Szukaj

Informacje o Peugeot 508 I Sedan 1.6 THP 156KM 115kW 2011-2014

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Klasa średnia
Model klasy średniej (segment D) produkowany od 2011 roku. W ofercie francuskiej marki zastąpił nie tylko Peugeota 407, ale i większego 607, flagowy model marki. Z kolei historycznie, 508 nawiązuje do popularnego modelu 504 z lat 1968-83. Koncepcyjnymi pierwowzorami auta były prototypy „5 by Peugeot” oraz SR1. 508 zbudowano na płycie podłogowej nowego Citroena C5, z którym dzieli wiele innych rozwiązań technicznych. Powstała też uterenowiona wersja kombi modelu, którą nazwano 508 RXH.
czytaj więcej
Powagosław
W przeciwieństwie do modelu 608, 508-ka emanuje wszystkimi cechami, jakimi powinno charakteryzować się auto segmentu D z wyższymi aspiracjami. Jest eleganckie i dynamiczne, bardzo zgrabne, wręcz majestatyczne z każdej strony. 508 wysoko zawiesił poprzeczkę konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Francuzi mający bzika na punkcie swojej tożsamości i tradycji, Francuzi, którym nadal wydaje się, że francuski to najważniejszy międzynarodowy język świata, a ich kraj to największa potęga globu, zbudowali właśnie piękną limuzynę w stylu absolutnie niefrancuskim. Niech żyje włosko-niemiecki Peugeot 508. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 156 KM (115 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1400-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,8 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

2,6
~Tomek
Peugeot 508 I
Sedan 1.6 THP 156KM 115kW
Moja opinia dotyczy nie tyle całego samochodu jak silnika 1.6 THP, który jest totalną porażką i nieporozumieniem... aż brak negatywnych słów na to coś.... Samochód kupiłem po pierwszym właścicielu, który miał go w leasingu z potwierdzonym przebiegiem 88 tyś kilometrów. Przed zakupem dokładnie samochód sprawdzałem z osobą, która zna się na tym lepiej ode mnie oraz na stacji diagnostycznej. Brak wycieków z silnika, zawieszenie w porządku. Wszystko jak na przebieg 88 tyś gra. Po zakupie samochodu i kilku dniach jazdy pojawiły się ślady oleju na kostce.. wizyta w warsztacie specjalizującym się w samochodach francuskich potwierdzili, że rzeczywiście jest wyciek z dwóch uszczelek przy turbinie i przy rozrządzie..moja pierwsza myśl "kto to widział żeby przy przebiegu 90 tyś był jakiś wyciek"... no ale cóż.. wymiana dwóch durnych uszczelek wyszła mnie... 800zł ! a cena ta była głównie za robocizne, której przy tym silniczku jest pełno... po przejechaniu kolejnych 2 tyś km komputer pokazał info: uzupełnij poziom oleju silnikowego... i tutaj uwaga: normalnym dla tego silnika jest spalenie litra oleju na 1500-2000 km ! nie namyślając się długo bez wahania wystawiłem ten samochód na sprzedaż.... gdybym kupił 2 litrowego diesla HDI pewnie miałbym ten samochód do dzisiaj... GDY KTOŚ SIĘ JESZCZE ZASTANAWIA CZY A MOŻE WYBRAĆ BEZNYZĘ ZAMIAST DIESLA TO PRZESTRZEGAM I POLECAM OMIJAĆ TEN SILNIK SZEROKIM ŁUKIEM !!!! W INTERNECIE JEST WIELE KUSZĄCYCH OGŁOSZEŃ TYCH MODELI Z TYM SILNIKIEM Z MAŁYMI PRZEBIEGAMI WIĘC MAM NADZIEJĘ, ŻE MOJA OPINIA WYTŁUMACZYŁA DLACZEGO TAK JEST.
5,0
~franfan
Peugeot 508 I
Sedan 1.6 THP 156KM 115kW
Pug 508 to naprawdę fajne auto, które odpowiednio traktowane będzie cieszyło własciciela. Po początkowej niepewności rasowego Polaka związanej z zakupioną marką (przecież to awaryjny Francuz!!), z każdym dniem i każdym km te auto sprawia i coraz wieksza frajdę. I chyba o to w tym wszystkim chodzi, zeby za kazdymrazem chcialo sie do niego wsiadac bez zmruzenia. I w nosie mam teraz opinie, że to Francuz, złom itp, itd.. czy złom to się jeszcze okaże.. Ja samochód polecam, do naprawde jest warty zaufania!!!
4,4
~Arekblachy
Peugeot 508 I
Sedan 1.6 THP 156KM 115kW
Autko stylistycznie piękne zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz , funkcjonalne. Mankamenty to awaryjny moim zdaniem silnik THP reszta to normalne zużycie materiałów i części. Tym bardziej że autko wykorzystywane jedynie na dojazdy do pracy , żadne trudne warunki . Wyjazdy wakacyjne/zimowe drugim autkiem. Tankowane tylko Pb98 .
Średnie spalanie dla Peugeot 508 I Sedan 1.6 THP 156KM 115kW 2011-2014
7,0
l/100 km
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Peugeot 508 I
Sedan 1.6 THP 156KM 115kW
UPDATE: przebieg niecałe 35.000. Ze spalania jestem zadowolony i wszystko byłoby super gdyby nie rozrząd. Wymieniony był pierwszy raz po 18.000 po długiej trasie, następnie przy 27.000 także po długiej wyprawie, zobaczymy czy się powtórzy. Wtedy też sączył się olej spod pokrywy silnika. Jeśli chodzi o rozrząd to rozciąga się łańcuch i po odpaleniu na zimym hałasuje. Spalanie Jadąc 90 pokazuje 4-4,5l. 120 - 5,8, 130-140 - 6,8-7,2 160 - 7,8 200 - 12-14l. Najmniej pokazał 4,3l jadąc w kolumnie pojazdów 70-90. Wakacyjne wyjazdy, 5.500km w 2 tygodnie, od Warszawy 1700 km autostrady na zachód, prędkości 130-170 - 7-8l, przez Holandię 110 i 5,3l a z całego dystansu 6,8. Wycieczki wychodzily w granicach 4,8-7,5. Średnie spalanie z ostatnich 2000 km z przewagą trasy waha się między 7 a 7,5l, ale nie brakuje też miejskiej jazdy na krókich odcinkach na zimnym. Miasto od 7,5 ( późnym wieczorem ) do 11,5. Polskie krajówki z wyprzedzaniem i tak do 130-150 6,5-7,5l
7,2
Peugeot 508 I
Sedan 1.6 THP 156KM 115kW
Średnie z 7000 od momentu przekroczenia 3000 to 8.2l. W mieście trudno powiedzieć bo min to 7.5l bez korków, nieduże miasto a max to w mróz 20 stopni na odcinku 2km w mieście najpierw 20l, potrm spadło do 15 a jak się rozgrzał to 11.3. Baaardzo dużo zależy jak się jeździ - jak to w uturbionych silnikach. I tak w trasie max było 8.4l głównie 130-150, dynamiczny przejazd przez Warszawę a do kilka prób do 200 i raz 215. Z kolei na wyboistej drodze max 90km/h w 5 osób i full bagażnik pokazał 5.3l. Na całej wyniosło 5.8, ostatnio też osiągnałem malo bo 6.0 - spokojna, normalna jazda max 120. Ale głównie bez patrzenia na oszczędzanie w trasie wychodzi ok. 6.5l, w zime do 7.0, im szybciej tym więcej. Dynamika i dźwięk silnika są naprawdę fajne i jeśli pali średnio 1l więcej od 2.0 HDi to uważam, że nie ma sensu brać diesla jeśli dużo się nie jeździ. W trasie wystarczy jechać spokojniej i osiąga się te same wyniki a w mieście zanim diesel się rozgrzeje tyle samo.
7,5
Peugeot 508 I
Sedan 1.6 THP 156KM 115kW
W mieście auto pali ok. 9 l/100, poza miastem możliwe jest zejście nawet do 6, ale trzeba naprawdę jechać 90 km/h. Przy prędkości 140 km/h spalanie wynosi ok. 7,7 l/100. Zmiana olejów i filtrów co 20,000 km (wcześniej było 25,000, ale Peugeot zmienił reguły gry). Ceny w ASO przeciętne

Usterki Peugeot 508 I

Liczba wpisów: 13
Drżenie kierownicy i pedałów
  • Peugeot 508 I SW 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2011-2014
  • inne
Witam. Jeśli to możliwe proszę o pomoc w wyjaśnieniu mojego problemu z samochodem. Otóż na jałowym biegu jak i w trakcie jazdy wyczuwam drżenie kierownicy i pedałów co obniża komfort jazdy. Odczuwalne jest też na siedzeniu pasażera. W serwisie mówią że to normalne /przebieg 153000 km/ i nie mogą znaleźć przyczyny. Może już ktoś opisywał podobny problem i znana jest przyczyna i wiadomo jak ją usunąć. Ja rozumiem że samochód ma przejechane sporo km ale nie zakładam aby wszystkie samochody z podobnym przebiegiem albo i większym doprowadzały do drgania kierownicy i pedałów i aby było to "normalne" Jestem drugim właścicielem. Samochód bezwypadkowy/sprawdzony/ z góry dziękuję za pomoc. pozdrawiam Włodzimierz Brujewicz
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Bagażnik elektryczny
  • Peugeot 508 I SW 2.0 HDi FAP 140KM 103kW 2011-2014
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
Witam. Mam problem z otwieraniem i zamykaniem bagażnika elektrycznego. Po automatycznym otwarciu bagażnika bagażnik nie chce się zamknąć. Przed wymiana akumulatora bagażnik w ogóle się nie otwierał. Po wymianie aku otwiera się ale nie zamyka. Czy problem może być w tym jak bagażnik został otwarty i zamknięty ręczne?
Oczekuje na rozwiązanie
Falujące obroty
  • Peugeot 508 I Sedan Facelifting 1.6 e-THP 165KM 121kW 2014-2015
  • silnik
  • 88 tys. km
Witam, może ktoś z was pomoże. Przy hamowaniu silnikiem przy około 3 tys obrotów (zarówno na 2, 3 w biegu) słyszę falowanie obrotów. Tak jakbym dodawał delikatnie gazu i odpuszczał na przemian. Dodatkowo mam wrażenie, że wraz z tym objawem pojawiło się delikatne szarpanie podczas ruszania na 1 biegu przy zimnym silniku. Prośba o pomoc. Może ktoś z was spotkał się z czymś takim. Dzięki
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 508 I Sedan