Szukaj

Lista ocen Volvo S80 II Sedan (60) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 30 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
1,0
~Jerzy
Volvo S80 II
Sedan 2.0 D3 163KM 120kW
Tragedia!!!!!!!!!. Wstyd. Dwa razy wracałem na lawecie. Utraciłem możliwość zmiany biegów. Powód pierwszy: podobno wada fabryczna tak zwanego "słoneczka"/ przy przebiegu 150 tyś km/. Założyłem kompletne sprzęgło z wysprzęglikiem bez dwumasy gdyż ta była ok. Druga przygoda to rozszczelnienie przewodu doprowadzającego płyn do wysprzęglika /przy 158 tyś km przebiegu/. Naprawa groszowa ale koszt lawety już nie. Praca samej skrzyni biegów...
5,0
~ocynk
Volvo S80 II
Sedan 4.4 V8 315KM 232kW
Skrzynia w mojej V8 pomimo opinii o TF80SC i obecnym przebiegu 257 tys.km. pracuje bardzo dobrze. Oczywiście potrafi jak jest zimna minimalnie „pociągnąć” przy zmianie na niższych przełożeniach, ale jest to naprawdę tylko lekko wyczuwalne. Istotne jest, aby jak w wypadku większości skrzyń hydraulicznych nie powodować jej nadmiernego obciążenia do casu osiągnięcia odpowiedniej temperatury pracy oleju i co najistotniejsze wymieniać olej.
4,0
~kuba
Volvo S80 II
Sedan 2.5 T 200KM 147kW
mechaniczna ok. automatyczna aisin'a jest slaba. trzeba pamietac ze silnik jest ustawiony poprzecznie ( cala grupa volvo) wiec zadanie przed projektantami bylo trudne - kompaktowa skrzynia biegow do silnikow o mocy 200-300KM. uwaga: znam osobiscie przypadek kombinacji silnika 2,5t ze skrzynia automatyczna, gdzie przy przebiegu 280000km nic sie nie dzieje
4,0
~banqa
Volvo S80 II
Sedan 2.4 D5 215KM 158kW
Jest to moj pierwszy automat i bardzo mile zaskoczenie. Jezdzi sie nim bardzo przyjemnie, zmiany sa plynne, jednak czasem odczuwa sie szarpniecie. Nie ma trybu sportowego, w trybie D czesto redukcje biegu sa zbyt wczesne ( np w srodku zkretu) wtedy przelaczenie na tryb sekwencyjny pozwala na czerpanie radosci z ostrzejszej jazdy.
3,0
~mariusz
Volvo S80 II
Sedan 2.4 D5 185KM 136kW
odczówalna zmiana biegów - skrzynia 6 stopniowa. przy zwolnieniu i ponownym przyspieszeniu skrzynia zastanawia sie ok.2 sek nad tym co urzytkownik mial na mysli. w serwisie aso nie wiedza co to jest :/ unikaja rozmow na ten temat . ale start i przyspieszenie - rewelacja, troche to rekompensuje blad oprogramowania skrzyni
1,0
~Andrzej
Volvo S80 II
Sedan 2.4 D5 185KM 136kW
DRAMAT!!! Automat totalnie nie wie co się dzieję z autem. Nie ma żadnej kulturalnej zmiany biegów. Coś takiego jak intuicja w skrzyni nie występuje! Do tych, którzy jeszcze nie zmienili oleju w automacie. Zmieniacie co 60 tyś km dynamicznie! A jak wam ktoś powie, że nie można to dać w dziób!!!
4,0
~andyZGL
Volvo S80 II
Sedan 2.4 D5 185KM 136kW
Ze skrzynia nie ma problemu i nigdy nie było. Czasami jednak działa z opóźnieniem i ciągnie na wysokich obrotach zbyt długo. Potem przez dłuższy czas nie ma problemu i gdy już zdążysz o tym zapomnieć znów się zdarza. Czasami zbyt późno zmienia biegi na niższe przy zwalnianiu. Stąd tylko 4 gwiazdki.
4,0
~Janusz
Volvo S80 II
Sedan 2.4 D5 215KM 158kW
Automat-w zasadzie nic się nie dzieje, mogłaby troszkę bardziej aksamitnie zmieniać biegi przy zimnym silniku...niestety większość użytkowników twierdzi,że po pokonaniu ok 200tys. coś się z nią dzieje.Ja mam przejechane 140tys, więc jeszcze mam czas na jakieś uwagi.
4,0
~Dallas
Volvo S80 II
Sedan 2.5 T 200KM 147kW
Hmmmmmmm... klasyczny automat hydrauliczny. Z jednej strony trwały a z drugiej nieco ospały. Nie ma się do czego tak poważnie przyczepić jednak są lepsze automaty na rynku. Tej przekładni bliżej do amerykańskich niż do europejskich. Absurdalnie -jest japońska :D

Usterki Volvo S80 II

Liczba wpisów: 4

Volvo S80 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

3,0
~Sebastian
Volvo S80 II
Sedan 2.4 D5 185KM 136kW
W pierwszych modelach TF-80SC wadliwe kosze C1 które pękały(wada konstrukcyjna) i powodowały szarpnięcia z 4na5 lub z 5na4. Skrzynia wymaga troski co 60tkm, na wymianę oleju potrzeba min12ltr. za ok 450-500zł. Zaniedbana, siadają zawory elektrohydrauliczne za 3600zł.
Volvo S80 II Sedan