Szukaj

Informacje o Opel Crossland/Crossland X Crossover 1.2 Turbo 110KM 82kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Mały crossover SUV (segment I), odpowiadającymi wymiarami autom segmentu B, produkowany od 2017 roku. Następca modelu Meriva. Z powodu kurczącego się rynku minivanów, miejsce subkompaktowego pojazdu MPV zajął więc typowy crossover. W ofercie Opla Crossland X pozycjonowany jest obok modelu Mokka. Mają podobne rozmiary, ale Crossland X to auto bardziej miejskie i rodzinne. Samochód powstał we współpracy Opla z koncernem PSA (do którego należy od 2017 roku), a jego bliźniaczym modelem jest Citroen C3 Aircross (dzieli z nim m.in. płytę podłogową PSA PF1 Platform). W Wielkiej Brytanii znany jako Vauxhall Crossland X.

Rüsselsheim połączyło swoje siły z Peugeotem i stworzyło Crossland X. Samochód to jeden z pierwszych elementów programu „7 w 17”, czyli prezentacji aż 7 nowych modeli w 2017 roku. Założenia współpracy między Oplem a Peugeotem mówią wyraźnie, że wspólna ma być jedynie część techniczna, stylistyka pozostaje charakterystyczna dla każdego z koncernów, a zatem podobieństw między markami być nie może. Crossland otrzymał więc wszystkie elementy stylistyczne znane z nowych modeli Opla.

czytaj więcej
Powagosław

Sprytny ruch Opla, który odchodzącego do lamusa minivana uzbroił w wygląd crossovera, zachowując sporą część atutów małego samochodu rodzinnego. A przede wszystkim być może, trudno wyobrazić sobie, by minivan na miejscu Crosslanda X wyglądał lepiej.

~Powagosław
Luzacjusz

Kwintesencja dzisiejszej relacji człowiek-samochód. Człowiek chciałby, żeby jego rodzinne auto wyglądało choć trochę jak Land Rover, choć tak naprawdę potrzebuje przestrzeni, użyteczności i rozsądnych kosztów eksploatacji. Ale ponieważ dostaje zwykle to, co chce, a nie to, czego potrzebuje, może kupić Crosslanda X.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1199 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (82 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 90,5 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Układ jezdny

Wybrane oceny

4,1
~Daniel
Opel Crossland/Crossland X
Crossover 1.2 Turbo 110KM 82kW
Samochód kupiony jako nowy w salonie (wersja 120 lat Opla), obecnie przejechane 12,5k km, automatyczna skrzynia biegów, którą polecam bo manualna w tym aucie to tragedia (na jazdach testowych chyba 2 razy szukałem biegu). Do ok. 10k km wszystko ok. potem pierdołowate usterki. Najpierw brzęczy przednia prawa szyba (ASO poprawiło), potem brzęczy przednia lewa szyba (ASO poprawiało), na końcu fotel kierowcy na zakrętach i przy przyśpieszaniu trzeszczy jak stare krzesło lub 100 letnia szafa (ASO coś podkręcało i przesmarowało i przez 1 dzień było trochę lepiej, zobaczymy jak będzie po przejechaniu paru tysięcy). Układ jezdny ok. jak zawieje na autostradzie to trochę czuć, poza tym jeździ prosto. Przyśpieszenie jak na 110 KM ok. Bagażnik jak na B klasę duży, na wakacje 2+2 idzie się spakować. Spalanie (jazda do miasta i po mieście ok. 6-6,3/100 km). Multimedia ok, tak samo automatyczne wycieraczki i automatyczne światła. Z bajerów najbardziej polecam podgrzewaną kierownicę. Komfort jazdy hmm... w 15 letniaj Hondzie Jazz fotele są wygodniejsze, natomiast w kabinie jest względnie cicho. Z dziwnych rzeczy to nie idzie sprawdzić poziomu oleju, w sensie 2 razy mi się udało, normą jest wyciąganie bagnetu całego uwalonego olejem, na szczęście po włożeniu kluczyka do stacyjki jest informacja o prawidłowej ilości oleju. Podsumowując gdyby nie pierdoły byłoby ok, ale że są to nie jest ok. zwłaszcza, że przebieg mały i obawiam się co będzie jak zamiast 12k km będzie miał 52 k km.
1,9
~Auto2017
Opel Crossland/Crossland X
Crossover 1.2 Turbo 110KM 82kW
Kupiłem to auto bezpośrednio od salonu Opla, byli jedynymi właścicielami z przebiegiem ok. 13 tyś. Po zakupie zacząłem odkrywać że te auto ma więcej wad jak zalet. Albo trafiłem na wadliwy egzemplarz albo tak mają te auta. Samochód w bogatym zestawieniu wersja 1.2 Turbo 110 KM Start/Stop Elite, karoseria w dwóch kolorach na felgach 17cali. Pomiędzy 2018r a 2020 przejechałem ok. 8 tyś. Więc jeżdżę tym autem bardzo rzadko ponieważ jest to nie jedyne auto które posiadam. Auto jest regularnie serwisowane w ASO tam gdzie zostało zakupione. Niestety na serwisach standardowych nigdy się nie kończyło. Między innymi zaczęło coś skrzypieć przy skręcie kierownicą a na trasie ściągało auto w prawo, skrzypienie było ewidentnie słyszalne ale serwis nie widział początkowo problemu, doszło do tego drżenie kierownicy przy hamowaniu, próbowano mi wmówić że tak mają te auta. Moja uparta natura drążyła temat ponieważ nie dawało mi to i inne rzeczy spokoju. Doradcy serwisowi i szef serwisu zbywał mnie przy każdej kolejnej próbie zgłoszenia listy problemów z autem, mimo to że mam gwarancję przedłużoną do 5 lat "OPEL FLEXCARE" nikt nie pozwała mi skorzystać z tej gwarancji, do momentu kiedy sprawa trafiła bezpośredni do Pani prezes tego salonu. Nagle serwisanci odzyskali słuch. Na początek wymienili tarcze przednie, wyeliminowało to drżenie kierownicy przy hamowaniu, następna wymiana to lewe łożysko nie koła tylko któreś od kolumny. Nic to nie wniosło. Ale serwisanci twierdził że jest ok i nie widzieli problem do momentu jak na jazdę próbną zaprosiłem Panią Prezes okazało się że jednak dalej jest problem i ewidentnie słyszalny. Wymienione kolejne części zawieszenia które nic nie wnosiły. Po wymianie praktycznie całego zawieszenia z kolumną problem skrzypienia i ściągania ustąpił więc widocznie trafiono na wadliwą część ale nikt nie wiedział co konkretnie było przyczyną tego problemu. Prawie rok szarpania się z serwisem aby coś zrobili. Dalej nie rozwiązano problemu głośnej klimatyzacji, wyjącej skrzyni biegów na trzecim biegu który wchodzi beznadziejnie, ale serwis nie widzi problemu. A w tym roku 2020 doszedł bieg wsteczny który wchodzi ciężko albo wcale, dopiero jak wbiję jakiś inny bieg i ponownie wsteczny, problem nie za każdym razem występuje . Na przeglądzie 25 czerwca zgłosiłem ponownie problemy które nie zostały rozwiązane ale serwis nadal nie widzi problemu. Jak usłyszałem że w aucie jest do wymiany pasek zębaty oprzyrządowania z napinaczem i tarcze hamulcowe tylne z klockami to mnie podniosło do góry. Jakim cudem pasek i napinacz jest do wymiany jak auto ma przejechane 21 tyś a producent zaleca wymianę albo przy przebiegu 100 tyś albo jak auto osiągnie 6 lat. To samo tarcze hamulcowe na tylnej osi wytrzymują chyba więcej jak 20 tyś. Zaproponowano mi naprawę paska, napinacza, tarcz, klocków w kwocie ok. 1500 zł. Znowu musiałem pofatygować się do Pani prezes. Czekam na informacje co dalej. Mam wrażenie że części w tym aucie są z papieru. Jestem w szoku że auto ma przejechane 21tyś a dzieje się taki cyrk. Nie wspomnę już o postawie serwisu ASO który jest skandaliczny.
4,6
~Rad
Opel Crossland/Crossland X
Crossover 1.2 Turbo 110KM 82kW
Pamiętajmy że to segment B ! i to jest punktem odniesienia do ogólnej oceny i ocen w poszczególnych katergoriach. Samochód wygląda naprawdę dobrze. Nie ma opcji z napędem na tył (Mokka) dzięki czemu konstrukcyjnie jest miejsce na duży jak na ten typ auta bagażnik (większy niż w mokka i chyba większy niż u większości konkurencji). Pomimo twardych plastików wiem że doświadczenia z Oplem że nie będą wszystkie skrzypiały po 100 tys. (jak w mojej octavii II). Dość twarde zawieszenie. (spalanie zmyśliłem - za krótko jeżdżę)
KONTROLKA AWARIA SILNIKA , NIE ODPALA PO CHWILI ODPALA
  • Opel Crossland/Crossland X Crossover 1.2 82KM 60kW 2017-2020
  • silnik
  • 18 tys. km
WITAM Taki problem mam aucie -który występuje dość często ale nie zawsze . Otóż np. po podjechaniu na stację benzynową zgasiłem autko i po chwili nie mogłem go juz odpalić , autko wyświetliło kontrolkę AWARIA SILNIKA , po przepchnięciu kilku metrów i odczekaniu 5 minut autko odpala i pracuje normalnie - kontrolka gaśnie -i tak jeździ kilka dni najnormalniej . Po kilku dniach problem się powtarza . Na lawecie pojechał do ASO , gdzie stwierdzili usterkę wewnętrzną modułu silnika . Po wsadzeniu drugiego - sklonowanego , przeskanowaniu wszystkiego , sprawdzeniu wiązek itp - oczywiście przez ASO problem nie ustał . Rozkładają ręce , jeszcze oczekuje na wymianę czujnika ciśnienia oleju bo gdzieś im taki komunikat komp wysłał .. ale nie bardzo w to wierzę .Szukają trwa to już dość długo i konca nie widać . Ktoś ma morze wiedze na taki temat , jak sie z nim uporać ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Wypadanie zapłonu 3 cylinder
  • Opel Crossland/Crossland X Crossover 1.2 Turbo 130KM 96kW 2017-2020
  • silnik
  • 93 tys. km
Witam Grono Może ktoś podpowie Wypadanie zapłonu 3 cylinder,wymieniona uszczelka pod głowicą,pasek,głowicą sprawdzona wszystko szczelne. Kompresja na każdym cylindrze prawie po 12 b. Czy ktoś podpowie co może boleć tego Opelka
Oczekuje na rozwiązanie
Zmiana priorytetu otwierania drzwi od wewnątrz
  • Opel Crossland/Crossland X Crossover 1.2 Turbo 110KM 82kW 2017-2020
  • inne
  • 10 tys. km
Chyba pod wpływem wysokich temperatur zmienił się priorytet otwierania drzwi. Po otwarciu od strony kierowcy nie otwierają się wszystkie drzwi i bagażnik tak jak było od nowości, za to po otwarciu drzwi od pasażera tak. Czy można to samemu zrobić czy tylko serwis
Problem rozwiązany
1 komentarz
Opel Crossland/Crossland X Crossover