Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V50

michal_kubalok@wp.pl, 15 lat temu
Silnik 2.0 TD 136KM 100kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 68 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort, naprawde komfortowo. Z uwagi na liczne kontuzje mam częste bóle pleców - nie odczwalne w tym aucie nawet przy dłuzszej jeździe.
5,0
Całokształt
Auto kupiełm w Niemczech z przebiegiem 12 tyś km. Akurat trafiła sie okazja. Wcześniej owszem podobało mi sie ale nie planowałem zakupu. W trakcie eksploatacji (prawie 1,5 roku i 60 tys km) zakochałem sie w marce Volvo. Wcześniej myslałem tylko o VW, Audi i Oplu. Nie chce juz słyszec o innych autach jak Volvo. Każdemu kto pyta serdecznie polecam. Narazie zostane przy tym co mam w przyszłości planuje jednak V70 z silnikiem D5. Dźwiek tego silnika to prawdziwa muzyka dla uszu. Rzędówka a chodzi jak V. Jeździłem modelem V70 i S80 z tym motorem i blizej byłem celu tym bardziej robiło mi sie żal że będę musiał wysiaść z tego autka. Jazda samochodami Volvo to prawdziwa przyjemność.
Wrażenia
5,0
Silnik
To była jedyna rzecz której sie obawiałem kupujac ten samochód - francuski silnik koncernu PSA (Peugeot, Citroen). Rozmawiałem jednak z achowcem i mówi że sporadycznie sa z nim problemy. Przeglady co 20 tyś.km Rozrząd dopiero przy 240 tys km. Szczerze bardzo miło mnie zaskoczył. Jest cichy, pracuje równo, dynamiki również mu nie brakuje.
5,0
Skrzynia biegów
Przełozenia są równe, nie mam uczucia jak np. w Fordzie Mondeo 2.0TDCI że jedynka jest tylko do ruszania z wielkim obciążeniem jak w dostawczaku. Lewarek skrzyni biegów chodzi bardzo płynnie, precyzyjnie. Na piatce od 70 do 160 km/h na szóstce od 110 do końca czyli faktyczne przedstawiane przez producenta 205 km/h. Myślałem że szóstka będzie bardziej ekonomiczna, niestety. Przy jeździe 140km/h lepiej jechac na piatce. Na szóstce momentalne zuzycie odrazu idzie do góry. Bieg typowo do jazdy ponad 150 km/h
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń, idealnie tłumi nierówności polskich dróg, przy dużych prędkościach świetnie trzyma się drogi. Systemy bezpieczeństwa zawsze reaguje przy jakiejkolwiek utracie przyczepności. Uwielbiam sie bawić autem zimą i wielokrotnie specjalnie wprowadzam go w poślizg, nawet jak się bardzo staram rozbujac go po drodze on ze mna walczy i zawsze wygrywa wyprowadzając auto na prostą.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu super, gorzej do tyłu, ale dla wprawnego kierowcy to pikuś, mniej wprawny zakłada czujnik cofania.
5,0
Ergonomia
Rewelacja!!!! Uwielbiam prostote wnętrza Volvo. Wszystko jest dokładnie tam gdzie być powinno. Guziki są czytelne zarówno w dzień jak i w nocy. Jeżeli chodzi o wnętrza to Szwedzi robią je najlepiej. Brak tu tandetnego z dotyku i wygladu japońskiego plastiku. Test rękawiczki mówi sam za siebie (w Volvo przyciski muszą być takiej wielkości aby kierowca spokojnie mógł używać ich w rekawiczkach).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super. Szyby bardzo szybko odparowują, Nawiewy sa rozprowadzone nawet na tylne boczne okienka. Klimatronik utrzymuje temperature na zadanej wartości. Dodatkowo mam ogrzewanie stacjonarne! Polecam rewelka w zimie! Nie trzeba czekac aż zagrzeje sie silnik! W aucie momentalnie robi sie cieplo i przyjemnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu naprawde jej nie brakuje, z tyłu jest troche mniej ale dwie osoby dorosłe średniego wzrostu nie mają problemów aby sie pomieścić. Bagażnik troche mały ale to w końcu nadwozie typu Sport kombi, a nie duże auto rodzinne.
5,0
Wyciszenie
Jedyne co słychać to zimowe opony i silnik przez pierwsze kilka minut jak jest zimny, poza tym jakieś drobne szumy. Gdy wsiadam do słuzbowego Passata, Golfa V lub Audi A4 to mam wrażenie jakbym jechał traktorem, strasznie tam głosno jakoś.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie mieszanej autostrada/miasto pomiedzy 6.2 a 6.6. Po mieście przy normalnej jeździe do 7 jak się mocniej cisnie pedał gazu to do 7,5. Przy oszczędnej jeździe autostradą 120km/h maks do 6 litrów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Przerażają ceny serwisów. Ale takie sa niestety ceny w autach tej klasy. Bo to przecież klasa Audi, BMW, Mercedes, Lexus. Przy czym Volvo w zakupie jest o wiele tańsze albo w tej samej cenie ale z lepszym wyposażeniem. Ceny przeglądów w Volvo (co 20 tys km przy tym silniku) to 1100 do 1450 PLN. Robia przeglądy rewelacyjnie, sprawdzają w samochodzie absolutnie wszystko. Silnik, układ jezdny, hamulcowy, wentylacja, płyny, filtry, wycieraczki, komputer. Samochód naprawde sprawdzony i zawsze doradzą i powiedzą co w przyszłości trzeba zrobić. Do momentu gdy miałem gwarancje jeździłem do autoryzowanego serwisu. Teraz juz Volvo Tech. Chorzów albo Wrocław. Zrobią to samo za 650 do 750 PLN. Wiec po co przepłacać. Jeżeli ktos ma autko po gwarancji to polecam.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dotychczas bezawaryjnie!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dotychczas bezawaryjnie!

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V50