Szukaj

Lista ocen Volkswagen Passat B5 Sedan (430) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 600 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Patryk
Volkswagen Passat B5
Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW
Skrzynia automatyczna Tiptronic jest dobrym wyborem, w moim samochodzie jedynie wymieniany był olej w skrzyni, żadnych awarii nie było. W mieście automat się sprawdza bardzo dobrze, a jak ktoś chce sobie samemu zmieniać biegi to wystarczy przesunąć gałkę z pozycji "D" na pozycję lekko w prawo i można samemu decydować o momencie zmiany biegu. Dodam, że w tym trybie biegów nie trzeba ręcznie redukować, przy za niskich obrotach skrzynia...
3,0
~plslawomirkowalewski (slaweks5)
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
No tutaj muszę powiedzieć ze skrzynia została wymieniona jakieś dwa lata temu ponieważ jedynka wchodziła ze zgrzytem... Mówili w tedy jeszcze mojemu ojcu (on był właścicielem) że to może być tylko synchronizator ale kupiliśmy skrzynie, założono nowe sprzęgło Sachs i tak jeździ do dziś. Myślę że powodem zniszczonego sprzęgła było to że auto jeździło we Francji i to po Paryżu, korki, żabojady stoją na sprzęgłach, no cóż, wymienione.
5,0
~mupja
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Skrzynia w tym modelu w stosunku do porzprzednich aut jakie posiadałem to po prosu miód !!! Jednak trzeba się też do niej wg. mnie przyzwyczaić. bieg 1 i 2 są bardzo - no jakby to powiedzieć - dość krótkie.Bieg 3 i 4 - O.K. - mi osobiście służą do wyprzedzania a bieg 5 - wiadomo do czego służy ..... Biegi staram sie zmieniać przy obrotach silnika 1800- 2200 ( oczywiście nie dotyczy to manewrów wyprzedzania).
4,0
~herf@wp.pl
Volkswagen Passat B5
Sedan 4.0 i W8 32V 275KM 202kW
Skrzynia manualna ma zdecydowanie sportowe zestopniowanie (zupełnie inne niż w automacie). Jest to zaleta jeśli chcemy poszaleć, ale wada przy próbie płynnej jazdy (zbyt małe różnice w obrotach silnika między poszczególnymi biegami). Czasem trochę haczy przy próbie szybkiej zmiany biegu. Z drugiej strony silnik jest na tyle mocny, że zazwyczaj przerzucam z 4 (a nawet 3) bezpośrednio na 6.
4,0
~utc
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.8 T 20V 150KM 110kW
Tutaj niestety mam zastrzeżenie, a mianowicie brak szóstego biegu- Strasznie to widać, kiedy chcemy jechać autostradowe 140-150km/h. Silnik mógłby mieć wtedy te 2000 obrotów i cicho sobie pracować, a tak to mamy 3k i wrażenie, że męczymy samochód. Poza tym skrzynia jest dobrze spasowana i możemy się spokojnie toczyć na trasie- tutaj akurat 5-tka sprawdza się świetnie.
5,0
~Jacek
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.8 T 20V 150KM 110kW
5 biegowy tiptronik, stosowany również z BMW oraz wielu innych. Skrzynia lepsza od starszej 4-biegowej. Nie należy do grona skrzyń awaryjnych, lecz jak każda może w końcu wyzionąć ducha, jeśli ma duży przebieg i nikt nigdy nie wymieniał oleju. Zanim to jednak nastąpi, wcześniej daje znać o sobie np. szarpiąc. Automat ten sprawia ze samochodem naprawdę chce się jeździć.
5,0
~Henryk S
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 101KM 74kW
w zasadzie bez komentarza, nie spotkałem się z nikim kto narzekałby na skrzynie biegów, pracuje cicho i precyzyjnie. W wersji 130 skrzynia \"piątka\" idealna, natomiast w wersji 101 mam wrażenie, że biegi są za krótkie. (skrzynia 6 -cio biegowa raczej na polskich drogach to pomyłka;/, ktoś kto jeździ po autostradach- jak najbardziej)
5,0
~maximi
Volkswagen Passat B5
Sedan 2.8 30V 4 Motion 193KM 142kW
Skrzynia to automat TipTronic, jako sam automat potrafi bardoz przyzwoicie zmieniać biegi dynamicznie lub ekonomicznie czy też w wersji sportowej zależnie od rodzaju jazdy. TipTronic dla kogoś kto musi czasem pomanewrować biegami lub pożyłować silnik.Wymian oleju w tej skrzyni polecam robić albo w ASO albo u kogoś kto faktycznie zna się na rzeczy.
3,0
~Wojtek W e-mail: wuwu0@vp.pl
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Pracuje sprawnie, ale ma za krótkie biegi 3 i 4. Często w momencie wyprzedzania, zwłaszcza w warunkach naszych, gdy wyprzedzany przyśpiesza, silnik bardzo szybko dochodzi do odcięcia i samochód nagle staje dęba. W efekcie w czasie wyprzedzania często trzeba zmieniać bieg z 3 na 4. Przydał by się bagnet do sprawdzania poziomu oleju w skrzyni.
3,0
~bronek
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 101KM 74kW
Skrzynia krutko zestrojona,co za tym idzie w miescie auto lepiej sie zbiera,ale ma też wade dosyć czesto trzeba wachlować biegami.W moim przypadku skrzynia niezbyt precyzyjna,przywiesza sie troche 2-jka jak sie dynamicznie rusza.50KM/h jadąc na 3-ce silnik wyje i ma spore obroty,a na 4-ke za mała pedkość min. 60km/h.
Volkswagen Passat B5 Sedan