Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Tiguan II SUV Facelifting

Grzegorz, 2 lata temu
Silnik 2.0 TSI 190KM 140kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Tiguan II SUV Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Odebrałem go niecały miesiąc temu, ale już udało mi się zrobić blisko tyś km. Trochę wcześnie go oceniać, myślę jednak że wystarczająco wiele czasu w nim spędziłem i na tyle świeża jeszcze w pamięci jest moja Meriva (opel), że warto podjąć się próby oceny i porównania do mojego poprzedniego auta. Opel Meriva był autem zakupionym w salonie i używanym przeze mnie i moją żonę przez 8 lat (serwisowany). Jeździło się dobrze. Trochę szwankował układ chłodzenia, ale w końcu zrobiłem nim 140 tyś km i moja żona mocno żałowała jak go sprzedawaliśmy. Mocno żałowała tylko do pierwszej dłuższej przejażdżki Tiguanem. Moja wersja to 4 motion, 190 KM i oczywiście automatyczna skrzynia biegów. To mój pierwszy samochód z automatem. Jestem jak do tej pory bardzo zadowolony z zakupu. Samochód dynamiczny (7,7 s. do setki), jak na tej wielkości samochód z napędem 4x4 powiedziałbym, że również oszczędny (średnio ok. 8,5 l/100km). Fakt, że z tego 1 tyś km, ponad połowę zrobiłem na trasie. Fajnie wyciszony. W jeździe miejskiej właściwie nie słyszy się silnika. Przy 120 km, a nawet 140, można swobodnie rozmawiać nawet z pasażerami z drugiego rzędu siedzeń. Skrzynia biegów genialna. Już nigdy nie przesiądę się na manuala. Stworzona do jazdy w mieście i w korkach. Dzięki widocznym przyciskom Auto Hold i Start Stop, można sprawnie wykorzystywać możliwości tego nowoczesnego auta. Wreszcie nie boli mnie moja lewa noga! Jedyne zastrzeżenie mam do wyposażenia. Jak z cenę, którą musiałem wyłożyć, mogli by w VW dać trochę więcej multimediów. Porównując na koniec moją poprzednią Merivę (lubianą przez nas) do Tiguana, muszę napisać, że... nie ma porównania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wystarczająco dynamiczny. Po krótkim przełożeniu biegów z D na S, idzie jak burza.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacyjne rozwiązanie z guzikami auto hold i start stop. Jazda w korkach już nie musi denerwować. Biegi przełączają się genialnie. Jeżdżę w trybie normal. Nie próbowałem trybu ekonomicznego.
4,0
Układ jezdny
Jak dla mnie zawieszenie w VW mogłoby być nieco miększe.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5 gwiazdek za przyciski, które ułatwiają jazdę i za to, że nie trzeba ich szukać w komputerze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wreszcie nie muszę się uchylać przed klimą jak miałem to w Oplu Merivie. Tam nie byłem w stanie ustawić wydmuchów tak, żeby po pewnym czasie moja głowa nie czuła się przewiana. W tym samochodzie, żadnych takich sytuacji nie mam. Nawet nie wiem,że wieje klima - superrr.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez względu ile masz wzrostu, ile ważysz - zmieścisz się tam, gwarantuję.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeszcze nie wiem, ale jak mi w serwisie krzyknęli 2,3 tyś za pochowanie w podsufitce kabli od wideorejestratora, domyśliłem się, że tanio nie będzie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Pytanie do kierowców: czy nie uważacie, że w aucie za 150 tyś zł, Android Auto powinno być za free?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
uzupełnię po roku (5 gwiazdek na zachętę)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
uzupełnię po roku

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Tiguan II SUV Facelifting