim poziomie.
5,0
Układ jezdny
Żadnych zastrzeżeń, prowadzi się stabilnie i pewnie. Fajnie wybiera nierówności, nie jest ani za twarde ani za miękkie. Długa trasa nie męczy w żaden sposób.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok, widoczność na zadowalającym poziomie.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką, sterowanie radiem z kierownicy, panel klimatyzacji czytelny, podgrzewanie foteli itd. Nie ma się zbytnio do czego przyczepić - jest optymalnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa sprawnie, ale nękają ją ciągłe problemy z silniczkami do sterowania nawiewami. Sam silniczek nie jest drogi ale jego wymiany mało kto chce się podjąć. Sumarycznie klima chłodzi ale wieje jak chce i skąd chce.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zarówno kierowca jak i pasażerowie mają sporo miejsca, bagażnik chyba największy w swojej klasie ma 603L, spokojnie zapakowałem 4 osobową rodzinę na wakacje na południe Europy - w tym wózek, ponton i łóżeczko turystyczne - czego chcieć więcej !?
4,0
Wyciszenie
Jest ok, benzynowy silnik jest bardzo cichy, słychać tylko szum opon i delikatny świst, spokojnie można rozmawiać przy prędkościach autostradowych - dzieci chętnie zasypiały.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto generalnie się nie psuło, padały rzeczy mało ważne i stosunkowo tanie, ale spalanie na poziomie 18L/100km w mieście powoduje zawrót głowy - dodam, że wszystko było całkowicie sprawne i sprawdzane kilkukrotnie. Ten typ tak ma - musicie się z tym pogodzić. Na trasie można zejść do 7L jadąc do 90km/h. Rozbieżność jest OGROMNA !
4,0
Stosunek jakość/cena
Za około 30 tys dostajemy praktycznie bezawaryjne auto, które dobrze radzi sobie w ruchu miejskim, nie ma problemów z parkowaniem, doskonale radzi sobie z długimi odcinkami i jest świetnie wyposażone. Nie ma jednak róży bez kolców - w trasie silnik pali około 8,5-10L benzyny na 100 kilometrów. W mieście jest to smok - w okresie zimowym i odcinkach 2x po 3km dziennie do pracy i z powrotem spala UWAGA - 18L benzyny! 100km kosztowało mnie 120pln i to był główny powód sprzedaży. Sytuację mogłaby w jakiś sposób uratować instalacja LPG, która w tym silniku się jednak nie sprawdza i jest bardzo kosztowna - 4,8-5,5 tys. Sama technologia FSi to też nieporozumienie inżynierów - gromadzący się nagar w kolektorze ssącym i na zaworach stopniowo ogranicza przepływ i prowadzi do znacznej utraty mocy - koszt czyszczenia to około 300pln za każdy cylinder i starcza na około 20-30 tys km.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu jest nieco gorzej - padł czujnik temperatury w termostacie - 500pln i tylko oryginał - termostat zintegrowany jest z czujnikiem w jednej obudowie stąd konieczność wymiany całości. Klimatyzacja wariuje - działa, chłodzi, ale nawiewy żyją swoim życiem, ciągle padają silniczki od sterowania nawiewami. Wraz z okresem zimowym i pierwszymi mrozami przestają działać czujniki parkowania - piszczą cały czas - z odwilżą powracają do normy. Ciągle przepalają się żarówki oświetlenie rejestracji i postojówki. Przewód odpowietrzający odmę zlokalizowany jest w takim miejscu, że wymagane jest zdjęcie kolektora ssącego do jego wymiany. Sam przewód kosztuje 90 pln w ASO - wymiana 200 + uszczelki. Auto rdzewieje ! - szczególnie tylna klapa i doły drzwi - sytuacja niedopuszczalna, nic w tej kwetsi się nie zmieniło od lat 90tych i czasów poprzednika.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek uniemożliwiających dalszą jazdę nie było - ale duża liczba tych drobnych i wysokie spalanie irytuje.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V FSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B6 Variant