Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~kamil czestochowa
Opel Vectra B
Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW
A wiec całokształt tego auta ja oceniam dobrze po około 6 latach użytkowania dobrze. Za tą cenę auto jest przyzwoite. Koszty użytkowania vectry są naprawdę niewielkie i dobrze wspominam to autko z resztą już tu się wypowiadałem na temat tego opla vectry -"Kamil Częstochowa " .I jak czytam tych którzy narzekają na auto to mnie śmieszy bo albo nie sprawdzali co kupują i kupili vectre od handlarza który im wcisną padlinę zajechaną z mocno przekręconym licznikiem, albo jak myślą ze jak kupią auto to nic w próżniejszym okresie eksploatacji nic nie trzeba dokładać to nie mają zielonego pojęcia o motoryzacji heheheheheh . jeżeli ktoś kupił auto dobre w dobrym stanie technicznym to nie będzie miał większych problemów AAAA i najważniejsze POLSCY MECHANICY CZYLI ZŁODZIEJE I PARTACZE TEN KTO MOŻE I UMIE TO NIECH SAM SKUBIE PRZY AUCIE ja tylko raz dałem vectre do mechanika i nigdy więcej je*****ny oszust kłamca i złodziej na szczęście się nie dałem. Ceny części naprawdę nie wielkie i to naprawdę dobrych firm .Ja starałem się aby auto było w bardzo dobrej kondycji czym się odwdzięczało bardzo niską awaryjnością oraz tym że po upływie 6 lat nie miałem najmniejszego problemu z sprzedażą tego modelu zeszła mi i to dosłownie w 1 dzień od momentu wystawienia na aukcji. Teraz mam od niedawna też VECTRE tylko C 2,0 t w wersji irmsher i nie załuje wyboru ani tej starej b ani obecnej. DO PEŁNEGO KOMENTARZA VECTRY B ZAPRASZAM SERDECZNIE WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH mój 'nic' to kamil częstochowa
4,4
~KAMIL czestochowa
Opel Vectra B
Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW
Jak za te pieniądze fajne auto przestronne ekonomiczne DUŻY MINUS blacha - zmora opla heheh chociaż u mnie nie jest jeszcze najgorzej licząc ze miał jakieś przygody blacharskie u poprzedniego właściciela :) Silnik ok pod warunkiem normalnego eksploatowania czyli filtry oleje płyny itp wtedy auto nie powinno zawieść i oczywiście jak już dojdzie do jakiejś awarii ładowanie DOBRYCH części a nie jakiegoś chińskiego dziadostwa. Bo przecież nic nie jest wieczne zawsze się coś ma prawo zepsuć choć by to było porsche mercedes bmw czy maybach. I śmiać mi się chce z tych kolesi co narzekają jak to im się te auta psują jak się oszczędza na częściach to potem tak się dzieje a i mechanicy w serwisach autoryzowanych i nieautoryzowanych dają swoje "dwa grosze".Także moja ocena Vectry b kombi jest dobra przy pilnowaniu czesci i mechaników
3,5
~muniszek
Opel Vectra B
Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW
To moje pierwsze auto. Generalnie samochód tani w zakupie i w eksploatacji jeśli chodzi o cenę części i napraw jak również o paliwo (benzyna nie pali dużo, a LPG to już w ogóle bajka - polecam tylko sekwencję!). Za tą cenę ciężko dostać coś innego z tym wyposażeniem, a sam samochód naprawdę może się podobać mimo upływu lat. Zawieszenie dosyć komfortowe, w środku naprawdę dużo miejsca. Samochód kupiłem z pewnego źródła z przebiegiem 158tm, sprowadziłem z Niemiec. Przez 2 lata zapisywałem sobie naprawy, wymiany i koszty (w tym robocizna). Wyglądało to tak: 1. 158 tkm - rozrząd, olej, filtry - 1400 zł 2. 165 tkm - amortyzatory tył, klocki, gumy stabilizatora, tarcze przód - 1300 zł 3. 176 tkm - awaria sterownika silnika - gegeneracja koszt 600 zł 4. 180 tkm - sprężyny tył, tuleje pływ. wahacza - 450 zł 5. 190 tkm - amortyzatory przód, akumulator, świece - 850 zł 6. 192 tkm - środkowi tłumik, końcówki drążka kier., gumy stabilizatora, komplet tulei pływających, sworznie przód 7. 194 tkm - likwidacja korozji u lakiernika (powinienem to zrobić wcześniej, ale kasy było szkoda - 1200 zł) Jak widać psują się pierdoły, ale są też poważniejsze awarie. Sterownik silnika to ponoć wada fabryczna, która prędzej czy później się pojawi i samochód nie pojedzie ani metra dalej. Nawala mi coś zawór EGR, ale narazie szkoda mi kasy na wymianę. Jeśli ktoś chce mieć duży rodzinny, niedrogi samochód i zaakceptuje to, że troszkę w niego trzeba wkładać to polecam. Zapewne jednak są lepsze auta w tej cenie, bardziej niezawodne. Ja
Średnie spalanie dla Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
8,5
l/100 km
9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,1
Opel Vectra B
Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW
Mój raport spalania pochodzi z.. taxi. Auto pracuje na śląsku, pokonuje nim miesięcznie między 3 a 4 tys km. Przewaga oczywiście jazdy miejskiej, częstych odpalań samochodu. Pracuje na benzynie bez instalacji, silnik ma w teori przejechane ok 195 tysi (wymieniałem w listopadzie na egzemplarz z 160t.) przebieg budy to prawie 300t. Nie montowałem gazu, bo z uwagi na rocznik musze zmienić pojazd, ale jak tu się z Viki rozstać skoro.. wpompowałem w nią w ciągu ostatnich 6 miesięcy 2x tyle ile jest warta. Wymiana silnika z elementami elektryki to koszt prawie 3 tysięcy. Nie ma miesiąca żebym przy niej czegoś nie zrobił, ale to z uwagi na zaniedbania poprzedniego właściciela. Mam raczej ciężką noge, często prowadze pod presją czasu, a nocami przejazd z wełnowca na głębokie piotrowice zajmuje mi 15 min, reasumując spalanie auta jest wysokie, ale ekonomicznie uzasadnione.
9,2
Opel Vectra B
Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW
Ceny zamienników na rozsądnym poziomie. Do wyboru do koloru. Ten kto chce jeździć dłużej musi kupować lepszej jakości części. Ja tak robię. Kupuję zawsze zamienniki z wysokiej półki albo oryginały. Na stacji nie wydaję dużo bo mam założoną instalację LPG więc koszty paliwa są niewielkie. Staram się utrzymać stan PB 95 w połowie bo nie chcę uszkodzić pompy paliwa jeżdżąc na oparach benzyny jak robią inni.
8,3
Opel Vectra B
Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW
Przy mega ekonomiku spalanie w granicach 5-6l, ale ciężko mi tak jeździć, więc standardowe to ok. 9-10l cykl miejski, 6-15.5l cykl pozamiejski (6l przy 70-80km/h, 15.5l odnotowane przy 195km/h) Także jak na taką kastę to raczej dobry wynik.

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 190
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Vectra B Kombi