Szukaj

Informacje o Renault Captur II Crossover Plug-In 1.6 E-Tech 160KM 118kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Do napędu crosovera francuzi przewidzieli 5 jednostek. Trzy z nich to silniki benzynowe (1.0 TCe o mocy 100 KM, 1.3 TCe o mocy 130 KM i 1.3 TCe o mocy 155 KM). Jako wysokoprężne pojawią się 1,5-litrowe diesle o mocach 95 i 115 KM. Napęd będzie przekazywany wyłącznie na przednie koła za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni ręcznej lub 7-biegowego automatu EDC.

Powagosław
Renault w świetnym stylu włącza się do walki o rynek „scrossoverowanych” maluchów. Captur jest pełen energii, dynamiczny i atrakcyjny, w dodatku jest w nim coś takiego, co chyba spodoba się kobietom. ~Powagosław
Luzacjusz
Najważniejsze, co mógłbym powiedzieć o tym samochodzie to to, że hasło „człowiek w kapturze” niekoniecznie musi już odnosić się do Robin Hooda. A na poważnie? Przyjemna zabawka, takie Clio w wersji „monster truck”. Ale spokojnie, w tej klasie są ładniejsze okazy. ~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika hybrydowy plug-in
Moc silnika 160 KM (118 kW)
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,4
~michal
Renault Captur II
Crossover Plug-In 1.6 E-Tech 160KM 118kW
Kupiłem żonie hybrydę z powiększonym tabletem. Mamy go dopiero około 5 miesięcy. Żona najeździła nim niecałe 4 tys km w koło komina. Ogólnie jesteśmy z niego bardzo zadowoleni (ja go użytkuję sporadycznie). Z plusów: - ustawienie temperatury na rano, kiedy żona jedzie z dziećmi do szkoły, a potem do pracy - petarda! Choć zimy są kiepskie u nas, to jednak wsiadanie do nagrzanego samochodu z rana jest naprawdę świetną funkcjonalnością, - duży czytelny wyświetlacz w tablecie + zegary cyfrowe. Nawet nie obczailiśmy jeszcze wszystkich funkcji, ale jest super. Można puszczać muzykę z pendrajwa lub telefonu. Wbudowana navi (wygląda mi na tomtom) działa ciut gorzej niż google maps, ale jest apple car play/googlecośtam, to można sobie po kablu z telefonu puścić google maps. - kamera cofania włącza się niemal natychmiast po wrzuceniu wstecznego. Uważam to za plus, bo widziałem testy kamery cofanie w jakimś lexusie, która włączała się po wielu sekundach i często już kierowca był po manewrze cofania. - jest kilka podręcznych schowków dla kierowcy + dobrze dostępne porty USB. Bardzo dobre rozwiazanie. - przesuwna tylna kanapa - to samochód żony więc jeździ nim w koło komina. Kanapę odsunęliśmy na maksa do tyłu. Dzieci mają bardzo duży komfort przy wsiadaniu i wysiadaniu np. z plecakami na plecach bo mają szeroko. - duże 18 czy 19 calowe koła - znacznie mniej czuć nierówności, - profile użytkownika w systemie multimedialnym. Bardzo fajny bajer. Można ustawić wiele różnych opcji. Użytkownika przełącza się dwoma kliknięciami na tablecie. - przednie światła full-led. Petarda! Pierwszy raz w życiu wreszcie mamy komfort jazdy i to nawet w nocy na czarnych asfalcie podczas deszczu (wiecie o co chodzi). Naprawdę mocno i dobrze świecą. minusy: - oba przednie słupki - trzeba się przyzwyczaić, bo trochę widoczności zabierają - strasznie czuły hamulec. Lekkie muśnięcie i wszystko z foteli leci do przodu, albo pasażerowi (czyli mnie) się piwo wylewa :) - układ kierowniczy - jakiś taki bardzo czuły, lekki ruch kierownicą i samochód mocno skręca. Bardzo nieprzyjemne i trzeba się przyzwyczaić, przez pierwsze parę dni żona wiele razy mało z drogi na zakręcie nie wyleciała. Naprawdę dziwne. - system jazdy hybrydowej działa mało przewidywalnie. Czasami odpali zimny silnik i od razu wyje na wysokich obrotach, a za 5 sekund go zgasi i tak wiele razy. Na początku mnie to denerwowało, teraz już olewam. Uważam, że powinni lepiej oprogramowanie napisać do tego, aby wyeliminować takie częste włączanie się silnika spalinowego. - system antypoślizgowy przy ruszaniu powinien być lepiej zrobiony. Zerwanie przyczepności na napędzie elektrycznym to banał. Przez pierwsze tygodnie żona goliła opony praktycznie przy każdym ruszaniu. Robi nie niebezpiecznie przy ruszaniu na zakręcie - można się zdziwić. - bagażnik tylny - praktycznie nie istnieje. Ze 2-3 siatki z zakupami można włożyć i to koniec bagażnika. - system bezkluczykowy powinien być wysterowany na większą odległość. Wystarczy odejść od samochodu na 40cm i już się zamyka. Np. kiedy obchodzę samochód żeby go podłączyć do ładowania i sięgam po kabel, to zdąży się zamknąć. Muszę podejść i się otwiera. Beznadziejne. Spokojnie mogłoby być z zasięgiem na 4-5m, a nie parędziesiąt centymetrów. - coś co mnie mega wkurza - radio zawsze się włącza po odpaleniu samochodu. Jakaś porażka! Nie znalazłem opcji żeby to wyłączyć. Sprawa wygląda tak, że wsiadam, odpalam samochód, wyłączam radio i dopiero jadę. Durne to jak nie wiem! - system jazdy oszczędzający akumulatory - nazywa się to E-Save. Powinna być większa władza kierowcy nad tym. Np. jadę do miasta na około 70km w dwie strony. Czyli wiem, że braknie akumulatorów. Przy oko 30-50km (zależy od stylu jazdy) kończą się akumulatory i włącza się silnik spalinowy. Ale! Silnik spalinowy zaczyna też ładować akumulatory więc nie spala te 5-6 litrów, tylko 11-12 bo pracuje na dwa fronty. Głupota! Powinienem mieć możliwość jazdy wyłacznie na benzynie bez doładowywania akumulatorów, bo prąd z fotowoltaiki mam w zasadzie za darmo, a prąd z benzyny jest drogi. Spalanie, bo to pewnie wszystkich interesuje. Żona nie ogarnia jak tym jeździć oszczędnie, więc jeździ jak zwyczajnym samochodem. Ma ciężką nogę :) U niej prądu wystarcza na ok 25km, a ja maksymalnie objechałem chyba 52km. Komputer pokazuje spalanie na poziomie około 3.0/100km. Samochód ładowany w garażu non stop. Czas ładowania to lekko ponad 4h zw zwykłego gniazdka. Więc teoretycznie idzie go wyjeździć do zera i naładować w ciągu dnia około 3 razy. Gdyby nauczyć się jeździć odpowiednio taką hybrydą, to spokojnie można by zejść do 2l/100km. Nie wiem ile pali w trasie, bo nie mieliśmy okazji jeszcze przetestować. Mamy go 5 miesięcy i parę dni temu tankowałem go dopiero trzeci raz. W przypadku problemów z dostępnością paliwa to naprawdę codzienną jazdę jak się człowiek uprze oblata samym elektrykiem. Oczywiście zależy ile się codziennie pokonuje km. Podanymi przeze mnie wartościami zużycia paliwa/prądu proszę się nie sugerować. Formularz nie nadaje się do takich dancych dla hybryd plug-in, ponieważ one spalają najmniej kiedy są używane na krótkich odcinkach, a nie "na długim dystasie".
Średnie spalanie dla Renault Captur II Crossover Plug-In 1.6 E-Tech 160KM 118kW od 2020
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Renault Captur II
Crossover Plug-In 1.6 E-Tech 160KM 118kW
Moje zużycie jeżeli chodzi o zużycie paliwa. Auto użytkowane głównie w mieście. Min 0L/100km - miasto do 6,7L/100km - długa trasa. Dojazd do pracy tam i z powrotem + dzieci szkoła, zakupy - średnio 40km dziennie, więc w zasadzie na prądzie cały czas. W pracy ładowarka (bezpłatna). Czasami przejadę 200 km tylko na elektryku. Raz trasa 270 km i spalanie 6,7L/100 wg komputera. Przy odbiorze z salonu zatankowany pełen zbiornik (ok 39L) przez salon i do tej pory trochę powyżej 2900 km na liczniku, jeszcze rezerwa się nie zaświeciła. Ładuję prąd za darmo, w pracy i śmiało mogę powiedzieć, że przez prawie 3000 km nie dołożyłem ani grosza do jazdy. To jest mój trzeci i najlepszy Captur. Miałem obydwie poprzednie odmiany. Samochód cichy, wygodny i oszczędny. Szkoda tylko, że ładuje max 3,5kW/h. Chociaż 7kW/h jak to ma miejsce w innych PHEV byłoby super. Ale i tak gorąco polecam
6,5
Renault Captur II
Crossover Plug-In 1.6 E-Tech 160KM 118kW
Na odcinku 500km przy oszczędnej jeździe średnio 100km/h spalanie około 5,5l/100km
4,0
Renault Captur II
Crossover Plug-In 1.6 E-Tech 160KM 118kW
Renault Captur II Crossover Plug-In