Szukaj

Renault Megane II Kombi 1.9 dCi 120KM 2003 Renault Megane 120KM

Renault
Megane
2003
diesel
120 KM
+48
Wrocław (woj. dolnośląskie)
Rocznik 2003
Przebieg 246 000 km
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM
Pojemność silnika 1 870 cm3
Skrzynia biegów manualna
Typ nadwozia kombi
Kolor Srebrny
Rodzaj napędu przedni
Liczba miejsc 5
Faktura faktura VAT-marża

Informacje o samochodzie

Badanie techniczne ważne do 06.09.2020 r. Aktualne O.C.

5,6
Kombi 1.9 dCi 120KM 88kW
Renault Megane II
Renata potrafi zaskoczyć największych sceptyków. Spalanie 4.8 po wioskach ( jazda około 60km/h na szótym biegu ). Na spalanie ma wpływ również olej. Jeździłem na 10W30. Po zmianie na 15W40 spalanie podskoczyło o około 0.2l/100km. I oczywiście zmiana opon na zimówki - spalanie poszło w górę około 0,3l/100km. Po wielu latach eksploatacji zaczeła Renia brać olej dlatego zmienił na gęstszy - do wymiany mam turbo - ale to w przyszłym miesiącu. Jesli chodzi o energiczną jazdę ( to jest taka około 120 po wiosce i 170 na trasie - nie powinna wziąść więcej jak 7 litrów. Ogólnie bajka - przesiadam się w styczniu na hybrydę i tak się zastanawiam... po co? :)
5,8
Kombi 1.9 dCi 120KM 88kW
Renault Megane II
Moja Megi pochodzi z 2004 roku- od nowości rodowita Niemka, przechrzczona na Polkę w 2008 roku. W moich rękach od 2013 roku i około 140 k przebiegu. Auto na początku przerażało mnie spalaniem- podczas jazdy próbnej poprzedni właściciel nie wykasował liczników i na blacie widniało jak byk average 7,8 l/ 100 km co nie ukrywam wprawiło mnie w małe osłupienie i konsternację. Po przejęciu Renaty natychmiast przystąpiłem do uszczelnienia misy, wymiany rozrządu, płynów eksploatacyjnych i oleju. Spalanie na pierwszym zbiorniku w warunkach zimowych spadło do 6,7 l/ 100km. Po przyzwyczajeniu Meganki do mojego dynamicznego ale przewidującego stylu jazdy spalanie oscylowało w granicach 6,5 l/ 100 km a ostatnim czasy na długiej trasie zbiornik paliwa zalany pod sam korek wystarczył na pokonanie 1170 km co dało spalanie minimalnie przekraczającego 5l/ 100 km co jest wynikiem wręcz świetnym na tę masę auta i jego moc. Ogólnie w cyklu mieszanym jeżdżąc dynamicznie aczkolwiek przepisowo można spokojnie uzyskać spalanie poniżej 6l/ 100 km. Rekord ciężkiej nogi padł na trasie z Gdyni do Katowic gdzie meganka traktowana z pełną brutalnością spaliła 7,0 l/ 100 km przy 4 osobach na pokładzie i kompletnie załadowanym bagażnikiem co również mnie niezwykle pozytywnie zaskoczyło. Podsumowując- auto dynamiczne i zarazem oszczędne, ale wymaga od właściciela regularnego serwisu- niezwykle istotne są okresowe wymiany oleju- tutaj nie ma kompromisu- co 15 kkm.
5,6
Kombi 1.9 dCi 120KM 88kW
Renault Megane II
I tutaj zaczyna się trochę mniej pozytywna ocena. Koszty utrzymania są według mnie spore jak na tę klasę. Oczywiście możemy sugerować się tym, że jest to samochód bardziej komfortowy lecz jeżeli ktoś szuka samochodu tylko do przemieszczania, chce aby był on dość tani w utrzymaniu i ma po prostu jeździć to megane przegra pojedynek z Astrą, Focusem czy Golfem. Wielkim zaskoczeniem była dla mnie wymiana tylnych hamulców. Okazało się, że tarcze wymienia się z łożyskami?! Dość ciekawe rozwiązanie i bardzo kosztowne (około 1200zł) Wymiana czujnika ciśnienia przy turbo (450zł + 200 robocizna), wysprzęglik (300-500 zł + robocizna zdjęcie skrzyni biegów 300-1000), klimatyzacja (800zł). Także jeżeli chodzi o utrzymanie to nie należy ono do najlepszych. To są oczywiście przykłady kilku napraw a było ich więcej.

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Renault przeprowadzone przez Euro NCAP.
Renault Megane