Historia motoryzacji w Polsce: FSO w dobie transformacji
publikacje
W monecie transformacji ustrojowej fabryka z Żerania znalazła się w bardzo nieciekawym położeniu. Przez wszystkie dziesięciolecia swojego istnienia było to przedsiębiorstwo, które nie miało problemu ze zbytem. Niemal połowa produkcji rozchodziła się na pniu w kraju, reszta była eksportowana do około 80 państw świata. W Polsce, mimo niskiej...
Historia motoryzacji w Polsce: Samochody FSO w sporcie motorowym
publikacje
Samochody FSO brały udział w różnego rodzaju zawodach sportowych niemalże od samego początku produkcji. Może się wydawać, że z reguły przestarzałe Warszawy, Syreny i Polskie Fiaty nie nadawały się do tego typu zmagań. Nie jest to osąd daleki od prawdy, ale mimo wszystko kierowcy samochodów z Żerania odnosili sukcesy. Jak to możliwe? Przez...
Historia motoryzacji w Polsce: Prototypy FSO z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych
publikacje
Seryjne pojazdy produkowane przez Fabrykę Samochodów Osobowych nigdy nie urzekały nowoczesnością i zaawansowaniem technologicznym, jednak w kuluarach działu konstruktorskiego powstały prototypy niezwykle, które nigdy nie weszły do produkcji, jednak gdyby miały taką możliwość, to polska motoryzacja wyglądałaby inaczej....
Nissan z fabryki FSO na Żeraniu - jest szansa!
newsy
Magna International, kanadyjski producent części samochodowych z 286 fabrykami na całym świecie, ma ciekawe plany wobec warszawskiej fabryki FSO. Nieoficjalnie mówi się o możliwości produkcji na Żeraniu jednego z modeli Nissana. Czy fabryka ma szansę się odrodzić? Magna International, kanadyjski producent części samochodowych z 286 fabrykami na...
Opis techniczny FSO Polonez Caro
publikacje
FSO Polonez to samochód bardzo popularny doczekał się kilku wersji, produkowany był od początku lat 80-tych. Prezentowana w tym opisie wersja Poloneza to FSO POLONEZ CARO. W stosunku do poprzedniej wersji poszerzono rozstaw osi, unowocześniono lampy przednie, tył pozostał taki jak w wersji przejściowej, unowocześniono wygląd wnętrza....
FSO Polonez I Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
oceny
Auto rodzinne, zapewniające dobre osiągi, ale nie do ostrej jazdy. Ekonomiczne i tanie. Trochę mi szkoda, że już go nie mam. To raczej wysokoobrotowy silnik, więc jeśli chcemy efektywnie przyspieszać, trzeba wejść na wysokie obroty (pow. 4000), w niższej partii obrotów moment obrotowy jest mały. Pracuje równo, dość głośny, ale to wina FSO, w...
FSO Polonez I Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
oceny
Bardzo dobrych samochód jak na swój wiek, łatwy w utrzymaniu i eksploatacji. Zbiera pozytywne reakcje od obserwujących na wszelkiego rodzaju zlotach i podczas codziennej jazdy. Idealny przykład rodzimego youngtimera. Dobra dynamika jazdy, po wymianie filtrów na nowe odzyskał dawny wigor, pracuje równo i cicho, nic nie stuka, brak falujących...
FSO Polonez I Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
oceny
Bardzo dobrych samochód jak na swój wiek, łatwy w utrzymaniu i eksploatacji. Zbiera pozytywne reakcje od obserwujących na wszelkiego rodzaju zlotach i podczas codziennej jazdy. Idealny przykład rodzimego youngtimera. Dobra dynamika jazdy, po wymianie filtrów na nowe odzyskał dawny wigor, pracuje równo i cicho, nic nie stuka, brak falujących...
FSO Polonez I Caro 1.6 87KM 64kW 1993-1997
oceny
Ocena całego auta była by doskonała... gdyby auto było produkowane w harmonii wraz z panującymi obecnie trendami. Dość stara i archaiczna konstrukcja auta, przestarzałe zawieszenie, brak elektroniki a chociażby wspomagania kierownicy w standardzie. Wszystko to działa na wielki minus, nie uraczymy się w Polonezie komfortem podróżowania. To auto...