Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC40 Crossover

Ziomek, 3 lata temu
Silnik 2.0 B4 Mild Hybrid 211KM 155kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo XC40 Crossover 2.0 B4 Mild Hybrid 211KM 155kW 2020-2021 - Oceń swoje auto
4,64
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo mocny, zrywny i elastyczny. Mild Hybrid daje rade pod względem bardzo wysokiej kultury pracy.
Inne : Ergonomia i design rządzą!
5,0
Całokształt
Auto bardzo solidnie wykonane i pięknie zaprojektowane. Wszystko jest duże, trwałe, bardzo dobrej jakości, miłe w dotyku i bardzo ładne. Czuć że jest to produkt premium w pełnym słowa tego znaczeniu, a nie tylko z ceny. Auto, projekt i wyposażenie jest bardzo praktyczne oraz przemyślane - ktoś poświecił sporo czasu, uwagi oraz serca aby dopracować to auto ze wszystkich stron. Mnie osobiście urzeka design - tak zewnętrzy jak i wewnętrzny, niesamowite i bardzo wysublimowane połączenie elegancji, stylu i nowoczesności. To jest poziom lub dwa poziomy designu wyżej, niż nudne i klepane na jedno kopyto niemieckie wehikuły lub przekombinowane i niby nowoczesne skośne na każdy sposób japończyki. Eksploatacyjnie auto bardzo równe i bardzo wysoko w każdym aspekcie, wyważone aby zapewnić całościowe bardzo dobre wrażenia, a nie tylko skupić się na jednym aspekcie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocny i cichy, pracuje bardzo równo. Duża elastyczność, radzi sobie doskonale w różnych trybach jazdy (Eco, Comfort, Dynamic). Moim zdaniem idealny stosunek mocy (197KM + 14KM elektryka) do masy auta. Ani razu nie zabrakło mocy, zawsze wydaje mi się, że auto robi co chce z wielką gracją i łatwością, nawet w pełni załadowane. Polecam ten silnik, aby czuć maksymalną przyjemność z jazdy. Start/Stop w modelu Mild Hybrid działa wyśmienicie i bardzo płynnie.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra, duża ilość biegów zapewnia niesłychana elastyczność oraz dostosowanie do warunków. Zmiana biegów do góry jest tak płynna i szybka, że nie da się tego wyczuć, auto jeździ jak elektryk (jeździłem Teslą i mam porównanie). Jedyne do czego można się przyczepić, to kick down i redukcja biegów - wtedy minimalnie czuć chwilowy spadek mocy na zmianę biegu i szarpnięcie do przodu na niższym biegu.
5,0
Układ jezdny
Bardzo stabilny, trzyma się świetnie drogi, nawet na zakrętach i to wszystko mimo dość dużej wysokości auta i sporego prześwitu. Świetnie i cicho tłumi wszelkie nierówności. Według mnie wystarczająco twarde, mimo iż mam normalne zawieszenie a nie R-Design.
5,0
Karoseria
Piękna, nowoczesna, ponadczasowa, elegancka i zadziorna. I to wszystko w jednym aucie. Lakier bardzo dobrej jakości, resztę pod względem trwałości ciężko ocenić po tak krótkim czasie używania. Spasowanie elementów idealne, nie to co w Mercedesie.
Komfort
3,0
Widoczność
Dość małe okna, duże i zabudowane słupki tylne. Nie przeszkadza to w jeździe do przodu, ale wszelkie manewry parkowania i cofania wymagają uwagi. Obowiązkowo kamera cofania lub system 360 stopni. Jak dla mnie dość mała przednia szyba.
5,0
Ergonomia
Jedno zdanie, jeden komentarz: najlepsze auto pod tym względem dostępne w sprzedaży na świecie. Koniec kropka. Perfekcyjne rozplanowanie wnętrza pod względem układu i funkcjonalności. IKEA mogłaby się uczyć od tego auta. Dopóki człowiek nie zobaczy jak ergonomicznie powinno być zaprojektowane auto na przykładzie tego samochodu dopóty nie będzie wiedział czego traci i czego nie ma w innych autach. Ideał i przyjemność użytkowania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko się nagrzewa, działa cicho i sprawnie. Można ustawić, aby auto samo odcinało dostęp do powietrza z zewnątrz (recyrkulacja) gdy automatycznie wykryje zanieczyszczone powietrze - jak dla mnie idealne rozwiązanie do miasta. Zamontowany dobrej klasy filtr węglowy. Z racji wysokości auta pobór powietrza jest umieszczony bardzo wysoko. Ani razu nie poczułem smrodu spalin stojąc w korku, szczególnie stojąc za "eko" dieslami z Niemiec. Żadna chmura czarnych spalin ze sławnych niemieckich TDI rodem z Ubootow nie jest sroga dla tego układu wentylacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest zadziwiająco duże w środku mimo średnich rozmiarów na zewnątrz. Konsola środkowa jest średnich rozmiarów, ani za duża ani za mała. Miejsca z przodu i z tyłu jest wystarczająco. Spora szerokość auta, bardzo dużo miejsca nad głową. Oczywiście mogłoby być więcej miejsca, ale od tego są większe modele w gamie producenta.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre tłumienie dźwięków z zewnątrz oraz z układu zawieszenia. Każda część karoserii posiada elementy wytłumiające dźwięki oraz wibracje. Według mnie jest bardzo cicho i komfortowo, przy prędkości 140km/h można normalnie rozmawiać, a w mieście nie słychać silników oraz jazdy innych aut.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 2.0 benzyna z turbo oraz dość spora masa pojazdu sprawiają, że auto swoje pali. U mnie jest to ok 8l na trasie, 10l w mieście, 8,8. wyszło średnie. Pozostałe koszty minimalne, żarówki full LED więc nie ma co wymieniać, bateria Mild Hybrid ładuje się sama podczas hamowania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Posiadam model Momentum Pro. Według mnie najlepszy stosunek jakość/cena aktualnie na rynku. Bardzo dobre wyposażenie w cenie, niewiele opcji do dokupienia, gdyż już bardzo dużo jest wliczonych. Porównywałem z kilkoma innymi modelami innych producentów: tańsze marki przy podobnym wyposażeniu były niewiele tańsze a dużo gorsze, a droższe marki przy takim wyposażeniu były absurdalnie wycenione, nie oferując nic więcej. Wg mnie oferując mniej, szczególnie pod względem designu i ergonomii.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie wszystko OK. Za mały przebieg aby rzetelnie ocenić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie wszystko OK. Za mały przebieg aby rzetelnie ocenić.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 B4 Mild Hybrid 211KM 155kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC40 Crossover