Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC90 II SUV

alex, 6 lat temu
Silnik 2.0 T6 320KM 235kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 20 tys. km
Volvo XC90 II SUV 2.0 T6 320KM 235kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : dbałość o detale, system audio, ergonomiczne siedzenia na długie podróże
4,0
Całokształt
mając do wyboru budżet na suva za ok 400 wybrałem volvo. a dlaczego? q7 jest lepsze technicznie i silnik tfsi jest extra lexus rx ma najlepiej spasowane wnętrze zwłaszcza w f sport rr sport kosmicznie wygląda ale awaryjna pneumatyka x5 świetnie się prowadzi ale jest małe i nakierowane na kierowcę a cayenne mimo że technicznie jest top to po prostu mi się nie podoba natomiast volvo ma to coś co powoduje, że nie angażuje kierowcy do tego stopnia, że musi coś udowadniać sunie spokojnie do przodu taka stonowana nowoczesna elegancja, na osobny akapit zasługuje system hifi naprawdę gra rewelacyjnie tylko mark levinson z lexusa gra porównywalnie warto dopłacić z kilkanaście tysięcy do pakietu z navi, która oparta jest na google maps i można ją bezproblemowo aktualizować i jest dokładna z szerokim wachlarzem restauracji , hoteli itp. dla tych którzy wahają się czy aby volvo jest marką premium ? odpowiem tak przesiadając się z mercedesa nie zauważam, aby volvo było gorsze a śmiem twierdzić, że w wielu aspektach jest lepsze choćby nawet od obecnego ml
Wrażenia
4,0
Silnik
dlaczego nie max - zwłaszcza za dźwięk, który jest wynikiem rzędówki a nie choćby v6 , i nawet nie chodzi tu o dynamikę bo w silniku T6 nie ma na co narzekać komresor + turbo daje radę eco + tempomat= relaks, comfort złoty środek, natomiast tryb dynamic choć powoduje, że samochód startuje na mocno na każde zawołanie nie pasuje do charakteru tego auta
5,0
Skrzynia biegów
jest w porządku chętnie reaguje na kickdown, nie gubi biegów, płynnie zmienia , nie jest tak zestrojana jak niemieckie ale do codziennej jazdy naprawdę nie potrzeba więcej, zresztą od sportu są inne samochody a nie suvy
5,0
Układ jezdny
relaks relaks relaks, przy dużych prędkościach na zakrętach nie pomimo masy nie czuć znacznych przechyłów, może i to też zasługa felg 20 calowych ( nie warto większych jeździłem r design z większymi i spada znacznie komfort ), pokonywanie przeszkód poprzecznych wraz z wygodnymi fotelami powoduje że pasażerowie są skutecznie odseparowani od rzeczywistości, poza tym nie ma się wrażenia kierowania dużym suvem ponad 2 tonowym, bardzo fajne systemy bezpieczeństwa, które powodują , że jeszcze bardziej jazda staje się komfortowa city safe czy adaptacyjny tempomat ( który naprawdę fajnie radzi sobie w korku ), skuteczne hamulce
Komfort
5,0
Widoczność
duże lusterka, bardz dobra jakość obrazu z kamer 360 zarówno w nocy jak i w dzień,
5,0
Ergonomia
warto dopłacić do droższej skóry wentylowanej i podgrzewanej oraz masażu, bardzo fajnie samochód prezentuje się w środku po zmroku duża możliwości konfiguracji oświetlenia, co do wyświetlacza brudzi się jak każdy ( ale volvo dołącza ściereczkę : ) natomiast obsługa nie nastręcza żadnego problemu , raz ustawione parametry powodują , że nie ma potrzeby grzebać w menu, po za tym dużo funkcji jest sterowanych głosem, szybki system składania siedzeń co nie we wszystkich dużych suvach jest takie proste, wystarczająca ilość schowków
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja dwustrefowa działa w porządku, natomiast wydaje mi się, że trochę dłużej trwa nagrzewanie, natomiast ogrzewanie siedzeń i wentylacja siedzeń działa ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przy wzroście 185 cm zarówno z przodu jak i z tyłu jest wystarczająco dużo miejsca, czego własnie nie można powiedzieć choćby o x5 czy cayenne ( tam siedzi wygodnie się tylko z przodu ), duży i ustawny bagażnik, wygodny do podrózy w 5 osób + bagaż
4,0
Wyciszenie
nawet przy dużych prędkościach nie słychać żadnych szumów, czasami w trybie eco przy nie dużych prędkościach słychać że jest to rzędówka ale po przełączeniu w comfort gdzie są wyższe obroty sytuacja się poprawia
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
sugerując się, że ostatnio jeździłem samochodem z silnikiem 2 litry 200 KM turbo benzyna o wadze ok 1,7 t to porównując to ze spalaniem w trasie przy takiej samej technice jazdy volvo T6 spala ok 8,5 - 9,5 litra ale da się spokojnie zejść do wartości nawet 7,5 nie będąc zawalidrogą, natomiast w mieście relane spalanie jest na poziomie ok 12-13 l warto kupić umowę serwisową wtedy człowiek się nie martwi , ja akurat dostałem ją w gratisie na 3 lata i dlatego pierwszy przegląd kosztował mnie ok 200 ( lae tylko dlatego , że miałem ochotę na coś extra poza )
4,0
Stosunek jakość/cena
nie widzę, żeby w jakiejś dziedzinie gdzieś przyoszczędzono zwłaszcza w wersji inscription, którą posiadam
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w każdej beczce miodu łyżka dziegciu czyli co mi się nie podoba : 1 dźwięk silnika w trybie eco jednak v6 uczyniło by volvo prawie idelanym komfortowym suvem 2 jasna tapicerka skórzana podatna jest wyjątkowo na zabrudzenia zwłaszcza od ciemnych spodni więc warto wybrac czarną lub o barwie bursztynu 3 mały zbiornik jazda autostrada powoduje, że czasami warto zrobić postój na tankowanie 4 bodajże największa wada tego auta start/stop volvo gdzie jest fizyczny przycisk , można ustawić tryb jazdy indywidualny i go ominąć ale po co , trzeba praktycznie za każdym uruchomieniem go wyłączać chyba że ktoś lubi jak gaśnie auto na każdej krzyżowce co uważam, że spowoduje w nowych samochodach szybkie zużycie sprężarki i awarię ( poprzednio miałem auto turbo benzynę i bez star stopu sprężarka bez problemu wytrzymała 12 lat jazdy i 190000 km ), podobno na zagranicznych forach jaskółki donoszą, że volvo coś z tym będzie chciało zrobić bo wielu klientów skarży się na rozwiązanie ze star/stopem
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak aktualizacji odpowiedniej oprogramowania spowodował , że auto przeszło w tryb serwisowy ale diagnoza okazała sie trafna w serwisie więc nie było zbytnio komplikacji z naprawą ( a i volvo szybko zorganizowało auto zastępcze więc wszystko odbyło się tak jak powinno być ), natomiast po pierwszym roku nadal działa tak jak po wyjeździe z salonu i oby tak dalej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T6 320KM 235kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC90 II SUV