Szukaj

Lista ocen Volkswagen Polo IV Hatchback 1.2 i 54KM 40kW 2001-2008 (44) - Silnik

Na liście zabraknie 22 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
2,0
~voy16. prawo jazdy od 1988,
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Silnik nadaje się tylko do jazdy po mieście, miałem tego świadomość przy zakupie ale tyle miałem funduszy, że na najsłabszy model silnika starczyło. Trzy cylindry terkoczą jak w DaewooTico. Jeśli macie podjąć decyzję o zakupie proponuję mocniejszą jednostkę napędową, ale pali wtedy więcej bo jedyny + mojego silnika to jednak spalanie. Pali naprawdę mało (patrz niżej) Reasumując: auto na dojazdy do pracy, pełny stan w aucie i trasa to tragedia...
4,0
~Gregory
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Dodałbym + czyli 4+ do piatki brakuje mocy (niestety z mojej winy wybrałem nasłabszy model) i minus za skrzypiacy fotel kierowcy pozatym widac VW - owską dbałość i wykończenie Jeździ sie sztywnie pewnie nic nie stuka ogólnie jestem bardzo zadowolony z autka .... mam nadzieje ze tak bedzie dalej .Wachałem sie miedzy Clio Polo Grande Punto i innymi w tej klasie aut ... wybór padł na VW i narazie uwazam ze był złuszny ... jesli dalej bedzie ok...
3,0
~Dża
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
To trzycylindrowa wersja silnika, więc nie ma co wymagać cudów. Na niskich obrotach czuć wibrację. Powyżej - warczy jak wściekły. W mieście da się jeździć dynamicznie i nawet oszczędnie. Na plus należy zaliczyć jakość. Auto ma ponad 260 tyś przebiegu (ile ma naprawdę nie wiadomo) i tylko lekko podbiera olej. Poza tym trzyma moc, nie dławi się i jeździ się normalnie. Taki mały pstryczek w nos każdemu kto uważał, że silniki 3-cyl nie wytrzymają...
3,0
~marcin_691@o2.pl
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Posiadam to autko od nowości, na początku były problemy z tylną szybą, podczas deszczy tylna wyciaraczka zostawiała na środku mokrą plamę, po kilku wizytach w ASO stwierdzono iż jest to wina szyby, Silnik: Przeciętne osiągi, za to kultura pracy ok, może czasem brakuje mocy, ale od 60 km/h do 130 jest ok, narazie żadnych poważniejszych usterek polecam samochodzik, chociaż jeśli jest tylko taka możliwośc wybrałbym silnik 1,4, duży plus za...
5,0
~linda
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Kultura pracy jest zdecydowanie inna od jednostki 4 cylindrowej.Jestem pod ogromnym wrazeniem elstycznosci tego 54 konnego silnika.Nawet jazda z 4 osobami nie robi z tego samochodu autobusu,silnik jest bardzo zwawy,ciagnie lepiej niz wiekszosc aut z silnikiem 1.6,przy tym splanie w normie.Silnikten lubi wysobie obroty i nawet krecac go do 3500 nie ma sie wrazenie,ze zaraz wyleci z ramy.Max momanent obrotowy jest przy 3 tys obr min.
5,0
~magi
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Juz sie przyzwyczailem do charakterystycznego dzwieku 3 cylindrowca.Silnik jest bardzo elastyczny,latwo sie wkreca na obroty przy tym nie dochodzi zadne wycie spod maski.Nawet bym powiedzial im wyzsze obroty tym ciszej.nawet z kompletem pasazerow ten maly silniczek radzi sobie wysmienicie,przyspiesza dymanicznie.Silnik ten osiaga maxymalny moment obrotowy przy 3tys/obr min,stad ta dynamika
5,0
~atyi
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
kultura pracy na przyzwoitym poziomie,silnik niesamowicie prosty w obsludze,co najwzniejsze jest miejsce ,zeby wlozyc reke.Wiekszisc aut na wszytko poupychane pod naska,ze wymiana paska alternatora wymaga sprawnosci cyrkowca.Mimo juz sporego przebiegu silnik nie bierze oleju,jest zwawy,nawet 4 osoby na pokladzie nie robia z niego mula.To jest niesamowite jak cudownie wykorzytuje te 54KM.
4,0
~maro
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Silnik jest maly,ale bardzo zwawy.Maksymalny moment obrotowy 106 Nm osiaga przy 3000obr/min.Daje to wrazenia jazdy autem o duzo wiekszej mocy niz jest rzeczywistosci.Ta 54 km polowka niejednokrotnie odstawila nie jedno auto o wiekszej pojemnosci.Kultura pracy jak na jednostke 3 cylindrowa jest w normie.Praktycznie zawsze zlyszymy charakterystyczny gwizd silnika-nie jest to uciazliwe.
3,0
~Marcin
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Miejskie autko, silnik nie jest zbyt elastyczny, ani mocny ale przy jeździe na obrotach 2000-3300 po Warszawie wystarcza. Na trasach też trochę pojeżdził, ale do wyprzedzania się średnio nadaje. Ponieważ z oszczędności to 3 cylindry po 2 zawory to odgłos nie jest zbyt przyjemny. Mechanik mówi że to kosiarka (oczywiście bez przesady do 90-100km/h nie jest głośno, od 120-130 nie da się słuchać radia)
Dziennik kosztów dla Volkswagen Polo IV Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
8,0
l/100km
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
1,0
~Amadeusz
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Jak wyżej, ciężko znaleźć plusy tego motora - ani żwawy (3 cylindry), ani oszczedny - 8l/100km, ani trwały. Trzeba uważać przede wszystkim na wyciągnięty łańcuch oraz jak w każdym 20-letnim trupie - zużyty dół. W moim przypadku przy licznikowym przebiegu 190 tys (szacowanym ~250 tys.) doszło do wytarcia pierścieni i zużycia oleju powyżej 1l/1k km. Nie podjąłem się naprawy.
Volkswagen Polo IV Hatchback