Szukaj

Informacje o Opel Astra K Hatchback 5d 1.6 Turbo 200KM 147kW 2016-2019

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Piąta generacja Opla Astry swoją światową premierę miała w 2015 r. podczas wystawy samochodowej IAA we Frankfurcie. Jedną ze stylistycznych inspiracji dla projektantów najnowszej Astry stał się prototyp z roku 2013 – Monza Concept. Produkcyjną wersję Opla Astry K zbudowano na nowej platformie podłogowej GM Delta D2XX, podobnie jak m.in. Chevrolety – Cruze oraz Volt. Opel Astra piątej generacji jest nieco mniejszy i lżejszy od poprzedniczki (o ok. 120 kilogramów). Model dostępny jest także w wariancie kombi, tak jak w przypadku Astry J nosi oznaczenie Sports Tourer. Na innych rynkach funkcjonuje pod nazwami Vauxhall i Holden Astra oraz Buick Verano Hatch. W 2016 r. Opel Astra K został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. Tak jak poprzednie generacje modelu, tak i Opel Astra K wytwarzany jest m.in. w zakładach Opla w Gliwicach.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 200 KM (147 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1700-4700 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,5 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Karoseria + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~qqq
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.6 Turbo 200KM 147kW
Miałem wiele samochodów głównie z segmentów C i D ale i SUV, crossover, minivan ale po latach stwierdzam, że dla rodziny 2+2 idealny jest po prostu dobry kompakt. Niepozorny Opel, a idealnie spisuje się jako auto dla rodziny 2+2 (dużo miejsca z tyłu na nogi), dając przy tym niesamowitą frajdę z jazdy (300Nm dostępne od 1700-4700; 7s do setki- w wersji bez GPF) przy kosztach eksploatacji nie odbiegających za bardzo od innych popularnych kompaktów ze zwykłymi silnikami. Auto jest dobrze spasowane, nie trzeszczy, mam pakiet wyciszenie więc jest na prawdę cicho, ergonomia na dobrym poziomie, wygodnie fotele Sport w wersji Dynamic, pozycja za kierownicą bardzo wygodna- podłokietniki są tam gdzie powinny być, wielkość czy chwyt kierownicy również bardzo wygodny. Ogólnie Astra K 1.6 turbo to niezły sleeper. Mało kto się spodziewa, że z tego auta taki wariat, bo poza czerwonym napisem turbo i dwoma rurkami wygląda jak zwykła Astra.
4,8
~Michal.D
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.6 Turbo 200KM 147kW
Autko kupione za moje pieniążki, nie jest to jakaś służbówka czy samochód który widzę raz na pół roku przez tydzień. Jeździłem całkiem sporą ilością samochodów w swoim życiu. Model o którym teraz piszę jest jedynym który mógłby spełnić moje wymagania za stosunkowo niedużą cenę. Jeżdżę wersją elite z pakietem wyciszenia, fotelami komfortowymi środkowymi. Autko prezencję w czerwonym kolorze ma zacną. Ludzie potrafią obejrzeć się za nim, a wsród znajomych wzbódza on dosyć spore zainteresowanie. Jeździ tak samo dobrze jak wygląda, trzyma się drogi dobrze (koła 16 cali) amortyzuje równie dobrze. Za 86 tyś złotych otrzymałem autko które jest w stanie wyprzedzić bez problemów 80% użytkowników dróg jakich spotykam. Już nie muszę się martwić że wyprzedzanie jakiegoś małolata w bmw z silnikiem 2.0 skończy się źle bo chłopaczek ma ochotę przyspieszyć akurat jak wykonujesz manewr wyprzedzania. SIlnik jest bardzo oszczędny jak na to co oferuje. Jadąc z prędkością obrotową w okolicy 2200obr/min na najwyższym biegu autko spali nawet i 5 litrów w trasie (100km/h po ekspresówce) Fotele są zaskakująco wygodne, wnętrze wykończone raczej powyżej średniej w tej klasie. Wyciszenie jest najlepsze w klasie. Kiedy francuzi przejeli Opla trochę cena wzrosła (taka konfiguracja po rabatach to koszt już 90tyś) i trochę przycieli na wyposażeniu, także raczej teraz bym już nie kupił nowego jeszcze raz (no i ten filtr gpf w od wakacji 2018, tragedia)
4,9
~P Lechu
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.6 Turbo 200KM 147kW
Ładne auto, dość ekonomiczne, dobrze wyposażone. Wnętrze Astry eleganckie, fotele wygodę, cały pulpit łatwy w obsłudze. Bagażnik bez koła zapasowego jest całkiem duży. Miejsce na nogi z tylu dużo.
Średnie spalanie dla Opel Astra K Hatchback 5d 1.6 Turbo 200KM 147kW 2016-2019
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.6 Turbo 200KM 147kW
Auto bardzo ekonomiczne jak na moc 200km i super osiągi. Na pewno ma na to również wpływ stosunkowo niska masa i opływowy kształt nadwozia, odbiegający od dzisiejszych suvowych trendów modowych. Spalanie średnie wygląda u mnie następująco: przy spokojnej jeździe nocnej z prędkością do 100kmh z rodzinką nad morze 5,2l, na ekspresówce z tempomatem ustawionym na 120kmh - 6-6.2l, na autostradzie 7-7,5l, w mieście 7-8,5l. Średnia od nowości po przebiegu 30 tyś. km. wynosi 7,5l, w tym 80% to krótkie odcinki po mieście, które znacznie podwyższają średnie spalanie głównie zimą.
6,8
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.6 Turbo 200KM 147kW
nie przekraczając 100km/h auto pali nieco ponad 5l/100. Skrzynia manualna na częstą jazdę autostradową się nie nadaje (wysokie przełożenia), Auto stworzone na podmiejskie jednopasmowe drogi. Wyprzedza się leniwie bez redukcji. Przy płynnej jeździe, czasem wyprzedzanie spokojnie poniżej 7 litrów. Auto przyzwoicie jedzie ekonomicznie od 1500 do 2500 obrotów i przyjemnie łapie 2 oddech od 3000obr robiąc wir w baku. Kupując 200km nastawiałem się na wyższe spalanie więc pozytywnie.
9,0
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.6 Turbo 200KM 147kW
Spalanie podobne do mojego poprzedniego samochodu a moc prawie 2x większa. Przy dynamicznej jeździe po mieście (w 90%) samochód ma spalanie 9,4 l/100km. Astra H wahała się między 8,7 a 9,6 na podobnej trasie.

Usterki Opel Astra K

Liczba wpisów: 35
DTC U1520
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW 2016-2019
  • instalacja elektryczna
  • 80 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Mam taki DTC U1520. Znalezione informacje do tej pory to w przybliżeniu: Moduł sterujący nadwozia czyli BCM Wartość błędu = 00 Utrata komunikacji z urządzeniem na szynie LIN Dodatkowo podejrzewam że to może być to: "P25 Moduł alarmu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą z syreną alarmową" bo rzeczywiście przy niskim poziomie naładowania akumulatora alarm wyje bez powodu ale samochód odpala silnik, można jechać (z wyjącym alarmem) i po przejechaniu paru km jak się akumulator naładuje to przestaje wyć. Miał to ktoś z Was?
turbina?
  • Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW 2019-2021
  • układ napędowy
  • 19 tys. km
podczas jazdy odpala sie kontrolka sterowania silnika ,wyświetla bład OGRANICZONA MOC SILNIKA turbo nie dziala po ponownym uruchomieniu silnika wszystko działa poprawnie poza tym,że błąd jest zapisany w systemie po krótkiej jeżdżie ponownie przestaje działać turbo.Autoryzowany serwis opla nie potrafi usunąć usterki,zaczynaja wymieniać turbiny co nie przynosi pozytywnego rezultatu a teraz wzięli się nawet za wymianę silników,wiem bo niejestem pierwszym klientem z tym problemem.Tłumaczą w serwisie,że to za świerze samochody nie wiedzą co jest przyczyną tych usterek. Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW rok prod.2019 modelowo2020
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Pedał sprzęgła w podłodze
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW 2016-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 32
Nie 5
Auto 3 letnie, przy przebiegu 29066 nie chciał odskoczyć pedał na swoją pozycję wyjściową. Cofałem kilkanaście metrów, a potem już nie mogłem wrzucić żadnego biegu. Ręką odciągnąłem pedał sprzęgła, który łatwo i energicznie odskoczył do góry. Następnie próbna jazda po mieście i na razie wporządku. Drugiego dnia kolejny test i też ok. Oby to nie był wysprzęglik i pompa- tak piszą na forum Opla. Podobno były jakieś akcje serwisowe, będę próbował. Jestem zażenowany i w szoku, że taka awaria pojawiła się tak wcześnie. Mam auto rok, kupione jako dwuletnie. Przejechałem 9200 km.
7 komentarzy
Opel Astra K Hatchback 5d