Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Tiguan II SUV

kierowca, 5 lat temu
Silnik 1.4 TSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Tiguan II SUV 1.4 TSI 150KM 110kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,64
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Oszczędny, cichy, dynamiczny.
Układ elektryczny : Wszystkie systemy elektroniczne, czytanie znaków, prowadzenie pomiędzy pasami, automatyczne hamowanie, start stop itd, działają optymalnie nawet w trudnych warunkach.
4,0
Całokształt
Samochód spełnia z drobnymi zastrzeżeniami spełnia wymagania, których oczekiwałem. Z tym, że jeździ zachowuje się jak samochód kompaktowy bo takim jest. I tymi kryteriami należy go traktować. W warunkach miejskich zużywa przy spokojnej jeździe 9l/100km. Dla porównania poprzedni mój Peugeot 1.6 hdi 90 km w analogicznych warunkach 6,5l/100km. Jednak wyłącznie przy "korkowej" jeździe Tiguan bez problemu przekroczy 10l. Zużycie oleju 1l/10000km
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik TSI. Rewelacyjnie wyciszony. Niezauważalnie pracujący system ACT (odłączanie cylindrów ). Zbiera się z niskich obrotów. Podobna charakterystyka do diesla Właściwie nie ma potrzeby ciągnąć go wyżej niż 4000 obrotów. Staje się wtedy wyraźnie słyszalny a dynamika nic nie zyskuje.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu. Co prawda relatywnie długie drogi prowadzenia ale bez luzów.
4,0
Układ jezdny
Precyzyjny ale niemiłosiernie twardy. Mimo wysokiego profilu opony, twardo amortyzuje. Zwłaszcza na letnich oryginalnych Continentalach Eco.
5,0
Karoseria
Solidnie zmontowana. Obszerne wnętrze, przeciętny bagażnik. Możliwość regulowania kąta tylnych foteli. Po złożeniu foteli w tym przedniego powstaje płaska przestrzeń.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Nie taka rewelacyjna jak zwykle jest przedstawiana. Na moje potrzeby: nielogicznie ustalona kolejność przełącznika świateł, wyjątkowo nieintuicyjna nawigacja, przeładowany informacjami wyświetlacz zegarowy, kosztem "tradycyjnych" informacji i to w sytuacji gdy te informacje są powielane na dużym wyświetlaczu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niezbyt ergonomicznie umieszczone nawiewy-do góry i tylko po dwa na każdą stronę. Klimatyzacja bardzo wydajna ale traci przez nawiewy. W zimie ciepłe powietrze leci po ok. 3-4 minutach jazdy. Podgrzewanie foteli 30 sek. i robią się gorące.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu normalnie. Za to z tyłu odległości pomiędzy kanapą a fotelami przepastne.
4,0
Wyciszenie
W jeździe miejskiej sześć gwiazdek-silnik niesłyszalny. Na ustostradzie od 140km/h wyraźne szumy. Silnik słyszalny od ok. 4000 obrotów
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bez usterek, problemów, z pakietem 4 -letnim na obsługę i awarie. Poza tym serwis vw, gadżety drogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wbrew pozorom auto ma cenę do przyjęcia jeśli wykorzystamy możliwości konfiguracji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Volkswagen Tiguan II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Tiguan II SUV