Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Sharan II Van Facelifting

MW, 4 lata temu
Silnik 2.0 TDI SCR 150KM 110kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 23 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Sharan II Van Facelifting 2.0 TDI SCR 150KM 110kW od 2015 - Oceń swoje auto
4,71
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestrzeń i skrzynia DSG.
5,0
Całokształt
Sharan spełnił całkowicie oczekiwania. Rodzinne auto, w którym mieści się 7 osób, a jeśli w 3. rzędzie posadzi się niższych pasażerów, to nikt nie narzeka na brak miejsca. Bez problemu mieszczą się 3 foteliki w 2. rzędzie. Po rozłożeniu foteli w ostatnim rzędzie zostaje więcej miejsca na bagaże niż w Grand Scenicu (jeździłem modelami z 2010 i 2015), którym wcześniej jeździliśmy. Na razie wrażenia i ocena po pierwszym miesiącu, ciężko oceniać bezawaryjność. Mam wersję Trendline z paroma dodatkami (pakiet zimowy, elektr. domykanie drzwi przesuwnych, pakiet chrom, elektr. klapa bagażnika)
Wrażenia
5,0
Silnik
Daje radę do codziennej jazdy. Nie miałem jeszcze okazji sprawdzić, jak sobie poradzi przy pełnym załadunku wakacyjnym, z bagażnikiem na dachu itp.
4,0
Skrzynia biegów
DSG sprawuje się świetnie, choć czasem mam wrażenie, że przy zbyt niskich prędkościach wchodzi najwyższy bieg.
4,0
Układ jezdny
O niebo lepiej się jedzie w zakrętach z dużą prędkością, niż w Renault. W takim porównaniu VW jedzie jak po szynach. Niestety na minus jest promień skrętu. Na dwóch pasach z trudem zawraca na raz. Na hopkach jest twardo.
5,0
Karoseria
Za wcześnie, żeby oceniać.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby z tyłu. W moim egzemplarzu nie ma kamery cofania, są tylko czujniki, ale widoczność jest niezła.
4,0
Ergonomia
Plusy: + Wszystko tam, gdzie się spodziewam. + 5x Isofix (2. i 3. rząd) Minusy: - Byłem przyzwyczajony do składania i rozkładania foteli w 3 rzędzie jednym ruchem, tutaj ruchy są 3. - No i nie ma miejsca na schowanie w podłodze bagażnika rolety. - Kiedy ustawiam fotel kierowcy tak, żeby było mi wygodnie, wieniec kierownicy zasłania mi górną część zegarów z prędkością i obrotami. Na szczęście prędkość można wyświetlać cyfrowo pomiędzy zegarami.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń póki co. Ale realny sprawdzian to będzie ostra zima i upalne lato, których jeszcze nie zaliczyłem w tym aucie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo dobrze. Wszystko i wszyscy się mieszczą (rodzina 2+3), często wozimy jeszcze dodatkowych pasażerów.
5,0
Wyciszenie
Zawsze może być lepiej, ale jak na gabaryty i silnik diesla, to jest naprawdę nieźle. Można rozmawiać bez podnoszenia głosu przy dużych prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za wcześnie, żeby oceniać.
4,0
Stosunek jakość/cena
Sharan jest drogi. Przy tej cenie (Trendline) brakuje mi w standardzie takich rzeczy jak dostęp bezkluczykowy, kamera cofania. System inforozrywki jest już odczuwalnie wiekowy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie, żeby oceniać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wcześnie, żeby oceniać.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI SCR 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Sharan II Van Facelifting