Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo IV Hatchback

majk, 9 lat temu
Silnik 1.4 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 67 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,31
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Szybki i cichy, jadąc powoli mało pali, kręcąc fajnie się zbiera. Poza tym niezawodny i świetnie wyważony. Do dzisiaj, choć w wersji 86-konnej, jest oferowany w Skodach. Ponoć dobrze znosi gaz, ale nie próbowałem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Cewka
Zawieszenie : Tuleje
4,0
Całokształt
Samochód od uczciwego sprzedawcy godny polecenia. Przestronny, dobrze spasowany i trzyma cenę. Z silnikiem 1.4 75 KM naprawdę niezawodny i fajnie przyspiesza. Ciekawa alternatywa dla Golfa IV, szczególnie w wersji htb 5d. Ja swój kupiłem 10 letni z przebiegiem 33 000 km od sąsiada z polskiego salonu, więc pewne źródło :) Poprzedni właściciel, niedzielny kierowca, zajechał sprzęgło, które musiałem wymienić pomimo symbolicznego przebiegu. Z racji wieku rozrząd również wymieniłem (poniżej koszty) więc w zasadzie mam mało jeżdżony egzemplarz, jak na 12 lat. Ponieważ identyczny miał mój tata i końcowy przebieg ok. 160 km, mogę powiedzieć że to niezawodny wóz i bezpieczny. Skasowany w wypadku okazał się twardą sztuką, poduszki prawidłowo odpaliły (przednie i boczna) więc w porównaniu do dzisiejszych sztywnych aut nie ma się czego wstydzić. Aha, żarówkę wymienia się samemu na stacji w 1 minutę bez latarki :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo cichy, to też zasługa dobrego wyciszenia kabiny. Do 140 km/h w kabinie ok, powyżej głośniej, ale w tym segmencie i roczniku bardzo dobrze. Po mieście bardzo dynamiczny, super się zbiera, na trasie fajnie jest w 2 osoby + bagaż. Wraz ze wzrostem masy coraz gorzej. Maksymalnie chyba 170km/h jechałem, ale tak naprawdę prędkość podróżna to ok. 140 km/h. Wtedy silnik ma 4 000 obr. i jest w miarę cicho. Często kręcony do 5000 obr/min wcina trochę oleju, choć robiąc przebiegi rzędu 15k rocznie nie zdarzyło mi się dolewać.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze, nie jechałem lepszą w tym segmencie z tego okresu. Krótkie przełożenia są ok. Brakuje 6, ale chyba tak można powiedzieć o każdej skrzyni pięciobiegowej.
4,0
Układ jezdny
Fabryczne tuleje były wadliwe. Mam założone z A3 chyba, są pełne w środku i jest wporządku. Lubię twardsze auta i Polo mi odpowiada. Z drugiej strony, analogiczna Ibiza jest jeszcze twardsza. Mam też nowe amory pomimo małego przebiegu, bo poszedł jeden na dziurze. Tak naprawdę dużo zależy od opon. Ja mam 165 i jak zawieje wiatr to mnie nie ma, ale jeździłem ze 185'kami i inna jazda.
Komfort
4,0
Widoczność
Szeroki przedni i tylny słupek. Kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Ergonomia
Jak u VW.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam klimy, wentylacja działa i tyle w tym temacie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super, z tyłu raczej dla 2 osób. Jadąc w dwie osoby, z tyłu mieszczą się dwa rowery bez kół (koła oczywiście odkręcone leżą obok :) Można śmiało wybrać się gdzieś dalej, bez montażu bagażnika rowerowego. Sam bagażnik ok. średnia w segmencie w tamtych latach. Fajnie, że pod nim jest schowane pełnowymiarowe koło, dziś rzadkość :) Ciekawostka, pomimo braku oznaczeń, samochód z 2002 roku ma ISOFIX, fajnie.
4,0
Wyciszenie
Jak wspomniałem, do 140 naprawdę ok jak na tak mały samochód. Na postoju cisza w aucie. W porównaniu do Fabii poziom lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdyby nie poprzedni właściciel, przez którego poszło sprzęgło to ok (szczegóły poniżej). Mojemu tacie w identycznym egzemplarzu przy ok. 100k padł komputer sterujący, nie było zamiennika wówczas, koszt 2000k. 1. Cewka 4 cylindra + 4 świece (270 PLN). 2. Sprzęgło - sama część około 450 PLN za valeo lub sascha, robocizna zależy. W Wawie w Feuvercie 500 PLN. 3. Tuleje wahaczy i łączniki stabilizatora - 240 PLN. 4. Duży przegląd z rozrządem (2 paski) kosztuje 1 400 PLN poza Wawą. 5. Zwykły przegląd, filtry, płyny, ok. 450 PLN poza Warszawą. Generalnie takie rzeczy jak klocki, tarcze i elementy zawieszenia można kupić tanio z racji dużej liczby zamienników.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeżeli samochód jest zadbany do jest ok, choć w porównaniu do Polo III droższy. Fajnie że trzyma cenę. Na początku był drogi i serwis również, dlatego tak mało ich jeździło po Polsce.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kontrolka epc zaświeciła mi się 2 razy w zimie. Po 5-tym rozruchu silnika zgasła. Komputer jej nie wykazał. Ponoć ten typ tak ma.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawsze dojechał do celu. Na wymianę sprzęgła byłem przygotowany, z racji odkupu auta od niedzielnego kierowcy. Rozwalenie amortyzatora nie rujnuje budżetu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,4
l/100km
8,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Polo IV Hatchback