Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Opel Astra J GTC 2.0 CDTI ECOTEC 165KM 121kW 2011-2015

Lata produkcji: 2011 - 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Przy wyborze silnika trzeba kierować się jedną drobną informacją – ten wóz trochę waży. Dlatego wrażenia z jazdy najlepiej wyliczyć według wzoru: moc silnika minus 30KM. Tak więc podstawowy motor benzynowy 1.4l 100KM lepiej omijać, a nieco większy 1.6l 115KM to minimum, jakie jest sens kupić. Na wolnych obrotach nie jedzie, ale jak go rozkręcicie powyżej 4000 obr./min. to nagle okazuje się, że da się go namówić do współpracy. Najrozsądniejsza jednostka ma 140KM i 1.4l. Kiedyś taka moc była ogromna, a teraz pozwala na przyjemne poruszanie się i w mieście i w trasie. Co ważne – ten silnik jest doładowany, dlatego lubi się wkręcać na obroty i płynnie uwalnia moc, gdy turbina się rozkręci. Póki co flagowy motor to 1.6l Turbo 180KM. Napis „Turbo” tylko ładnie wygląda, bo w praktyce większość z was powie: „spodziewałem się czegoś więcej”. Co do diesli 1.3l 95KM to porażka, 1.7l 110KM – ujdzie, a 1.7l 125KM jest w sam raz. Oczywiście nie gwarantuje jakiś zachwycających doznań, ale czuć, że jest przyjemnie elastyczny i już poniżej 2000 obr./min. jakoś zaczyna jechać. Jeśli to mało – jest też drogi i zrywny 2.0CDTI 160KM.
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz

Autodiagnoza Opel Astra J

Liczba wpisów: 325
instalacja elektryczna, cały czas świecą kontrolki, nie można wyłączyć kluczykiem, samochód po zapaleniu nie można zgasić kluczyczykiem.
dodał: ~Marian, ponad rok temu
Padł akumulator, wymieniłem na nowy ale okazało się, że cały czas świecą kontrolki , sprawdzona kostka stacyjki i stacyjka - ok, po odłączeniu kostki od przewodu i podpięciu akumulatora, kontrolki świecą cały czas , samochód pali ale potem nie można go zgasić.
Utrata mocy przy schodzeniu z obrotów
dodał: ~Bart, 2 lata temu
Witam, kiedyś (rok temu ponad) auto już miało taki problem, że pojawiało się "autko z kluczykiem" i brakowało mocy. Wtedy trzeba było wymienić kolektor ssący oraz czujnik ciśnienia (może źle go nazwałem?). Teraz zaczęło się dziać to samo, wymieniliśmy ten czujnik, ale nie pomogło. Potem mechanik zaślepił egr oraz "wyciął" go ze sterownika żeby nie sygnalizowało błędu. Niestety nie pomogło. Potem jeszcze przy turbo coś kombinował, czyścił gruszkę. Kombinował "z czym się da", komp pokazywał generalnie błędy szczelności na kolektorze, ale to było sprawdzane i nie...
Wysokie obroty
dodał: ~GRZES, 2 lata temu
Witam mam problem po wyciągnięcu akumulatora i jego naładowaniu dzis go włożyłem do auta odpalająć silnik obroty wskoczyły do 2,5 tyś i się utrzymują i nie chcą spaść przejechałem się kawałek i dalej to samo.Co odpowiada za wysokie obr.?-Prosze o pomoc w tej sprawie -Dziękuje

Dane techniczne Opel Astra J GTC 2.0 CDTI ECOTEC 165KM 121kW 2011-2015

Podstawowe parametry Opel Astra J GTC 2.0 CDTI ECOTEC 165KM 121kW
Produkowany od 2011 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1956 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwumasowe koło zamachowe i układ recyrkulacji spalin EGR
Przeniesienie napędu Opel Astra J GTC 2.0 CDTI ECOTEC 165KM 121kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Start/Stop

Publikacje o Opel Astra

Newsy o Opel Astra

Opel Astra J GTC