Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Sports Tourer

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Promień skrętu 5,45 m
Długość 4908 mm
Szerokość 1856 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2084 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1856 mm
Wysokość 1520 mm
Rozstaw osi 2737 mm
Rozstaw kół - przód 1585 mm
Rozstaw kół - tył 1587 mm
Prześwit 130 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1530 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 540 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1030 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1086 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1908 mm
Wysokość progu załadowczego 700 mm
Maksymalna ładowność 572 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

3,8
~Ambro
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI Ecotec Start/Stop 160KM 118kW
Jak tu ocenić auto o którym nigdy wcześniej nie miałem dobrej opinii ? Przez wiele lat hołdowałem japońskim markom. Opel był ostatnim producentem na którego chciałem spojrzeć. Przyszedł jednak czas że budżet na auto musiałem zawężyć poszukiwania do 30 tys. zł i całkiem przypadkiem padło na Insignię. Nie miałem czasu na szukanie auta więc wizyta w kilku komisach i decyzja. Cena dwadzieścia sześć przekonała mnie do zakupu. Białe kombi w dieslu i opc line robi wrażenie. Wyposażenie auta z 2012 roku w szklany dach panorama, grzane i klimatyzowane elektryczne, skórzane fotele, składane elektryczne lusterka i tylna klapa, a do tego automatycznie składany hak holowniczy. Martwił mnie jedynie przebieg 221 tys. km. Co prawda o dziwo po wnętrzu nie było widać żadnego zużycia. Skóra i plastyki były w bardzo dobrym stanie. Jedyne użycie zdradzał przycisk tempomatu. Dało mi to do myślenie że opel jeździł głównie w trasie. Na dzień dobry do wymiany uszczelka pompy smoka, rozrząd, oleje, filtry, klocki, pasek klinowy, amortyzatory, łożyska w sprężarce klimy i alternatorze. Tak więc dałem za pięć tys zł nowe życie, już mojemu, opelkowi, a i do pełni szczęścia wymieniłem tylne tłoczki w elektrycznych hamulcach wraz z uszczelnieniem. No i miesiąc po zakupie pojechaliśmy w trasę, prawie 4 tys km. Opelek od tamtej pory (2 miesiące) zrobił 6 tys km. bez najmniejszych usterek, no nie licząc szalejących xenonów. Nie wiem gdzie mam się pożalić na bagażnik w samochodzie z karoserią kombi, mieliśmy duży problem zmieścić 2 osoby na wyjazd na narty, pomimo że posiada otwór na długie przedmioty. A wiec z Insignią jest jak z piękną kobietą, ładne nogi, mały tyłeczek, miły uśmiech, ponętne kształty, ale jak się odezwie to ... grunt że jest dobra w łóżku. I za to je kochamy, a że kosztuje w serwisie no to godzimy się z tym żeby mogła dobrze wyglądać. Już tak jest, że największy sentyment mam do tych yyy ... samochodów przy których musiałem spędzić więcej czasu. To co łatwo przychodzi łatwo się nudzi. ;-) Tak czy inaczej wziąłbym Insignię (też), raz jeszcze, ale oczywiście młodszą, może jakieś 10 lat młodszą. Dlatego samochody zmieniam częściej niż kobiety dlatego moja żona to rozumie i akceptuje.
4,6
~Piotr
Opel Insignia I
Sports Tourer 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Witam wszystkich zadowolonych i tych którzy narzekają na insygnie ,auto które posiadam jest w dobrym stanie a silnik 1.6 turbo bardzo dynamiczny tym bardziej ze podniosłem mu moc do 210KM i 320Nm jezdzi sie super ,benzyna i tylko benzyna silnik nieprzekombinowany dbając o wymiany oleju i inne części eksploatacyjne polatam nim kilka dobrych lat ,omegą o którą dbałem jezdziłem 10lat,Dbajcie o swoje insygnie a napewno wam posłużą a jesli chodzi otych którzy narzekają powiem tylko tyle inne marki też mają różne usterki niema aut idealnych pozdrawiam Piotr
4,9
~8 lat jeździłem Insignią 160KM
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Wyjątkowo niedoceniany samochód ! Auto ma 10 lat , ja eksploatuję je już 8 rok i muszę napisać dla przyszłych użytkowników iż jest to najbardziej niedoceniane auto z jakim się spotkałem. Nic się nie psuje ,jest wyjątkowo ekonomiczne przy masie 1,7T i absolutnie komfortowe.Nie znam pojęcia awarii ,auto nigdy mnie nie zawiodło.Silnik 160KM daje radę (nie jest do ścigania) spala średnio 6,4 l/100km -na trasie spokojnie zejdzie poniżej 5l ,a w mieście nie spali więcej jak 9 nawet gdy będziesz deptał.Mimo upływu lat nadal wygląda dobrze , zabierzesz rodzinę na wczasy i nie splajtujesz.223 km/h jechałem ,pewne prowadzenie,rewelacyjna wentylacja,tanie wymiany oleju- wymieniałem tylko świece z czujnikami pojedyńczo - to spory koszt bo ok 600pln/szt.Wymiana tarcz i klocków to ok 1500 zł.Polecam każdemu ten samochód , tani w utrzymaniu,świetny komfort. Insignia nie rdzewieje jak Passaty po latach.:)
Średnie spalanie dla Opel Insignia I Sports Tourer
8,6 – 12,0
l/100 km
5,5 – 8,4
l/100 km
10,5 – 12,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,0
Opel Insignia I
Sports Tourer 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Nie wiem jak czy wszyscy ale ja dużo przeszedłem z instalacją do tego samochodu. 125tys 2012. Montażysta wrzucił stag wersja na wypasie. Auto po jakimś czasie wywalało błąd, skontaktuj się z serwisem i ograniczało moc. Odpinałem akumulator 2x po pół minuty i do gaziaża. Przy wyższych prędkościach albo obrotach instalacja nie dawała rady. Szarpało i nie jechało auto. Wymiana reduktora na sporo większy, świec, listwy wtryskującej i komputera. Czyszczenie przepływomierza powietrza. Teraz go będę wymieniał bo na komputerze jego praca nie podobała się serwisantowi. Dopiero po telefonie do stag gość ustawił mieszankę chyba na bardzo dużą bo sam był w szoku żeby tak ustawić. Z tego co wiem wtryskiwacze benzynowe są bardzo szybkie i żadna instalacja a raczej wytryski nie są w stanie im dorównać. w Insigni przy wyższych obrotach nie pamiętam ile jest.Butla mi weszła spora ale jest jeszcze miejsce na większą. Mi weszło chyba 46l robię ok 350km z moim tempem. Miało być auto rodzinne a tak na prawdę małe to gówno oplowskie. Bagażnik zabudowany jak trumna zamiast udostępnić przestrzenie dla ludzi.w środku też słabo jak na tak niby duże auto. Następny będzie superb albo Durango.
8,2
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Na letnich 245/45/19 średnio 9,5-10 L ,zima 245/45/18 prawie tak samo auto ma małe dzienne przebiegi ( średnio w tygodniu 30 km ) auto w domu od wrzenia 2019 r . Nie widzę większych minusów w widoczności czy prowadzeniu jedynie wkurza mnie mały promień skrętu w porównaniu z C klasą reszta jest git . Nie wiem jak sinik działa z manualem ale automat spisuje się DUŻO lepiej niż w Mercedesie szybciej reaguje na zmiany . Ogólnie auto jest bardziej pojemne niż wspomniana C klasa . Odrobine przesadzili z deską czerwony kolor podświetlania nie jest trafionym pomysłem ale to tylko kwestia gustu . Spalanie osobiście przyjąłem za normalne nie podniecam się że ” jara jak smok ” . Wspomniany M pali po mieście tyle samo tylko silnik 2.2
5,3
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
obecnie średnie spalania w trybie mieszanym,średnio 50/50 miasto i trasa , ale nie autostrata i z automataem, pokazuje mi 6.7, zauważylem , ze im syzbciej jadę 100-120 spalanie spada mi do nawet 4 litrów, co przy 1800 kg wagi , plus moja waga 110 , uważam za świetny wynik ,

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz
Opel Insignia I Sports Tourer