Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B7 Variant

Stachuu87, 5 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 125 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014 - Oceń swoje auto
4,50
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Super oszczędny i dynamiczny silnik. Polecam każdemu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Boli mnie ten DPF i choć nie zdarza się on często, to jednak jego profesjonalne czyszczenie jest nieuniknione. A paradoks polega na tym, że im ktoś ekonomiczniej jeździ, tym częściej będzie musiał czyścić DPF, co dziś nie jest tanie. Około 600 pln w profesjonalnym warsztacie.
4,0
Całokształt
Gorąco polecam ten samochód każdemu. Za całokształt daję 4 tylko ze względów estetycznych. Miałem B6 i jeżdziłem rok służbowym B8. Powrót do prywatnego B7 był trochę bolesny. VW nie wsadził zbyt wiele wysiłku w projekt wizualny B7.
Wrażenia
5,0
Silnik
140KM, 320Nm, spalanie 6 litrów. Nic więcej nie trzeba dodawać. Bardzo fajne osiągi z turbinką, niskie koszty, awaryjność niska przy odpowiednim serwisie i dbałości o szczegóły.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, którki lewarek. 6 biegów rewelacja. 140kmh to około 2000 obrotów na silniku na 6 biegu. To sprawia, że przy prędkości przelotowej na autostradzie bardziej słyszymy szum rozbijanego powietrza, aniżeli ryk silnika.
5,0
Układ jezdny
Super!. Bardzo fajnie trzyma się drogi. Stosunkowo często lecą końcówki drążków, ale to groszowe sprawy. Zawieszenie dość twarde, ale nie uciążliwe w tej twardości.
5,0
Karoseria
7 letni samochód bez jakichkolwiek oznak korozji.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zarzutu.
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodny fotel (ciut gorszy niż kubełek w B6), pozycja za kierownicą super. Zawieszenie dość twarde, ale bardzo dobrze trzyma się drogi. Widoczność OK, fajny i wygodny krótki lewarek skrzyni biegów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo komfortowo. Ale gdyby dać passatowi 5 pkt, to jaka ocena należałaby się Audi A8L?
4,0
Wyciszenie
W sedanie ciut lepiej niż w wariancie. Oczywiście przez otwartą skrzynię bagażnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty paliwa = 32PLN/100km. Części dostępne bez problemu. Zadbane i serwisowane egzemplarze jeżdżą po 500 tysięcy kilometrów. Drobne usterki nie zdarzają się zbyt często.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tym przedziale cenowym, wydaje mi się że to najlepszy wybór. To oczywiście moja subiektywna ocena, a jestem od lat fanem niemieckiej motoryzacji. Francuzi w mojej ocenie nie dorastają im do pięt.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo sporadycznie. Oczywiście zależy od stylu jazdy i częstotliwości serwisów. Trzeba bardzo dbać o olej i jego częste wymiany. Long Life nie koniecznie jest dobrym pomysłem. Lubi się zpesuć elektryczny ręczny, czy blokada kolumny kierowniczej, co mi się zdarzyło, ale jeszcze w modelu B6.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Daję 4, ze względu na DPF, który na pewno trzeba będzie czyścić. Nie wiem jeszcze jak często. Poza tym można się spodziewać koła dwumasowego co mniej więcej 150 - 200 tyś km. No i oczywiście turbina. Warto o nią dbać regularnymi wymianami oleju, grzaniem przed i chłodzeniem po ostrej jeździe
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B7 Variant