Szukaj

Informacje o Opel Astra K Sports Tourer 1.6 CDTI 160KM 118kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Piąta generacja Opla Astry swoją światową premierę miała w 2015 r. podczas wystawy samochodowej IAA we Frankfurcie. Jedną ze stylistycznych inspiracji dla projektantów najnowszej Astry stał się prototyp z roku 2013 – Monza Concept. Produkcyjną wersję Opla Astry K zbudowano na nowej platformie podłogowej GM Delta D2XX, podobnie jak m.in. Chevrolety – Cruze oraz Volt. Opel Astra piątej generacji jest nieco mniejszy i lżejszy od poprzedniczki (o ok. 120 kilogramów). Model dostępny jest także w wariancie kombi, tak jak w przypadku Astry J nosi oznaczenie Sports Tourer. Na innych rynkach funkcjonuje pod nazwami Vauxhall i Holden Astra oraz Buick Verano Hatch. W 2016 r. Opel Astra K został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. Tak jak poprzednie generacje modelu, tak i Opel Astra K wytwarzany jest m.in. w zakładach Opla w Gliwicach.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1500-2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie

Wady

- Karoseria - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,3
~moriss
Opel Astra K
Sports Tourer 1.6 CDTI 160KM 118kW
Auto używane służbowo. Opel z tym silnikiem ma fabryczną wadę wysprzęglika, na początku firma to ignorowała, potem zrobili na to akcję serwisową i wymieniali na poprawione części. Z silnika dochodziły bardzo głośne metaliczne odgłosy i stukanie, szczególnie nasilone przy odpalaniu i przyspieszaniu oraz na zimnym silniku - problem występował we wszystkich egzemplarzach w firmie, serwis nie reagował, generalnie przez to kultura pracy była jak w traktorze. Dynamika i elastyczność silnika dobra (160 KM robiło swoje). Zawieszenie moim zdaniem bardzo niejakie. Z jednej dość komfortowe, ale zupełnie nie radzi sobie z poprzecznymi nierównościami (czuć i słychać, że przejeżdża się przez progi itp.), z drugiej auto beznadziejnie prowadzi się w ciasnych zakrętach - dojeżdżając do zakrętu z prędkością wyższą o 10-15 km/h od przepisowej nie daje poczucia pewności, że utrzymamy się w pasie - bardzo mało informacji zwrotnej dla kierowcy o tym co dzieje się z autem, aczkolwiek w samym zakręcie jest dość stabilne (koła 225/45 r17). Generalnie jazda po zakrętach tym autem nie należy do przyjemnych. Przy prędkościach 160-180 km/h auto jest stabilne, chociaż nie tak jak golf 7. To samo dotyczy wyciszenia, trochę lepiej w golfie. Komfort podróżowania w dłuższych trasach jest dobry - brak bólu pleców i nadmiernego zmęczenia. Na plus jest bardzo dobra zwrotność. Czujniki światła i deszczu są tragiczne, żyją swoim życiem. Często zdarzało się, że przy słonecznej pogodzie jechałem na światłach mijania zamiast dziennych, ale najbardziej denerwujące były wycieraczki - raz szorowały po suchej szybie innym razem nie zbierały wody chociaż przez szybę nie było już nic widać i to na najwyższym stopniu czułości. Sprzęgło ma bardzo duży skok i "bierze" dopiero na samej górze - według mnie jest to bardzo niewygodne. Skrzynia chodzi płynnie i pewnie wbija biegi, ale ma zbyt duży skok drążka. Wykonanie i wykończenie wnętrza jest bardzo dobre poza plastikiem pod lusterkiem, który osłania nieszczęsne czujniki - potrafił wpadać w drgania i obijać się o szybę. Obsługa tempomatu jest nieintuicyjna, a sterowanie multimediami i komputerem nieprzemyślane. Nie można jednocześnie śledzić komputera pokładowego i obsługiwać radia z kierownicy, trzeba przełączać się pomiędzy zakładkami co odwraca uwagę od drogi. Podsumowując astra ma zadatki na dobre auto, ale jest niedopracowana i ma bardzo kiepskie zawieszenie, chyba najgorsze w klasie (i to dotyczy większości, jeśli nie wszystkich Opli). Raczej dla osób bez skłonności do szybkiego pokonywania zakrętów. Zdecydowanie lepiej radzi sobie na autostradach i ekspresówkach niż DK.
3,4
~Artur
Opel Astra K
Sports Tourer 1.6 CDTI 160KM 118kW
Lakier podłej jakości. Nie da się tego normalnie użytkować. (Bezawaryjność (drobiazgi))
4,1
~Don
Opel Astra K
Sports Tourer 1.6 CDTI 160KM 118kW
Gdyby nie koszty wymiany rozrzadu i 2 masy silnik idealny. Bardzo cicha praca silnika. Niezwykła elastyczność. Świetne spalanie i duża moc dzięki 2 turbinom. (Silnik)

Usterki Opel Astra K

Liczba wpisów: 35
DTC U1520
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW 2016-2019
  • instalacja elektryczna
  • 80 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Mam taki DTC U1520. Znalezione informacje do tej pory to w przybliżeniu: Moduł sterujący nadwozia czyli BCM Wartość błędu = 00 Utrata komunikacji z urządzeniem na szynie LIN Dodatkowo podejrzewam że to może być to: "P25 Moduł alarmu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą z syreną alarmową" bo rzeczywiście przy niskim poziomie naładowania akumulatora alarm wyje bez powodu ale samochód odpala silnik, można jechać (z wyjącym alarmem) i po przejechaniu paru km jak się akumulator naładuje to przestaje wyć. Miał to ktoś z Was?
turbina?
  • Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW 2019-2021
  • układ napędowy
  • 19 tys. km
podczas jazdy odpala sie kontrolka sterowania silnika ,wyświetla bład OGRANICZONA MOC SILNIKA turbo nie dziala po ponownym uruchomieniu silnika wszystko działa poprawnie poza tym,że błąd jest zapisany w systemie po krótkiej jeżdżie ponownie przestaje działać turbo.Autoryzowany serwis opla nie potrafi usunąć usterki,zaczynaja wymieniać turbiny co nie przynosi pozytywnego rezultatu a teraz wzięli się nawet za wymianę silników,wiem bo niejestem pierwszym klientem z tym problemem.Tłumaczą w serwisie,że to za świerze samochody nie wiedzą co jest przyczyną tych usterek. Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW rok prod.2019 modelowo2020
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Pedał sprzęgła w podłodze
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW 2016-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 32
Nie 5
Auto 3 letnie, przy przebiegu 29066 nie chciał odskoczyć pedał na swoją pozycję wyjściową. Cofałem kilkanaście metrów, a potem już nie mogłem wrzucić żadnego biegu. Ręką odciągnąłem pedał sprzęgła, który łatwo i energicznie odskoczył do góry. Następnie próbna jazda po mieście i na razie wporządku. Drugiego dnia kolejny test i też ok. Oby to nie był wysprzęglik i pompa- tak piszą na forum Opla. Podobno były jakieś akcje serwisowe, będę próbował. Jestem zażenowany i w szoku, że taka awaria pojawiła się tak wcześnie. Mam auto rok, kupione jako dwuletnie. Przejechałem 9200 km.
7 komentarzy
Opel Astra K Sports Tourer