Szukaj

Lista ocen Volkswagen Passat B8 (154) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 54 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~sebol
Volkswagen Passat B8
Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
DSG 7 sucha. Niech Was nie zwiedzie jej nazwa - olej wymieniamy w mechatronice... Skrzynia jest wyśmienita, biegi zmienia nie zauważalnie w trybie Eko używa biegu jałowego po odpuszczeniu pedału gazu. Niesamowite jest to jak szybko i niezauważalne zmienia biegi, spod świateł ruszamy jak wiatr... Jak sobie przypomnę ile musiałem się namachać w manualu do tych 60 -70 km. DSG robi to w mig i bez żadnego odczucia! Poprostu szok. Ruszamy spod...
4,0
~wizz36
Volkswagen Passat B8
Limousine 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Biegi wchodzą precyzyjnie, nic nie tnie, nie haczy. Skok lewarka jest odpowiedni. Ale wymaga pewnego przyzwyczajenia. Czytałem opinie, że skrzynie szarpie. Z ich powodów przed zakupem szukałem takiej wersji do dłuższego testu. Mnie nic nie szarpie, ale trzeba się przyzwyczaić do płynnego poruszania w korkach. Dość wysoki moment obrotowy w parze z charakterystyką sprzęgła w tym samochodzie powodują, że może się zdarzyć szarpnięcie przy...
5,0
~MichalmPL
Volkswagen Passat B8
Limousine 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
DSG to z założenia dobry wybór. Trzeba się nauczyć kilku prawideł aby nie wydawać opinii w stylu "skrzynia kompletnie nie zestrojona" itp. Przede wszystkim nie cisnąć pedału gazu w trybie econo Skończy się zawsze szarpnięciem niezależnie od motoru i skrzyni. Sam tego doświadczyłem ucząc się jeździć w tym samochodzie w trybach jazdy i dostosowując moje zapędy do trybu jaki był w danym momencie załączony. Jak się nauczy człowiek współpracować...
4,0
~mdki
Volkswagen Passat B8
Alltrack 2.0 TDI 190KM 140kW
DSG w wersji DQ381 jest skrzynią skuteczną i trwałą, która jednak ma kilka przypadłości - na pierwszych trzech biegach szarpie, a w trybach innych, niż sport, bywa leniwa. Co ciekawe w Superbie jej charakterystyka bardzo doskwierała, a w Passacie Alltrack jest wyraźnie lepiej oprogramowana. Mniejszy lag przy ruszaniu, mniejszy lag przy redukcji w czasie jazdy. W mieście brakuje jej zwinności i szybkości reakcji, ale w Alltrack jest...
4,0
~Łukasz
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW
DSG 6 biegowa szybko i prawidłowo zmienia biegi w górę, natomiast przy redukcji potrafi szarpać. W połączeniu z systemem start stop szarpie przy ruszaniu. Szarpie czasem na zimo przy ruszaniu na biegu wstecznym. W porównaniu do 8 biegowej skrzyni biegów ZF montowanej w BMW zapewnia niższe spalanie , ale odczuwalnie niższy komfort jazdy. Łopatki przy kierownicy to standardowa , ale całkowicie zbędna opcja w tym aucie, przynajmniej w dieslu.
3,0
~rafal
Volkswagen Passat B8
Variant 1.6 TDI 120KM 88kW
Mam mieszane uczucia co do skrzyni. Z jednej strony jest piekielnie szybka i bardzo przyjemnie zmienia biegi to z drugiej przy ruszaniu w trybie D bardzo muli i jest jakoś dziwnie. Kretyńskie jest również to, że przy 60km/h wrzuca 7 bieg i dławi całe auto, aż wszystko wibruje. Jej usterkowość obrosła już w legendę, ale u mnie nie było żadnych problemów a jest chip i 130tys.
5,0
~Suytan
Volkswagen Passat B8
Limousine 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Długo opierałem się automatom, aż w końcu pojeździłem w pracy B7 z DSG i się przekonałem. Dzisiaj nie żałuję - ta skrzynia spełnia wszystkie moje oczekiwania, jest bardzo dynamiczna, płynna i świetnie "odczytuje" intencje kierowcy. W połączeniu z wyborem tryby jazdy - idealnie. Jedyna obawa - trwałość, nie zmienia się w niej oleju i to mnie niepokoi.
3,0
~Adam
Volkswagen Passat B8
Limousine 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
O ile początkowe działanie DSG jest bardzo dobre, to z czasem pojawiają się drobne szarpnięcia. Po serwisie po 60 tys. km było lepiej. Teraz (85 tys. km) znów zaczyna lekko szarpać, szczególnie przy redukcji. Nie wspominam o kick-downach o 2 biegi, kiedy to zrzucenie w dół potrafi tak szarpnąć, że ląduje się na desce rozdzielczej. Serwis? To normalne!
1,0
~Nigdy więcej VW
Volkswagen Passat B8
Limousine 1.6 TDI BlueMotion Technology 120KM 88kW
Już przy przebiegu 80 tyś. pojawiały się dziwne dzwięki w skrzyni (serwis mówił, że wszystko jest ok.). Przy 120 mokra mechatronika, w serwisie dostałem informację, że przy następnym serwisie 30 tyś skrzynia będzie do remontu (przy okazji dwumasa, rozrząd itp.) nie będę pisać o kosztach. Dodam, że skrzynia to dsg 7 biegowa dq200.
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B8
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
6,4
l/100km
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
5,0
~Tomasz Adamczak
Volkswagen Passat B8
Limousine 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Bez zastrzeżeń. Dopracowana,. Nie szarpie. Bardzo szybka reakcja na pedał gazu i równie szybka redukcja biegów co przekłada się na bardzo dobre spalanie. Staram się jednak nie wciskać do podłogi pedału gazu zbyt często. Generalnie styl jazdy można sobie dopasować. Ja jeżdżę na ,,komforcie ". Jest najbardziej optymalny.
Volkswagen Passat B8