Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V50

Ja, 6 lat temu
Silnik 2.0 TD 136KM 100kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 236 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
3,00
26% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Stosunek mocy do spalania.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Notorycznie psujące się po mieście wahacze i tuleje z tyłu. Są drogie w naprawie.
Silnik : Przepływomierz wtryski i tak dalej trzeba się liczyć z kosztami
Układ elektryczny : Sporadyczne humory typu dzisiaj pokażę błąd stacyjki albo imobolizera. Czasem jak ma zły dzień to nie działają wycieraczki lub radio.
2,0
Całokształt
Mam to auto od trzech lat. Od drugiego roku auta było używane w jednej rodzinie. Auto w momencie zakupu miało 180000km. Na plus na pewno dynamika. Silnik potrafi szybko pociągnąć tego klocka. Nie ma problemu z wyprzedzaniem czy jazda autostrada z prędkością 180-190kmh. Spalanie też spoko miasto (Wrocław) latem 6-6.5 zima litr więcej ale bez żadnego oszczedzania. Natomiast koszty napraw to jakiś hardkor w ciągu 3 lat wpakowałem w to auto 15000 i mam już dość. Trwałość tylnych wahaczy lemfordera to jakieś 30-40000km. Wymiana wszystkich ponad 2000. Dwumasa że sprzęgłem okolice 3000. Oczywiście mnóstwo mniejszych rzeczy psuje się na bieżąco i nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek u mechanika zostawił trzycyfrową kwotę. Ogólnie jak kogoś stać to fajne wygodne i ładne auto. Ja wymieklem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mocny i oszczedny. Daje radę nawet z kompletem pasażerów. Nie łapie zadyszki do 180-190kmh. Później walka z wiatrem ale z 220 pewnie by wydał.
3,0
Skrzynia biegów
Mało precyzyjnie wchodzi pierwszy i trzeci bieg. Wymaga to przyzwyczajenia.
4,0
Układ jezdny
Komfort na plus trzymanie drogi dobre ale bez szału. Jezdzone na kołach 16 cali. Szybko wykańcza opony z przodu.
Komfort
3,0
Widoczność
Fotele są tak idiotycznie usytuowane że ciężko cokolwiek dostrzec z prawej strony. Poza tym ok
3,0
Ergonomia
Poprawnie wszystko na swoim miejscu ale bez wodotrysków.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciężko ogarnąć klimę albo wieje jak szalona albo słabo chłodzi. Jest możliwość regulacji ustawienia intensywności trybu auto. Ogrzewanie zimą ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni nie brakuje nie ma co narzekać.
3,0
Wyciszenie
Auto jest w miarę ciche do 90kmh później słychać szum wiatru i robi się głośno. Jest on bardziej dokuczliwy niż dźwięk silnika.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Każda pierdoła z wymianą jest liczona w tysiącach. Jak kogoś nie stać to niech odpuści. Na pewno nie jest to auto tanie w utrzymaniu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest drogie. Kosztuje wyraźnie więcej niż focus astra czy 307 po lifcie z tego samego okresu i szczerze mówiąc to nie bardzo wiem poza znaczkiem dlaczego. Może ma lepszy design z zewnątrz i w środku. Focus prowadzi się lepiej. Opel i Peugeot są dużo tańsze w utrzymaniu a francuz ma przynajmniej​ tym najbardziej wypasione wyposażenie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W 3 lata mógłbym wypisać tu conajmniej z 30 pozycji.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dwumasa przepływomierz częste awarie klimatyzacji nie jest tego mało.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V50