Szukaj

Lista ocen Volvo V40 I (415) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 375 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~maniek
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
Skrzynia od Renault, dość elastyczna, dobrze zestrojona. Zakres obrotów tak ustawiony, że zniesie nawet karkołomne wyczyny przy redukcji. Powyżej 3tys. czuć przyjemny opór na grzbiecie i autko odchodzi jak wściekłe. Wsteczny czasem lubi sobie zgrzytnąć (ale rzadko). Wadą skrzyni są plastikowe tuleje wybieraka które trzeba wymieniać co jakiś czas (na zużytych jedynka wchodzi jak w jakimś Jelczu). Robota na 10 minut, koszt ok 60zł, także nie ma...
5,0
~diddy
Volvo V40 I
Kombi 1.9 TD 102KM 75kW
Przede wszystkim skrzynia jest precyzyjna, chodzi lekko i biegi nie haczą. Przy wrzucaniu biegu pojawia się niewielki opór, po którego pokonaniu dźwigienka „wpada” we właściwe położenie. Dzięki temu czujesz, kiedy bieg wszedł i nie masz wątpliwości, że został wrzucony. Piątka jest trochę długa. Na autostradzie przydałoby się piątkę skrócić i dostawić bieg 6. Ale ogólnie skrzynia jest dobrze zestopniowana. Piątka jest nadbiegiem do...
4,0
~Thorgal
Volvo V40 I
Kombi 1.9 TD 115KM 85kW
Nie mam zarzutów. Lubię jak biegi wchodzą z \"kliknięciem\" i ta skrzynia daje to uczucie panowania nad sobą. Skok lewarka nie za długi, wszystko wybiera dobrze i precyzyjnie. Naprawdę dobra skrzynia. Nic nie zgrzyta, nigdy nie było problemów. Jednak w poprzedniej mojej Maździe skrzynia trochę lepsza. Może to kwestia jeszcze lepiej dopasowanych przełożeń i ciut krótszych ruchów drążkiem.
4,0
~maniek
Volvo V40 I
Kombi 2.0 T4 200KM 147kW
póki co nie podoba mi się jej praca - to nie jest to czego oczekiwałem... niby działa bardzo lekko i precyzyjnie, ale może nie mile zaskoczyć - nie wiem czy to wina zużycia czy moja, ale zdarzyło mi się że podczas bardzo szybkiego wrzucania biegu, zazgrzytało, tak jakbym za szybko sprzęgło puścił i chciał wrzucić bieg. Nie zdarzało mi się to w poprzednim aucie, w którym zrobiłem ponad 100tyś km.
5,0
~mmm
Volvo V40 I
Kombi 1.9 T4 200KM 147kW
mam automat i na pewno nie wrócę już do skrzyni manualnej. Na automacie więcej można samochodem przejechać nie niszcząc silnika. Jedna ręka zawsze jest wolna pomimo zmieniania biegów w mieście, co pomaga kiedy rozmawia się przez telefon. Są tylko dwa pedały, więc samochód można prowadzić nawet w narciarskich butach. Volvo w automacie nigdy mi się nie cofnęło na górce
2,0
~zgoda
Volvo V40 I
Kombi 2.0 T 160KM 118kW
Pomimo że skrzynia to M56, to do ideału jej daleko - powiedziałbym wręcz, że po 200 tys. km powoli dobiega kresu swojej żywotności. Spodziewałem się, że będzie trwalsza. Ciągle są problemy z wchodzeniem niektórych biegów, czasem wypada "trójka", sypią się synchronizatory. Według mnie najsłabszy punkt V40, i to pomimo że inne skrzynie montowane w tym modelu są jeszcze gorsze...
2,0
~JDL^21
Volvo V40 I
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
Skrzynia biegów \"niestety\" od renault\'a jak i silnik. U mnie wymieniona przy przebiegu 390 000 na skutek uszkodzonych zespołów synchronizatora. Długa i mało precyzyjna ścieżka zmiany jak \"grzebanie kijem w pudle z zabawkami\" oraz typowa maniera braku możliwości wbicia jedynki jeśli jedziesz szybciej niż biegnący ślimak. Jednak po przyzwyczajeniu dajesz radę .
1,0
~ErGie
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 122KM 90kW
Krótki komentarz, bo i nie ma czego zachwalać. Skrzynia francuska, zgrzyta przy zmianie biegów, cieknie z wybieraka, czasami wsteczny nie wejdzie, strach przed kosztami naprawy i kolejną wymianą tulejek. Przełożenia typowe jak w innych samochodach, na 5 biegu przy 100 km/h jest 2800 obr. Uwaga na rozsypującą się z wieku gałkę lewarka.
4,0
~Maciek
Volvo V40 I
Kombi 2.0 16V 140KM 103kW
Automat, czasami nie reaguje tak jak ja bym chciał, mógłby zrzucić, ale twardo uznaje, że mu nie trzeba niższego biegu.. Problemem jest jeszcze przeniesienie napędu na koła, mechanizm różnicowy okropny. przy pełnym gazie i zmianie biegu szarpie kierownicą, raz na jedna raz na drugą stronę (czuć to przy zmianie z pierwszego na drugi bieg, czasem z 2 na 3).
Dziennik kosztów dla Volvo V40 I
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
10,1
l/100km
11,8
l/100km
Zobacz dzienniki
4,0
~Maciek
Volvo V40 I
Kombi 2.0 T 160KM 118kW
Na człowieku który miał przyjemność poruszać się autem ze skrzynią DSG Volkswagena nie robi wielkiego wrażenia. Niemniej jednak polecam każdemu, nie szarpie, płynnie zmienia biegi i wbrew obiegowym opiniom nie wymaga żadnej obsługi. Volvo nie zaleca nawet wymiany oleju w skrzyni!!! Dodatkowo specjalny tryb na zimę zapobiegający poślizgom.
Volvo V40 I