Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B6 Sedan

Maciej, 15 lat temu
Silnik 2.0 TDI 170KM 125kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 48 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI 170KM 125kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
3,62
14% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
niestety tylko przeciętnie. coraz częściej zastanawiam się, czy nie lepiej było kupić auto może gorzej wyposażone ale z nieco wyższej półki niż przeładowanego ale tylko passata. auto, które w zakupie kosztowało 140 tys pln nie zachwyca niczym i tylko aspiruje do nieco wyższej klasy. dziwi polityka koncerny. auto jest za drogie i sieć srwisowa nie jest pod względem jakości obsługi w żadnym stopniu zadowalająca. niestety auta te są ulubionymi (podobnie jak mondeo, vectra, czy avensis) autami flotowymi i to nakręca trochę rynek i rozleniwia dealerów. Polska to pewnie mały rynek zbytu ale dzisiaj to nie koszt ale ukłon w stronę nabywców jeżeli oferuję się samochód, który potrafi komunikować w języku narodowym. że o nawigacji już nie wspomnę - pokrycie jakieś 40% dróg, praktycznie zero planów miast, a jakikolwiek upgreade kosztuje prawie 2 tys netto!!!! a nawigacja mówi do mnie po niemiecku - komuś to może jednak trochę przeszkadzać w ogóle to radio z nawigacją za uwaga jakieś 14 tys pln i tak słabo brzmiące to już rozbój w biały dzień. przy tym wszystkim to to, że ten cud techniki dla audiofilów nie ma fukcji powtarzania jednego utworu (praktyczne jak się podróżuje z małym dzieckiem , które chce słuchać tylko ulubionej piosenki) w samochodzie dla LUDU (a więc i rodzin z dziećmi) i w samochodzie \, gdzie stosowane są tylko przemyślane rozwiazania to kpina - ale kpina z nas samych. czuję się trochę nabity w butelkę i co tu dużo pisać - jak frajer. duży PLUS za skrzynię biegów (mimo wszystko) i światła ksenon - w każdym następnym samochodzie chcę mieć te dwie rzeczy
Wrażenia
4,0
Silnik
praca silnika dobra chociaż nie zachwyca. pompowtryskiwacze to przeżytek i dobrze, że VW przechodzi na CR. silnik potrafi (po rozgrzaniu) wchodzić na biegu jałowym na trochę wyżdze obroty ale ASO nie potrafi tego wytłumaczyć. Niestety w przypadku VW to jakość i obsługa w ASO to jeden wielki dramat
4,0
Skrzynia biegów
poza miastem super, w mieście szarpie i nie daje sobie rady z jazdą w korku lub dużą ilością świateł. podobno rozwiązaniem ma być jeżdżenie ciągle w trybie sport - porada godna ekspertów VW. skrzynia jest naprawdę szybka i poza tą przypadłością w jeździe miejskiej to nie mam krytycznych uwag.
3,0
Układ jezdny
spodziewałem się dużo lepszego komfortu a zwłaszcza mniejszego odczuwania drgań na kole kierownicy i odgłosów z zawieszenia, Jakość nie zachwyca. Po przebiegu ok. 15 tys była w ramach gwarancji naprawa.
Komfort
5,0
Widoczność
jak dla mnie po prostu b. dobra.
4,0
Ergonomia
ergonomia OK, chociaż dziwi polityka koncernu - blokowanie niektórych funkcji, np. ustawienie blokady drzwi (wersja highline ale bez kierownicy multifunkcyjnej) możliwe dopiero przez komputer w ASO (dlaczego???) a nie z komputera pokładowego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
środkowy nawiew przestał działać po ok. 45000 (?) być może po niefachowym montażu zestawu głośnomówiącego przez autoryzowany (cokolwiek to w przypadku tej marki znaczy) serwis.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
w zupełności wystarczająca. na ten model zdecydowałem się praktycznie ze względu na wymiary wewnętrzne. cztery osoby podróżują KOMFORTOWO!
4,0
Wyciszenie
było OK chociaż po ingerencji ASO jest gorzej - w ogóle serwis ... - patrz punkty powyżej (po wymianie szyby nie działa środkowe oświetlenie (górna konsola) oraz "COŚ" stało się z uszczelkami w drzwiach - jest dużo głośniej
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zuzycie paliwa - przy naprawdę szybkiej jeździe średnio 8,5-9,0l/100km jazda super spokojna ok. 5,5 - 6,5 w sumie barzo dobrze ceny w serwisie - OBŁĘD, ale jak dla
3,0
Stosunek jakość/cena
byłoby duuużo lepiej, gdyby nie jakość serwisu i obsługi klienta - dotyczy niestety zarówno zapytań kierowanych bezpośrednio do VW Polska, jak i (a może przede wszystkim) ASO. brak fachowości i nadmiar VW jeżdżących po naszych drogach potrafiłyby rozleniwić każdy warsztat. niestety źle to wróży tej marce. moje NIE w pytaniu o ponowny zakup tego auta wynika przede wszystkim z jakości serwisu (stara zasada ale w Polsce jesteśmy zbyt ograniczeni by ją zrozumieć i zastosować). nie potrafię sobie np. wyobrazić, że do serwisu (np. któregoś w Warszawie) oddaję Phaetona i to jeszcze z beżową tapicerką? BRrrrrrrr..... koszmar
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- w pierwszym tygodniu użytkowania przepalił się klakson - skrzypiące zawieszenie naprawione na gwarancji, - wypada osłona lampki w drzwiach (?) - wszechobecne skrzypienie.... - po prostu płakać się chce
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- nierówna praca silnika (brak koncepcji dlaczego) - do wymiany poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów (??? po 48000????) - przy naprawdę spokojnym stylu jazdy - kierunkowskaz w lusterku (usterka sama ustąpiła, ale pewnie kiedyż się pojawi) - odkręcił się kolektor - uszkodzony nawiew - wpiszę w tej kategorii - lakier DRAMAT!!!!! tak słabego lakieru (podatność na drobne zarysowania, matowienie, miekkość) nie miałem w żadnym z dotychczasowych aut.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B6 Sedan