Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC60 II Crossover

BartekCX, 4 lata temu
Silnik D4 190KM 140kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 24 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo XC60 II Crossover D4 190KM 140kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
3,64
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Systemy bezpieczeństwa
Przeniesienie napędu : 4x4 bardzo inteligentne
Inne : Zdalne odpalanie, po co komu Webasto? Volvo on call is the best!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Umie zepsuć się wyświetlacz centralny
Inne : Wieszające się animacje
3,0
Całokształt
Podsumowując, Volvo XC60 jest liderem w swojej klasie bezpieczeństwa. Ta wielka krowa dobrze trzyma się drogi a w szczególności z AWD - które uważam że powinno być obowiązkowe. Natomiast skrzynia automatyczna jest wadą tego samochodu. Należy bardzo o nią dbać. Ponadto wymiana olejów i ogólnie płynów ustrojowych w UE to jest żart. Ten sam samochód w USA ma wymianę co około 15 000km. A u nas 30 000km. Jeżeli chcesz jeździć tym autem przez wiele lat, wymieniaj olej co 10 000km i pozbądź się start stop. Aby skrzynia nie nawalała, inwestuj w płyn hydrauliczny oraz filtry co 30 000km i nie w ASO tylko u zaufanego mechanika. Wszystkie części eksploatacyjne są normalnie dostępne w hurtowaniach. Tak samo oleje, nie ma sensu kupować dedykowanego od Volvo. Wystarczy wybrać Castrol 0w20 i będzie super. Warto podkreślić jako wielką zaletę tego samochodu - systemy bezpieczeństwa. Nie jeden raz uratowały mnie oraz moją rodzinę. To co Volvo wymyśliło to najwyższa klasa sama w sobie. Samochód bez tych systemów do niczego się nie nadaje - wtedy to już lepiej kupić Qashqaia. Zawieszenie też jest spoko - dziury my nie są straszne nawet najgorszego sortu. Wada to spalanie, nie wierz w wyniki w internecie, naprawdę pocąc się max w wersji 190km to 6l/100km. Normalnie 8-10l/100km. I nie da się inaczej.
Wrażenia
3,0
Silnik
Wymiana oleju co 30 tysięcy km to jest żart! Należy często wymieniać 0w20 w tym silniku. Pod koniec eksploatacja w zimie było słychać tarcie metalu o metal. Należy szczególnie zwrócić na to uwagę.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia Toyota - wróć AISIN - fajnie działa ale do czasu. 20 tysięcy przejechane i zaczęła szarpać. Oficjalnie wystarczyło zrobić w ASO kalibrację. Ale nie oszukujmy się. Nie wierzę że ten hydrokinetyk wytrzyma 120 000km bez kompleksowej renowacji albo po prostu wymiany.
5,0
Układ jezdny
Tutaj Volvo pokazuje swój pazur. 10/10 Nic dodać nic ująć. Najlepszy system, a w szczególności na grubych kołach i utwardzonym zawieszeniu w R Design. Miodnie!
4,0
Karoseria
Blacha ok, natomiast należny uważać aby nie oprzeć się o samochód w okolicach wlewu paliwa. Jak by mocniej nacisnąć palcem to i do środka da się wpaść.
Komfort
5,0
Widoczność
SUV Volvo, wysoko siedzisz, wszystko widać, LED dają super radę. Odradzam dopłacać do ledów "skręcających". Podstawowe są super.
5,0
Ergonomia
Nic dodać nic ująć. Super
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Obieg wewnętrzny i czujnik jakości powietrza to żart. Kilka razy podczas jazdy przełączył się sam na wewnętrzny i szyby były całe zamglone od środka. Musiałem podróżować z podgrzewaną przednią szyba aby coś widzieć.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Mozę nowe BMW x5 to to nie jest ale daje radę.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika D4 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC60 II Crossover