Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC60 II Crossover

JJ, 4 lata temu
Silnik T5 250KM 184kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo XC60 II Crossover T5 250KM 184kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Oprogramowanie dostępne użytkownikowi - sprawność bije konkurencję o lata świetlne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Liczne usterki elektroniki
4,0
Całokształt
To już moje kolejne Volvo i drugie XC60 tym razem po raz pierwszy benzynowe i z napędem tylko na przód. Piękne, bardzo ciche , żwawe i... nie pozbawione kilku wad. Skuszony super ofertą dealera zamówiłem auto w zbyt skromnej wersji ale żałuję braku tylko jednego „bajeru” - napędu 4x4. Powiedziano mi przy zakupie auta, że skoro jeżdżę 99% czasu po mieście to 4x4 mogę sobie darować ale nie powiedziano że auto które ma jednak powyżej 200hp będzie miało poważne kłopoty z trakcją na mokrej jezdni i że wszystkie te koniki będą mocno okiełznane przez elektronikę. W skrócie- ostre ruszenie ze świateł na mokrym powoduje podskoki kół i walenie zawieszenia a następnie ujęcie mocy przez komputer, inni dawno z przodu....Na suchym lepiej ale też bez szału co skusiło mnie do pomiaru mocy i momentu obrotowego na hamowni. I co się okazało? Nie ma obiecanych 250 koni tylko raptem 220, a moment aż o 50 Nm niższy od tego za który zapłaciłem. Zareklamowałem sprawę w serwisie i już dwa razy coś tam kombinowali z oprogramowaniem ale wyraźnej poprawy nie widać. Serwis zresztą nie ma hamowni więc ocena ich pracy jest subiektywna. Miałem kilka usterek elektroniki: błędy poduszek, systemów wspomagających kierowcę, auto holdu, srs itd... naprawili ale musieli też wymienić główny akumulator który ponoć miał wadę. Wymienione siłowniki podnoszące tylną klapę - rozpadły się. Dwukrotnie kalibrowane przednie czujniki parkowania nadal piszczą dopiero w ostatnim momencie. Mam wersję R-Design z wykończeniem deski elementami „aluminium” , które w słoneczne dni robi uciążliwe odbłyski w szybach i lusterkach wstecznych. I to w zasadzie tyle jeśli chodzi o wady. Poza tym to piękne auto, dość komfortowe, z bardzo dobrym i szybkim oprogramowaniem komputera - ekran reaguje natychmiast i prawidłowo, komendy głosowe działają niestety tylko w niektórych obcych językach. Zdalne sterowanie z iPhona kilkoma funkcjami pojazdu jest bardzo przydatne. - np uruchomienie silnika i nagrzanie kabiny zimą... bajka! Dobrze grające radio, szybki modem wi-fi - tak, tak lokalne wi-fi w kabinie;) , wystarczająco szybka automatyczna skrzynia, precyzyjny układ kierowniczy. Spalanie w mieście: dynamicznie 14-16 litrów, normalnie 12, ekstremalnie oszczędnie bez korków 8-9l. W trasie jadąc przepisowo 8-9 litrów, na niemieckiej autostradzie przy maksymalnej licznikowej 215km/h ( ograniczenie elektroniczne) kończy się skala wskazująca 20l litrów na 100km. Sumując: polecam , to dobre auto, ale : na miasto dla żony może być nawet D3 z napędem na przód, ale jak lubisz docisnąć to T6 lub T8 ( od biedy T5) ale koniecznie 4x4. Podobno firmy tuningowe potrafią z tego T5 wykrzesać dodatkowe kilkadziesiąt hp ale szkoda stracić gwarancję bo jak widać usterek sporo.
Wrażenia
3,0
Silnik
Ktoś mnie chyba oszukał pisząc w katalogu że ma 250 koni.... mimo wszytko jednak jest żwawy
4,0
Skrzynia biegów
To nie szwajcarski ZF ale nie jest zła, reaguje wystarczająco szybko
4,0
Układ jezdny
Przy dużej mocy 4x4 obowiązkowe , mój FWD potrafi być podsterowny
5,0
Karoseria
Mi się bardzo podoba, bardzo starannie wykonana i piękny kształt
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok, do tyłu jak zwykle z małymi kłopotami
5,0
Ergonomia
Bez wad.wszystko we właściwym miejscu, super działający dotykowy ekran
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez wad
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez wad
4,0
Wyciszenie
Niezłe, jak zwykle w trasie słychać nieco opony i lusterka
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanio nie jest ale coś za coś
5,0
Stosunek jakość/cena
W porównaniu do cen Q5, X3 czy GLC okazyjne oferty Volvo biją ich na głowę
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Już kilka , o kilka za dużo
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bardzo poważnej jeszcze nie było

Pb - zużycie paliwa dla silnika T5 250KM 184kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC60 II Crossover