Szukaj

Lista ocen Volvo XC70 II Kombi (29) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 12 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Andrzej
Volvo XC70 II
Kombi 2.4 D5 185KM 136kW
Przez półtora roku szukałem wersji z manualem ze względu na niższe spalanie i bezawaryjność (opinie na forach). Biegi wchodzą precyzyjnie, nie ma szarpnięć i zgrzytów, dobrze radzi sobie z mocą samochodu i przeciążeniami. Biegi wchodzą jednak z delikatnym opóźnieniem i czuć że skrzynia została zestrojona bardziej jak do terenówki niż samochodu osobowego, przełożenia są bardzo krótkie a samochód męczy się na autostradach przy prędkości powyżej...
5,0
~Tom1100xx
Volvo XC70 II
Kombi 2.4 D5 215KM 158kW
Niektórzy marudzą na ten automat, ale ja myślę, że jest naprawdę dobry. Moje drugie auto ma układ DSG + 4x4 i proszę nie dać sobie wmawiać, że DSG to majstersztyk. Też zamula i \"myśli\" dłużej, niż bym chciał. Dlatego przy automatach należy gnieść pedał gazu i nie marudzić. Trybu S w Volvo używam rzadko - D wystarcza na naszych drogach. Skrzynia nie szarpie, zmienia biegi jak należy, redukuje szybko. Klasyczny hydrokinetyczny automat. Bez...
4,0
~Jakub J.
Volvo XC70 II
Kombi 2.4 D5 185KM 136kW
Tutaj pierwsze obniżenie oceny. Skrzynia pracuje delikatnie, równo, nie szarpie, biegi zmienia płynnie, a 6 bieg zapewnia niższe obroty w trasie. Ale... czas reakcji na dodanie gazu jest czasem niemożliwie długi, zwłaszcza gdy ze stojącego chcę przemknąć przez skrzyżowanie, czy włączyć się dynamicznie do ruchu, to oczekiwanie na jazdę trwa nawet 2 sekundy, by za chwilę wyrwać jak strzała. Przez to także poruszanie się po mieście jest bardziej...
5,0
~Piotr
Volvo XC70 II
Kombi 3.0 T6 304KM 224kW
Nie jest to demon szybkości ale i auto nie ma zacięcia sportowego, generalnie zmiana biegów jest niemal nieodczuwalna. Jedyny moment, w którym czuć, że skrzynia zaspała to dodanie gazu po mocniejszym przyhamowaniu. Zdarza się, że skrzynka zrzuci jeden bieg za daleko i gdy chcesz przyspieszyć lekko szarpnie. Mam dwa mniejsze Volvo z automatami (ON i Pb) i oba miały tą sama manierę. Poza tym drobiazgiem skrzynia pracuje aksamitnie.
4,0
~thonick
Volvo XC70 II
Kombi 3.0 T6 304KM 224kW
Jest dobrze, lepiej niż w pierwszej generacji XC70 ale niestety nadal daleko do doskonałości. Kultura pracy skrzyni mogłaby być lepsza. Niestety zachowuje się nieco nerwowo, zwłaszcza w trybie Sport. Podobno to wynik wgrania Polestara, ale nie wydaje mi się to prawdą. Znaczna poprawa nastąpiła po wgraniu aktualizacji oprogramowania, np ustąpiło dokuczliwie odczuwalne redukowanie biegów przy hamowaniu.
3,0
~adam---
Volvo XC70 II
Kombi 3.2 238KM 175kW
6-biegowy automat. Na zimno czuć zmianę biegów. Jak się rozgrzeje to bajka. Niezrozumiały dla mnie jest brak wymiennego filtra w skrzyni oraz brak bagnetu do kontroli poziomu oleju. Przy wycieku zniszczysz skrzynię nawet nie mogąc ustalić czy nie należy dolać oleju. Znaki czasu, znaki tandety. Zatem urywam dwie gwiazdki
3,0
~Piccardi
Volvo XC70 II
Kombi 2.4 D5 215KM 158kW
No niestety o skrzyni nie mogę powiedzieć tego samego czego o silniku. Automat jest \"ospały\", wolno zmienia biegi zarówno w dół jak i do góry. Zbyt długo się zastanawia, drażni to szczególnie przy gwałtownym wyprzedzaniu i bardzo dławi te 215 koników. W trybie sport bardzo nerwowa. Generalnie nie przypadnie do gustu \"scigantom\"
5,0
~met
Volvo XC70 II
Kombi 3.0 T6 304KM 224kW
Bardzo dobra w normalniej jeździe, płynnie przełącza biegi, przy spokojnej jeździe nawet czasem wchodzi na zbyt wysokie obroty, z kolei przy kickdownie trochę za długo się "zbiera", ale od tego jest tryb sport lub manual.
4,0
~re
Volvo XC70 II
Kombi 2.4 D5 215KM 158kW
Jak na manual jest precyzyjny i twardy, więc nie ma pomyłek. Szkoda, że nie w 2012 nie było sensownego automatu. Można by się doczepić do krótkich przełożeń (przy max prędkości jest 4 tys obrotów, ale to przecież auto w teren)

Usterki Volvo XC70 II

Liczba wpisów: 3

Volvo XC70 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

5,0
~Emil
Volvo XC70 II
Kombi 2.0 D4 163KM 120kW
Celowo kupiłem manual bowiem skrzynie automatyczne Volvo lubią sprawiać problemy. Zestopniowanie manuala jest odpowiednie, ruchy i skoki drążka wystarczająco precyzyjne. Oczywiście jak w każdym dieslu jedynka jest bardzo krótka.
Volvo XC70 II Kombi